Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Iker József eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Üdvözlet!

    A kérdésem a képen lévő, Lecsó-féle kuplungra vonatkozik.

    Összeszerelésnél milyen lamella kerül a kuplungkosárnál legbelülre? Így ahogyan a képen is látható "csupasz vas"? Mert hagyományosan ugye parafással kezdődik bentről kifelé.

    Nekem a kéthengeresnél egy gyári kopott,(hogy ne legyen rugalmas , viszont ne legyenek leszakadva a parafa szeletek , és nem utángyártott reszelékből készült ... )parafás lamellával kell indítani , ahol az egyik oldalról le kell szedni a parafát , a másikat pedig lapon simára kell csiszolni . (körmök ne legyenek szétverődve . ) Azért mert ha jól tudom a gyári összeállításnál a sima tárcsáknak van kívül a "körmük" , a fenti esetében pedig fordítva . (ha jól emléxem ...)

    - - - Updated - - -

    Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A szöveget ne nézd...a lényeg a sorrend!
    Itt egy MZ kuplungot látunk , ami rendjén is van . A másfajta tárcsák miatt, ahogy már írtam is van egy kis variáció , gondolom erre volt kíváncsi Iker József Úr . A képen nem az egy hengeres pannoniába valósi cuccok vannak ?
    Csak azért mert én arra gondoltam amikor válaszoltam neki ... . Egyébként ha Lecsótól származik ( nekem is van ilyen ) leginkább pannonia holmira tudok gondolni !

    Komment


      Iker József eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Üdvözlet!

      A kérdésem a képen lévő, Lecsó-féle kuplungra vonatkozik.

      Összeszerelésnél milyen lamella kerül a kuplungkosárnál legbelülre? Így ahogyan a képen is látható "csupasz vas"? Mert hagyományosan ugye parafással kezdődik bentről kifelé.
      Egyhengeresbe mindenképp külső körmös lamella kell hogy kerüljön legalulra. Máskülönben fém csúszna fémen.
      OdinHEM és Iker József kedvelte ezt.

      Komment


        Norbi, ez ugyanolyan összeállítás, mint amit mi csinálunk.
        József, egy gyári parafás lamella 2 mm-rel vastagabb mint a képen látható modern változat. Az alsó fémlamella szerintem nem rendelkezik körmökkel, a szerepe pedig, hogy kiemelje az alsó kopólamellát, hogy aztán a következő fémlamella a megfelelő helyen feküdjön fel a belső kosáron.
        Iker József és heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          Csak azért mert én arra gondoltam amikor válaszoltam neki
          Én meg illusztráció gyanánt raktam be a képet, nem más miatt! A Pannónia lamellákat még hírből sem ismerem...ez pedig (ha pontosak akarunk lenni) Honda kplg. szerkezet -ahonnan "lenyúltam"- ezt írta.
          zahi kedvelte ezt.

          Komment


            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Norbi, ez ugyanolyan összeállítás, mint amit mi csinálunk.
            József, egy gyári parafás lamella 2 mm-rel vastagabb mint a képen látható modern változat. Az alsó fémlamella szerintem nem rendelkezik körmökkel, a szerepe pedig, hogy kiemelje az alsó kopólamellát, hogy aztán a következő fémlamella a megfelelő helyen feküdjön fel a belső kosáron.
            Csak majdnem ugyan az Más típusú kopó lamellák vannak a képen. (Ettől függetlenül a vastagságuk, és minden más méretük is valószínűleg megegyezik.)

            Komment


              600-as papírral csiszolt lamellákat hagyományos lamellákhoz használod?
              Hagyományoshoz igen. De az enyém Jawaba való. Ennek a parafa betétjei nem tudom milyen minőségű parafából készültek.

              Vágattak már amúgy ismerősi körömben CRV-4-es pengeanyagból is lamellákat, meg sima 52C (S355JR) minőségből is. Sőt van olyan elvetemült, aki Yamaha robogóhoz féktárcsát vágatott ezzel a módszerrel. Még él az illető, tehát akár jó is lehet.

              A CRV-s anyag natúrban maradt, mert anyagában tudja a 20 HRc-t. Ezeket egy kicsit megkoptattuk a 600-as csiszolóval, mert bizony rendesen volt rajta sorja. De ez más történet.

              Komment


                Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én meg illusztráció gyanánt raktam be a képet, nem más miatt! A Pannónia lamellákat még hírből sem ismerem...ez pedig (ha pontosak akarunk lenni) Honda kplg. szerkezet -ahonnan "lenyúltam"- ezt írta.
                O.K. ezt benéztem !
                Én elsőre MZ kuplung szerkezetnek véltem , az is hasonló , mármint az ETZ 250 ...
                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 01, 19:30.
                Fergusson kedvelte ezt.

                Komment


                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hagyományoshoz igen. De az enyém Jawaba való. Ennek a parafa betétjei nem tudom milyen minőségű parafából készültek.

                  Vágattak már amúgy ismerősi körömben CRV-4-es pengeanyagból is lamellákat, meg sima 52C (S355JR) minőségből is. Sőt van olyan elvetemült, aki Yamaha robogóhoz féktárcsát vágatott ezzel a módszerrel. Még él az illető, tehát akár jó is lehet.

                  A CRV-s anyag natúrban maradt, mert anyagában tudja a 20 HRc-t. Ezeket egy kicsit megkoptattuk a 600-as csiszolóval, mert bizony rendesen volt rajta sorja. De ez más történet.
                  Eléggé kemény és tömör parafából vannak a lamellák. És (képek alapján) a gyári fém lamellák is elég simák. Szóval én inkább 600-asnál finomabb papírral próbálkoznék ha szükség lesz rá.
                  A sorjától nem félek. Bírok magamban hogy be tudom állítani a gépet megfelelően és teljesen sorfamentesre kivágni.
                  (bár, egy pici sorja szerűség mindig tapad rá, de azt egy ronggyal le lehet törölni, vagy levegővel lefújni)

                  A héten telefonálgattam, C45-ös anyag, főleg 2,5-ösbe nemigazán van sehol. Főleg nem olyan helyen ahol adnak nem egész táblát is.
                  Úgyhogy mindenképp más anyagból lesz. Esetleg nem tudod hogy milyen anyagok keménysége van 12hrc körül?

                  Komment


                    Lv3-tól már kapható, mint durvalemez. Látod, makacsul ragaszkodom a síkköszörüléshez.

                    Sajnos Dunaújváros csak DC-minőségeket gyárt, ami a húzható-hajlítható-mélyhúzható kategória.
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      - - - Updated - - -

                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Nekem a kéthengeresnél egy gyári kopott,(hogy ne legyen rugalmas , viszont ne legyenek leszakadva a parafa szeletek , és nem utángyártott reszelékből készült ... )parafás lamellával kell indítani , ahol az egyik oldalról le kell szedni a parafát , a másikat pedig lapon simára kell csiszolni . (körmök ne legyenek szétverődve . ) Azért mert ha jól tudom a gyári összeállításnál a sima tárcsáknak van kívül a "körmük" , a fenti esetében pedig fordítva . (ha jól emléxem ...)

                      - - - Updated - - -



                      Itt egy MZ kuplungot látunk , ami rendjén is van . A másfajta tárcsák miatt, ahogy már írtam is van egy kis variáció , gondolom erre volt kíváncsi Iker József Úr . A képen nem az egy hengeres pannoniába valósi cuccok vannak ?
                      Csak azért mert én arra gondoltam amikor válaszoltam neki ... . Egyébként ha Lecsótól származik ( nekem is van ilyen ) leginkább pannonia holmira tudok gondolni !
                      Köszönöm!
                      Természetesen Pannóniáról van szó!

                      Komment


                        Lassan készül a szerkezet:
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20150211_193721.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	143753
                        Scott, OdinHEM és demeter kedvelte ezt.

                        Komment


                          Nájsz!
                          A belső kosárral mi a terved? Van elég megkímélt darabod?
                          Én gondoltam, hogy majd börzén túrni kéne a korábbi féle öntvénykosárból egy jóképűt, azok nem verődnek be úgy, mint a későbbi lemez.
                          OdinHEM kedvelte ezt.

                          Komment


                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nájsz!
                            A belső kosárral mi a terved? Van elég megkímélt darabod?
                            Én gondoltam, hogy majd börzén túrni kéne a korábbi féle öntvénykosárból egy jóképűt, azok nem verődnek be úgy, mint a későbbi lemez.
                            Ami most van nem olyan rossz. Terv az hogy reszelővel finoman meghúzom hogy eltüntessem a legkisebb egyenlőtlenségeket is aztán jó lesz még az egy darabig
                            A gyárinál valamivel puhább anyagból vannak a lamellák. Szóval talán nem fogják annyira kiverni a kosarat. És vastagabbak is, tehát a felfekvő felület is nagyobb.

                            De az öntvény kosár mindenképp jobb lehet. Csak gondolom azt nem annyira egyszerű olyat találni mint a lemezből készültet.

                            Komment


                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Lassan készül a szerkezet:
                              [ATTACH=CONFIG]26504[/ATTACH]
                              Formás darabok elismerem.

                              Szerkesztési tanács gyakorló lézeres kollégától: éles sarkot nem rajzolunk, hanem R 0,1-0,2-vel lekerekítjük. Így nem áll meg a fej egy pillanatra sem, folyamatos a vágás, nincs beégő sarok.

                              Ha zt eleve figyelembe vetted, akkor elnézést. Nem okoskodni akartam, csak tapasztalat. Ilyen technológiával 5/8"-os lánckereket is lehet vágni és szép a profil, nem ég le a foghegy.
                              OdinHEM, joker és sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Formás darabok elismerem.

                                Szerkesztési tanács gyakorló lézeres kollégától: éles sarkot nem rajzolunk, hanem R 0,1-0,2-vel lekerekítjük. Így nem áll meg a fej egy pillanatra sem, folyamatos a vágás, nincs beégő sarok.

                                Ha zt eleve figyelembe vetted, akkor elnézést. Nem okoskodni akartam, csak tapasztalat. Ilyen technológiával 5/8"-os lánckereket is lehet vágni és szép a profil, nem ég le a foghegy.
                                A progi, ami a szerszámpálya generálását végzi ezt alapból megteszi helyettem. 2,5-ös lemeznél 0,5-ös sugarú a lekerekítés minden saroknál.

                                Tudom én hogy nem szabad éles sarkakat vágni, de ezzel a programmal nem is lehet. (illetve bizonyos esetekben megoldható, de az már más téma)

                                Az a sok lyuk egyébkén némi súlycsökkentési céllal került rá. Elvégre a nem dolgozó felület miért is legyen feleslegesen tömör?
                                OdinHEM, demeter és CZsolti kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X