Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hiába a 'sok' befektetett energia, munka, a régi, kilincsműves váltószerkezet mégse lett az igazi, még szerencse, hogy időközben elkezdtem beszerezni az újabb fajta szerkezethez az elemeket. Hétfőn mentem vele egy rövid kört (mivel még műszakija nincs ), és hát, nehézségekkel küzdött(em). Mivel tegnap szakadt az eső, és a vasárnapi lőrinci börzén még a hiányzó alkatrészeket is összegyűjtöttem, kicseréltem a váltómechanikát az új típusra. 'Meglepő és meghökkentő' a különbség az új javára, garázsban hátsó kerék felpakolva, nagyon pöpecül vált mindkét irányban.
    Már csak le kellene vizsgáztatni!
    Lemezjáték, heeegany és St.Z.350 kedvelte ezt.

    Komment


      Sziasztok! Egy kis segidségett szeretnék kérni ,egyhengeres pancsinál a kuplung kiemelő pálcából kettő és kis golyóból kettő nek kell lennie ?

      Komment


        Üdv. Jól tudod, igen, valamelyik pannóniás könyvben van ez a rajz.Click image for larger version

Name:	pannonia-kuplung.jpg
Views:	1
Size:	137.0 KB
ID:	148644
        zahi és t1-rider78 kedvelte ezt.

        Komment


          Sziasztok!

          Végigolvastam a témát és volt egy olyan hozzászólás, amely a váltó fogaskerék kapcsolódását taglalta. Konkrétan arról volt szó, hogy a kapcsolódó körmök némelyikét megköszörüljük akkor csökkenthető a recsegés. Találtam itthon olyan fogaskerekeket amelyek három körömmel illetve olyanokat amelyek öt körömmel kapcsolódnak. Kérdésem az lenne, hogy a három körmös kedvezőbb lehet? Illetve, hogy melyik milyen típushoz való?
          Nekem T1-esem van.
          Click image for larger version

Name:	DSC_0650.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	148672Click image for larger version

Name:	DSC_0649.jpg
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	148673Click image for larger version

Name:	DSC_0648.jpg
Views:	1
Size:	201.8 KB
ID:	148674

          Komment


            joshbono
            Kérdésem az lenne, hogy a három körmös kedvezőbb lehet? Illetve, hogy melyik milyen típushoz való?
            Nekem T1-esem van.
            Az 5 körmös a korábbi (250-es Csepel, TL, TLT). A T1-esnél már 3 körmös van. A TLF-ben nem vagyok biztos.

            Pannóniánál a változtatások zöme a jobbítás, ill. az ócsítás irányába hatott, úgy tudom, hogy a 3 körmös jobb.
            joshbono és zahi kedvelte ezt.

            Komment


              Köszönöm a választ.
              Nekem, a T1-ben ötkörmös volt, tehát valószínűleg már cserélték. A három körmöst a ládában túrkálva találtam. Én is ezt tenném be szívesebben, de az ötkörmös jobb állapotban van.
              Lehet hogy a következő börzén szétnézek majd.

              Komment


                Sziasztok

                amiatt kell írjak, mert megakad a váltóm 1 sebességfokozatban, s onnan se le, se fel nem megy a váltás, de nemtudom mi lehet ennek az oka

                tavaly ősz óta kisebb hoszabb távokat megyegetek vele, s kb. 2 hete megragadt 3.ban, tegnap pedig 2.ban. Az 1. eset után felső fedél leszedése után kicsit megmozgatom a mechanikát, de nem csináltam semmit, mert nem láttam mitől lett, de tudtam kapcsolgatni kézzel is

                tegnap előszedtem a piros könyvet, ellenőrzésképp, s a rugót központosító tányér és a persely (amibe a fedél fokozatmutató tengelyét ölelő része belenyúl) fölött volt a seeger gyűrű bepattintva, rajz szerint pedig a persely és a tányér között van a helye, ezt javítottam, de nemtudom, ez segít-e valamit, mi lehet a hiba?

                jahh 62-es T1-ről van szó, régi fajta kapcsolórésszel szerelve
                Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2016 júl. 06, 13:01.

                Komment


                  Tavaly nekem is volt hasonló. Pontosan már nem emlékszem rá.
                  A Balogh-Wolmuth köny szerint valóban a csésze alá kell a seeger, azonban nekem már a csésze fölé is befért. Ha alá raktam, akkor a rugó mindig kiakadt összeszerelésnél. Azóta hellyel-közzel működik.
                  A két kilincset feszítő rugó is szokott szórakozni. Nem beszélve a kopott kilincsekről, a ledarált spiáter alaplapról.
                  Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    tehát bármi lehet a környéken

                    Komment


                      Igen.
                      Szerintem az alapvető probléma ott van, hogy kevés olajat töltenek bele, nem veri fel a léptetőbe és elkopik, meglóg. Eleve pocsék anyagból van. Itt a fórumon elég sokszor kitárgyalták, volt, aki keresett még használhatót, volt, aki felhegesztette.
                      Tavaly baromi sok ötletet olvastam itt (természetesen semmire se emlékszek már).
                      Kalandra fel, pár óra olvasgatás!

                      Ha esetleg felhegesztésre adod a fejed, kérlek szólj, engem is érdekelne! Az enyém is kopott.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 júl. 07, 09:01.
                      Lemezjáték kedvelte ezt.

                      Komment


                        most egyenlőre (lekopogom) nem jött elő az összeakadás, nem piszkálom, mentem a melegben 7végén vagy 40km-t a falvakon keresztül

                        Komment


                          A P12-esen amióta kicseréltettük a csapágyakat, nehezen megy a visszakapcsolás, különösen 3. fokozatból 2-ba, főleg ha ezt gyorsan,kuplungfelengedés nélkül kell csinálni (pl. útkereszteződés előtt). Lenyomom a váltókart és mintha üresben lenne,nem lenne "alatta" sebesség,nem történik semmi...csak többszöri próbálkozásra, esetleg erőteljes taposásra vált vissza, bár utóbbi tuti nem tesz jót úgyhogy inkább nem kerülöm ha lehet.
                          Felfelé simán lehet kapcsolni,úgy működik ahogy kell. (a motorblokk sajnos nem eredeti, TLF,még a régi váltószerkezettel)
                          Mi lehet a hiba?

                          Komment


                            Mi lehet a hiba?
                            Nem-árt ha kicsit lötyög,könnyebben kapcsolódik!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              Mármint a váltókar lötyögjön?

                              Komment


                                Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Mármint a váltókar lötyögjön?
                                Minden lötyögjön
                                Szóval használd és majd összekopik
                                Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X