Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia fényszóró beállítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia fényszóró beállítás

    Sziasztok! Újra kérdés.
    A fényszóró beállításról szeretnék kérdezni. Mert esedékes is lesz. Valamikor KRESZ műszakin tanultuk, hogy miként kell ezt beállítani. Még ábra is volt. Faltól mért távolság, bejelölés. Stb... De már rég is volt, meg ilyen ábrát sem találok. Tudna valakii ebben a beállításban segíteni?

    #2
    Mivel sok reagálás nem történt egy elfogadhatót adott ki nekem: kb. 10m re a faltól ráülsz a motorra megméred a lámpa közepet majd ezt rá méred a falra / csak olyanra melyért nem ütnek a kezedre pl. garázs ajtó/és tegyél egy jelzést 20 cm-re alá . Majd vissza ülsz a gépre és ez alá a jelzés alá állítod a fényszóród tompított képét. Érdemes egy hosszabb túrára indulás vagy két személlyel esti utazás előtt ellenőrizni. Úgy mondja a szabály a tompítottnak 30m-re kell az útra világítani. Én így olvastam
    Igrich, Atti69 és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Én úgy állítottam be,hogy a lámpatartót mozgathatóra lazítottam és éjszaka az országútinál a kedvező állásba mozdítottam ,a tompított nagyon közeli lett,de így használtam.
      Sok járművet vizsgáztattam ,de a beállítást a rendszerválltás óta nem láttam ellenőrizni legalábbis nem korrigálták hiába a fasort világította.Látszik is nagyon zavar a sok őszevissza állítot és leírhatatlanul vakító lámpa.............
      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 jan. 19, 21:36.
      kollarg, emu és 5 további látogató kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Én úgy állítottam be,hogy a lámpatartót mozgathatóra lazítottam és éjszaka az országútinál a kedvező állásba mozdítottam ,a tompított nagyon közeli lett,de így használtam.
        Sok járművet vizsgáztattam ,de a beállítást a rendszerválltás óta nem láttam ellenőrizni legalábbis nem korrigálták hiába a fasort világította.Látszik is nagyon zavar a sok őszevissza állítot és leírhatatlanul vakító lámpa.............
        Gíyakorlatiias, de jó ötlet!

        Komment


          #5
          Kösz Sepy! Ez nagyon precíz. Ezt kipróbálom, mert ez megy nappal is, bár most nem soká sötétedik. Nekem öt méter van erre a hókuszpókuszra, de nem nagy matek, hogy ekkor az alámérés tíz, azaz tíz cm.
          Szerintem a Ternai könyvben biztos találok rajzot is, akkor azt is megosztom.
          Mátéapu beállítása a józan parasztész gyakorlatiassága miatt tetszik. Vagy látok, vagy nem látok. Mondta volna Hamlet Dán királyfi, ha lett volna motorja.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2018 jan. 20, 15:47.

          Komment


            #6
            Én is a Mátéapu módszerét használom. A lámpa nincs tökig megszorítva, szóval menet közben előrenyúlva lehet állítani. (és ez akkor is nagyon hasznos ha csomaggal vagy utassal mész este. Akkor kell is korrigálni rajta)
            Én már valahogy nagyon várom a jó időt hogy kipróbálhassam a 100W-os első fényszóróval Azt hiszem ott nem lesz olyan gond hogy a szembe jövő még akkor se kapcsolja le a refit ha én villogok (mondjuk a végeges valószínű hogy csak 65/65-ös lesz. Kell a szufla majd a kiegészítő lámpáknak. Meg ugye a telefont sem árt tölteni )

            Komment


              #7
              No, végül rátaláltam. Ternai Zoltán: Motorkerékpár c könyvének a 112-113 oldalán. Leírással, ábrával. (A könyv a tulajdonomban van, ezt dicsekvés és nyálcsorogtatás végett írtam le!)
              A könyv leírása szerint a beállítás a következőképp történik:
              A motort a falhoz toljuk. A motor terhelt, tehát rajta ülünk. A vízszintesbe állított lámpa fényszórójának közepét a falon bejelöljük. Onnan lemérünk 4 cm-et. Azt is jelöljük. A motorral a faltól 5 m-re vízszintes talajon megállunk. A lámpafejet addig igazítjuk, míg a fényszóró közepe a 4 cm-es jelölésre nem kerül. Ekkor lehet rögzíteni a lámpafejet. Természetesen a motornak terheltnek kell lennie, az az rajta kell ülnünk a mérésekkor is és a beállításokkor is. Mielőtt valaki megrettenne, ha végig gondoljuk, elvégezhető ez egyedül is.

              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én is a Mátéapu módszerét használom. A lámpa nincs tökig megszorítva, szóval menet közben előrenyúlva lehet állítani. (és ez akkor is nagyon hasznos ha csomaggal vagy utassal mész este. Akkor kell is korrigálni rajta)
              )
              És valóban. A szorítás mértékénél ezt érdemes figyelembe venni.


              A mellékelt fotókon láthatók a beállítás lépései.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2018 jan. 20, 15:50.

              Komment


                #8
                Szerintem végül is ez a kérdés körbe lett járva. Köszönöm mindenki segítségét, tapasztalati megoldásának megosztását a nagyérdeművel.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X