Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem a legjobb ötlet a váltót különböző darabokból összerakni, az eltérő kopások miatt. Ha mégis rákényszerül valaki, legalább az egy sebességi fokozathoz tartozó fogaskerekeket párban kell cserélni, azok már 'megszokták' egymást. Még így is 'bejátszhat' a tengely kopása, ami megváltoztathatja a korábbi legördülési utakat.
    Amig gépészként dolgoztam egy olyan cégnél, ahol pl 630 kW (!!)-os hajtóművek is forogtak, ( kicsit nagyobbak is, és sok-sok 520 kW-os) ott - ámbátor sokszor csapágyat az úgynevezett "Thorez-lézer"-el cseréltünk, azaz lángvágóval vágtuk ki a hajtómű oldalán a csapágyfedelet, - de még ott is, fogaskereket párban cseréltünk...
    ( Nem szarkodtunk a csavarok, és az anyák bontásával, egyszerűen levágtuk az M24-32-es kötéseket...)
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      Sziasztok!

      Pannónia T5H-nak a primer hajtásához kis és nagy fogaskerék új állapotú beszerezhető valahonnan? Úgy döntöttem, hogy hiába működőképes a blokk, azért az a több mint tizéves parafás lamellák igencsak megehették kenyerük javát(nem szedtem még szét és nem is mértem meg a kopást). Meg a váltás is olyan ,hogy a kettest úgy veszi be ha 1-ből kettőbel felváltok és kicsit a váltókart vissza nyomom.Utána lesz kettesben a váltó. Úgyhogy szétfogom szedni a blokkot és összes csapágy és szimering csere meg akkor a kuplung is teljes felújításon megy át.

      Ha a hajtókar megengedett lógása nem nagyobb mint(azt hiszem 0,05 mm) akkro nem érdemes cserélni szerintetek csak mert régi csapágyak vannak benne igaz?

      Komment


        Ki lehet fogni (börze, hirdetés), de nem nagyon olcsón. Bár szerintem nem sok köze van a váltáshoz a primer hajtásnak, először próbáld meg, hogy tekerj be a blokk hátulján lévő felső 6-os ütközőcsavaron, hogy ne tudja a tárcsát a fokozatnál tovább forgatni.
        Ettől függetlenül nem árt a teljes átnézés, felújítás, beállítás, sőt!
        Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          Tudom ,hogy nincs köze, csak ha már szét szedem akkor az is csere lesz én szerintem(még nem néztem milyenek a fogaik). Összerakom most úgy, hogy ezekben a szép időkben egyet gurulni tudjak vele utána meg ha majd levizsgáztatom addigra teljes motor felújítás legyen meg.

          Komment


            Sziasztok


            meg tudná valaki mondani, a kuplungot kiemelő kart hogyan lehet kiszedni a blokkból, egy bakelit persely tartja a helyén, de nem tudom, hogyan lehetne kihúzni
            ki akarom cserélni egy kevésbé kopottra, a blokkban lévőn nagyon csúnya nyomott hagyott már a golyó (és az idő)

            Komment


              Szia!

              A golyó, hogyan hagyhatott rajta nyomott? Mert nekem a nyomórúddal érintkezik, nem a golyóval.
              Az enyém miután a golyókat és a nyomórudakat kiszedtem egyszerűen kihúztam a blokkból.
              Lemezjáték kedvelte ezt.

              Komment


                Csavarozz rá egy darab laposvasat és azt alulról ütögetve ki fog jönni.
                Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szia!

                  A golyó, hogyan hagyhatott rajta nyomott? Mert nekem a nyomórúddal érintkezik, nem a golyóval.
                  Az enyém miután a golyókat és a nyomórudakat kiszedtem egyszerűen kihúztam a blokkból.
                  Lehet, hogy rosszul lett összerakva. Szerintem összerakás előtt nézd meg, hogy mi a helyes sorrend.

                  Komment


                    Szerintem félreértés lehet Noob részéről, és a rúd hagyott nyomot rajta. Nehezen tudom elképzelni, hogy a golyó ne essen ki a csőtengelyből, ha néhányszor teljesen behúzza a kuplungkart.

                    Összességében persze mindegy, hogy mi kezdte ki a felületet, az a lényeg, hogy ha kikezdte, akkor cserélni kell a kinyomó kart.
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      való igaz, nem néztem meg (s nem is gondolkodtam el rajta) mi koptathatta el a kart, a golyó már rég a blokk aljában figyelne, de tény, a kar csereérett

                      köszönöm a tippet a szereléshez, itt is némi gondolkodás segített volna rájönni, de könnyebb kérdezni a fórumon, mint gondolkodni

                      összerakásnál mindenképp ellenőrzöm a sorrendet, de ezekután már nem fogom elfelejteni
                      mátéapu és CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        Én csak azért jegyeztem meg, hogy minden klappoljon a későbbiekbenBár sejtettem ,hogy csak elírás volt.

                        Komment


                          Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Japán kuplung biztos, hogy jobb a parafásnál, de szerintem az a parafás kuplung is elvisz bárhová. Csak jobban és többször kell figyelni rá.
                          Hát én hiába figyeltem rá, egyszer csak megsültek
                          Bár még hazavánszorogtam vele, de ha messzebb történik kellemetlenebb lett volna.
                          Bár közrejátszott hogy szép időben, rossz úton araszoltam vele (sok váltogatás, sok kuplung, néha csúsztatva egy kicsi) olaj is melegedett rendesen (a blokkot már nem bírtam túl sokáig fogni, eléggé sütött) aztán olyan 90-es tempóval pár km. Na ott már éreztem hogy valami nincs rendben. Mire beértem a városba csak pörgött, de nem ment.

                          Most készül a japán lamellás kuplung.
                          zahi kedvelte ezt.

                          Komment


                            Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Hát igen, a komcsik és a fürtös hajú embertársaink Japánban nem tették úgy be a lábukat Kicsit hosszabb votl a póráz arra felé. Nem tapasztalatból mondom,hanem csak a véleményemet: a Pannóniába belefaragott Japán kuplung biztos, hogy jobb a parafásnál, de szerintem az a parafás kuplung is elvisz bárhová. Csak jobban és többször kell figyelni rá. A nagyanyám motorjába több mint 48.000. Km van. Cseréltek biztos lamellákat, de nem egy nagy tétel ma sem. Nem hobbi motor volt,hanem munkaeszköz és 80%-át a motor az oldakocsijával élte,javarészt föld úton, sárban, táposzzsákkal megpakolva. Talán 85 felé lerakta mamám a motort és 15-20 év múlva gond nélkül beindult és ment! A kitudja hányéves lamellákkal. Annyira nem volt az szar...Szerintem!
                            Pont az volt a hozzászólásom lényege ,hogy ha lehetőséged van próbálj fejleszteni a"technikán" . Ne ragadj le a parafás kuplungnál , emelj át más gyártók jól bevált ötleteiből ... Nem véletlenül linkeltem be a kuplunglamella keresőt egy webáruház jóvoltából A gyári mérnökök sem azért használták sokszor a rosszabb minőséget ,mert azt találták jónak . Egyszerűen abból kellett várat építeni (viszont az ára is olyan volt) .
                            Aztán majd le tudod szüretelni a jól végzett munkád gyümölcsét, a használat közben . Büszke leszel magadra hogy ezt is te csináltad (lehet vigyorogni a piros lámpánál ... ) !
                            Egyébként a parafás kuplungról nincs jó véleményem , főleg az után hogy kipróbáltam a modernizált verziót is .

                            Komment


                              Nem véletlenül linkeltem be a kuplunglamella keresőt egy webáruház jóvoltából
                              Kedves Zahi!

                              Belinkelnéd még egyszer ezt, ha kérhetlek!
                              Érdekelni, érdekel engem is...

                              Üdvözlettel!

                              Komment


                                Remélem sikerül ...

                                http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post61658

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X