Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szép munka! Megcsinálod másnak is?
    Egyelőre nem merek másnál ilyet bevállalni, csak végszükségben. De egy kb.90mm-es átmérőjű vágókoronggal, bárki által, a nagyobb fogaskerék megoldható, a kisebb körmeit meg 115-125mm-ressel simán lehet alakítani.

    - - - Updated - - -

    Üdv. Lemezjáték!
    Sajnos az élettartamot én sem tudom meghatározni, csak az idő a megmondhatója, ahogy írtad!
    A gáz az, hogy alapból sem volt túl kemény ez az újabb fajta(ötvözött) fogaskerék. Müller vagy valami hasonló típusú fúrógépbe fogható marófejjel megnéztem és elszomorító volt a hőkezelt(edzettet nem merek ráírni ) kéreg keménysége, vitte, mint a keményebb hegesztéseket(kisebb darabokban szedte, de nem is erőlködött a 400W-os lengyel fúrógép)

    A donor fogaskerekeket is kijavítom és a fúrógépes maráspróbáról (megismétlem) teszek fel képeket.
    A feszültség bent maradásától tartottam, hogy majd idővel megreped a fogaskerék, de a gatya anyag miatt megpróbálom hőkezelni, aztán lesz ami lesz. Arról is rakok fel képeket, még megpróbálom a héten.
    Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2015 júl. 27, 18:46.
    Lemezjáték, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      majdánka
      A donor fogaskerekeket is kijavítom és a fúrógépes maráspróbáról (megismétlem) teszek fel képeket.
      Ez nagyon jó! Ha lehet, tegyél fel minél több képet. Ha esetleg van olyan kép is, ami köszörülés előtt, meg utána, kérlek, azt is!

      Nem vagyok hőkezeléseben szakember, de szerintem sem kell tartani a köszörülés utáni esetleges repedezéstől, mivel ezek betétedzett darabok, ahol a külső néhány tized mm-es cementált réteg kemény kopásálló lesz, míg az alatta lévő 0,2 % széntartalom alatti mag nem keményedik, hanem szívós lesz. Így nem gondolom, hogy olyan feszültség ébredne benne a köszörülés után, ami jelentős feszültséget okozna. Sőt, óvakodnék mindenféle hőkezeléstől, nehogy kilágyuljon!

      (Mondjuk egy max. 150 C fokos melegítés és lassú lehűtés nem okozhat ilyen problémát...)

      Komment


        Üdv.
        A hőkezelés nem tett túl sokat, mintha egy kicsit keményebb lenne, de nem számottevő.
        A képek a donor fogaskerék párosról vannak:
        Click image for larger version

Name:	k1.jpg
Views:	2
Size:	194.9 KB
ID:	145931Click image for larger version

Name:	k2.jpg
Views:	1
Size:	190.6 KB
ID:	145932Click image for larger version

Name:	k4.jpg
Views:	2
Size:	197.4 KB
ID:	145933Click image for larger version

Name:	k5.jpg
Views:	2
Size:	194.9 KB
ID:	145934Click image for larger version

Name:	k6.jpg
Views:	2
Size:	194.2 KB
ID:	145935Click image for larger version

Name:	k7.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	145936Click image for larger version

Name:	k8.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	145937Click image for larger version

Name:	k9.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	145938Click image for larger version

Name:	k10.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	145939Click image for larger version

Name:	k11.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	145940Click image for larger version

Name:	k12.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	145941Click image for larger version

Name:	k14.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	145942Click image for larger version

Name:	k13.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	145943

        - - - Updated - - -

        Click image for larger version

Name:	kö1.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	145944Click image for larger version

Name:	kö2.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	145945Click image for larger version

Name:	kö3.jpg
Views:	1
Size:	198.0 KB
ID:	145947Click image for larger version

Name:	kö4.jpg
Views:	2
Size:	194.3 KB
ID:	145948Click image for larger version

Name:	kö5.jpg
Views:	2
Size:	193.7 KB
ID:	145949Click image for larger version

Name:	kö6.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	145950Click image for larger version

Name:	marás1.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	145951Click image for larger version

Name:	marás2.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	145952Click image for larger version

Name:	lengyel segéderő-).jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	145953Click image for larger version

Name:	hőkez1.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	145954Click image for larger version

Name:	hőkez2.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	145955Click image for larger version

Name:	hőkez3.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	145956Click image for larger version

Name:	hőkez4.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	145957Click image for larger version

Name:	próba1.jpg
Views:	1
Size:	194.4 KB
ID:	145958Click image for larger version

Name:	próba2.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	145959

        - - - Updated - - -

        A jelölt képen csupán néhány TIZED mm az eltérés a derékszögtől!

        - - - Updated - - -

        Maróval csak a keménységet néztem meg, ha valakinek van rendes marógépe, az azzal is meg tudja csinálni a javítást.

        Az utolsó 2 képen az látszik, ami a kulissza kiszedése után látszana(még blokk széthúzás előtt).

        - - - Updated - - -

        A vasport rendesen ki kell mosni (pl.: gázolajjal), majd ronggyal kitörölgetni a bordákat, ha benne marad, elég kárt tud okozni! A hőkezelés hűtési fázisában kérnék mindenkit, hogy olajat használjon, ne vizet!
        Mindenkinek sok sikert, ha épp a váltóval küzd.
        Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2015 júl. 30, 17:54.
        Lemezjáték, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Nem semmi amit elkövettél vele !!! Minden elismerésem . A hőkezelés nem lehet hogy azért nem sikerült , mert BC -s anyagból készültek eredetileg ??? Lehet hogy egy kis szenet kéne bevinni a felületbe , és úgy megpróbálni ... ???
          Lemezjáték és majdánka kedvelte ezt.

          Komment


            Üdv.: Zahi!
            Lehet, hogy BC-s anyagból van. A harmadik párnál, majd megpróbálom szénporral is. De normális használat mellett nem kéne bekopnia újra túl hamar. A jó kuplung, azért csodákra képes(rugók egyforma erejűek, meg parafa helyett bakelit felületes a betét.) , akkor jóval kevesebb a kopás a váltón is.
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              Ez így igaz lehet , De a hőkezelésnél lehet hogy a minimális felületben lévő szén jórészt kiégett . (?) Ha a szénporos megoldást alkalmazod a cementálás létrehozása érdekében , akkor előbb tedd a szénport fémdobozba, amibe beágyazhatod az alkatrészt , és úgy dobozostul melegítsd kb 700-750 fok körül , ha jól emlékszem óránként 1 tized miliméter vastag szénben dúsabb réteget kapsz , azután már jöhet a hőkezelés ...
              Bár lehet hogy ezt mind jobban tudod , csak azért írtam le , hogy én hogy csinálnám Sok sikert az ötletes megoldáshoz , és jó munkát !
              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 júl. 31, 21:15.
              majdánka, demeter és heeegany kedvelte ezt.

              Komment


                Szia Zahi!
                Szerintem Te jobban vágod a hőkezelés mikéntjét(nekem csak 10-ből 8-szor jön össze átlagban, mert érzés után csinálom főleg, a hőfokot meg időt nem követem túl precízen)
                Talán egyszer eljutok arra a szintre, hogy mindent profin javítsak, de addig még sok dolgot kell venni s tenni.
                Lényegében komoly tőke kéne, hogy egy jól felszerelt műhelyt összeszedjek. Úgy gondolom elég sokan vagyunk így.

                Apropó, már a második fokozat javításán is agyalok, mert olyan váltóm is van, aminél az a tropa (ismerősöknél szintén).
                De már elég sok lóvét elb*sztam esztergályosra, persze a munkája tényleg nagyon jó, de egy pad ára már elment.
                Nem tudtok véletlen eladó orosz(vörös proletár) vagy tos zebrak padot emberséges áron?
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  A TOS (Trencséni gyártás! ) az meglehetősen finom "készülék" !!!
                  majdánka kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nem tudom, de ha így van, akkor a vörös 1B/ 61 jobb lenne, lehet.(a két gép típust esztergályos javasolta nekem is)
                    A vörös p. 1K62, az már elég sok lenne nekem, nem hiszem, hogy ki tudnám használni.

                    Komment


                      T1 felfele szépen veszi a fokozatokat (kettes enyhén kerreg), nem dobálja ki.
                      Azonban lefele nagyon ritkán találja el, mindig két fokozat közé landol üresbe, ilyenkor lefele kapcsolgatva el lehet menni üresig, sose veszi be.
                      Váltóállítás gyanús, vagy kopott a kilincsmű?
                      (Most csak elméletben, nincs időm javítani.)

                      Komment


                        Ha csak nemrég csinálja, akkor a léptető szerkezt kopott meg, ha mindig ilyen volt, akkor állítani kell a lenti ütköző csavaron.
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          zahi
                          A hőkezelés nem lehet hogy azért nem sikerült , mert BC -s anyagból készültek eredetileg ???
                          Én is úgy tudom, hogy a fogaskerék betétedzhető anyagból van és feltételezem, hogy a kopó részeket el is látták szenített kéreggel, és megedzették.
                          Nem lehet, hogy a köszörüléssel lement a kéreg?...Mert ha így van, akkor ahogy írtad, szén kell bele.
                          zahi kedvelte ezt.

                          Komment


                            Japó megküldte a kuplungbetéteket.
                            Még jó, hogy mondták, hogy alu, mert igen meglepődtem a csomag súlyán.

                            Ha valaki szeretne, ezt a fajtát vettem. Bitang drága ems gyorspostával küldte, írjatok neki előtte, hogy erre nincs szükség.
                            2001 2004 Suzuki GSXR1000 Clutch Plates Set 10 Friction Plates CD4510 | eBay
                            Click image for larger version

Name:	Képkivágás.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	147695

                            Heeegany valahol felrakott egy listát, melyik motorhoz való betétek jók, én abba belekeveredtem. Egyrészt 10e körüli áron csak papírost árulnak, másrészt méretet nem mindenhol adnak meg. Ez biztos jó.

                            Click image for larger version

Name:	P1210762.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	147694

                            Kérdésem. A tárcsa körmei szélesebbek, mint a Pancsi kosár rései. Melyiket érdemes méretre reszelni?
                            A gyári tárcsák azért réssel vannak illesztve, gyanítom ez is okozza hogy a betapadó tárcsa kalimpál és kiveri a fészket.
                            Van-e jelentősége ennek a ráhagyásnak, vagy akár reszelhetem szorosra is?

                            Elvileg a kuplungtárcsa volt az oka a jó minőségű olaj használatának. Ha lecserélem, milyen olajat használjak?
                            St.Z.350 és kollarg kedvelte ezt.

                            Komment


                              Van-e jelentősége ennek a ráhagyásnak, vagy akár reszelhetem szorosra is?
                              Szerintem a legtisztább megoldás az lenne, ha nem kézzel reszelnéd, hanem osztófejjel és mondjuk maróval kialakítani a kosáron a megfelelő méretű fészket. Én a kosarat alakítanám, mert az elég valószínű, hogy a kopásoktól már kapott pont eleget.
                              Így alacsonyabban lehet tartani a hézagot is, mint kézzel.
                              St.Z.350, sepy és bokor28 kedvelte ezt.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                Elvileg a kuplungtárcsa volt az oka a jó minőségű olaj használatának. Ha lecserélem, milyen olajat használjak?
                                Ez necces, a GSXR minimum félszintetikus olaját kellene.Nekem a Gixxer Castrol Actevo 4T 10W40 et kapott(pont a kuplung miatt kellett nekem ez) .
                                A kosarat kéne alakítani (mert amúgyis az van felverődve) a lamellához, és hagyni annyi hézagot, hogy minimális hézaggal, de simán mozogjanak a lamellák. (1-2 tized, és igen, marógépben kellene átalakítani)
                                St.Z.350 és bokor28 kedvelte ezt.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X