Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Na igen, mióta van rajta bukócső nekem se kell levenni a tankot.

    Pár napja mentem haverhoz, motort oldaltámaszra a ház előtt a murván. Persze amint párat hátrébb léptem a motor már borult is. Haver jobban megijedt mint én, én tudom hogy a bukócső-lábtartó-kormányvég hármason meglehetősen stabilan megáll a gép
    (bár mondjuk lendületből most először lett tesztelve)
    sepy, RedBull477 és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Szerintetek mi lehet a baja a váltónak ha néha nem veszi a kettest, néha nem megy ki üresbe és négyesbe kapcsolva néha (de egy kapcsolás után csak egyszer) kerregő fogaskerék hangot hallani(nem a négyes kerreg, azt érezni is lehetne, de csak hallani).

      Nem akartam a nyáron szétszedni, de egyre rosszabb, szóval lehet hogy kénytelen leszek... Csak jó lenne tudni hogy mire számítsak.

      Komment


        Léptető villákat készíts elő,valamint pontos tárcsát. Kettes kapcsolókereket is szerezz be jó állapotút ha már bontod. Kb ennyi+ esetleg a meglepi. Lehet van jó fogaskerekem,majd megnézem.
        OdinHEM, Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          Blokkot nem akarom széthúzni ha nem muszáj, szóval maradok a léptetővilla és esetleg a kukactárcsa cseréjénél egyenlőre.
          Elvileg van mindenem, de áttúrom majd a készletet.
          Egyébként tavaly, vagy mikor, vettem két komplett tengely-fogaskerék szettet. Nem azért mentem, de úgy voltak szépen összedrótozva az egymáshoz tartozó szettek. Méghozzá elég jó állapotúak, szóval nem hagyhattam ott
          sepy, OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            de úgy voltak szépen összedrótozva az egymáshoz tartozó szettek.
            Nekem is úgy van.Viszont léptetővillám,csak egy pár van a kupacban,majd berakom ha a hegesztett meghal.
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 jún. 09, 20:37.
            OdinHEM kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Mikor még napi szinten, akár többször is a jófogást figyeltem, ki tudtam szúrni ilyeneket, mint pl. gyári új léptetővillák, megszakítók, stb. Eljön az ideje, mikor pótolhatatlan érték lesz az ilyesmi.
              OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                Nekem annó volt egy gyári új ablakos villa. Igaz kicsit rozsdás, de gyári címke(maradványa) rajta, és persze semmi kopás.
                Persze először nem azt raktam bele, de ami benne volt elkezdett repedni. Akkor a gyári újba behegesztettem egy csövet középre, tengelyhez képest derékszögeltem aztán azóta nem piszkáltam.
                Valamelyik na pakolásztam valahol egy enyhén kopott, de repedésmentes ablakos villát. Gondolkodtam rajta hogy át kéne tervezni és gyártani belőle pár darabot.
                sepy, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Szerintem lenne rá kereslet, főleg ha egy motoralkatrész nagykert sikerülne felvenni partnernek, az egész országban forgalmaznák a motoros boltok és a webshopok.
                  OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

                  Komment


                    Egy vevőd tuti mindjárt lenne (én) Ha már így a tervezésnél vagyunk kukactárcsát is lehetne tervezni, gyártani...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2017 jún. 10, 19:00.

                    Komment


                      Lehetne, csak kérdés hogy kell-e.
                      Ablakos villából börzén már szinte nincs olyan ami ne lenne repedve vagy elkopva.
                      Kukactárcsa terén nem tudom mi a helyzet, azt annyira nem figyelgettem.
                      OdinHEM kedvelte ezt.

                      Komment


                        Közben tovább szereltem a motort és rájöttem, hogy valószínűleg nekem is az lesz a néha megakadás (berúgó tengely) mögött álló probléma, hogy a fogasív első fogát kicsit le kell venni, ahogy javasoltátok.

                        Komment


                          Közben össze raktam a motort, valamelyik részben olvastam, hogy a kuplung kosár mögé kell egy hézagoló alátét, ami persze az enyémnek nem volt, így eszkábáltam hozzá. Még nem mentem vele egy kört, mert a szekunder lánccal vannak bajok, de remélem így most a primerhajtás jobban vonalban fut. Ami biztos, hogy a berúgó tengely most egyáltalán nem akad, lehet hogy ez a hézagolás hiányzott hogy a fogaskerekek vonalba legyenek, remélem holnap nem kell szétszednem mert már töltöttem bele olajat..... jah igen, ti hogy szednétek ki a beletört csavart "belső kuplungkosárban", ami a rugókat fogja oda kis csavart meghúztam dugókulccsal, oszt beletört, volt másik kosár hozzá, na de ne már hogy ezt eldobjam. Második körnél már ésszel csináltam.
                          Valaki esetleg tudja bronz persely méretét a kuplung kosárnál a tengelyen? Kicsit lóg, (nem vészes) de idővel esztergáltatnom kéne hozzá egy passzosat.
                          OdinHEM, emu és mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            Pannonia T5H nak eltörött a berúgókar visszahúzó rugója. Valaki le tudná írni, hogy mit kell leszednem, hogy cserélni tudjam? (Egy eredeti gyári rugóm van hozzá)

                            Komment


                              A kormánt balra fordítod és jobbra lefekteted a motort,persze kevés benzinnel,kivett akkuval.Óvatosan a lábtartó és a kormány végére?ha nem érne le készíts egy téglát rongyba-tekerve és tedd alá.
                              Vedd ki a sebváltó és a berúgókar csavarjait(én elvágott olajos flakont használok tartónak)szépen feszegesd le mindkettőt.Ezek után a dekli rögzítőcsavarjait lazítsd meg,utána szedd ki,ha nem enged a fedél szereld le a kuplungfedelet és azon keresztülnyúlva feszítsd le,a tömítőfelületeket kapard tisztára esetleg reszelővel simítsd ki.a főtengely és a kuplungszerkezet csavarjait anyáit szereld le a lamellákat lehetőleg egyben (mivel összekoptak)vedd ki,majd lehúzóval szereld le a kislánc-kereket így megszabadul a kuplungkosár is és egyben lecsúszik a lánccal együtt,ekkor hozzá férsz a berúgó fogasívéhez ajánlom:az áthajtó fogaskerekét jelöld össze festékkel( PL:körömlakk )az iv szemben lévő fogával,összeszerelésnél segít.a kiszerelt berugó-ívbe bavágózással rögzítsd a rugót majd előfeszítve a fogak visszaillesztésével visszahelyezed........stb.
                              sepy, Lemezjáték és 4 további látogató kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ha nem enged a fedél szereld le a kuplungfedelet és azon keresztülnyúlva feszítsd le
                                Erre nem árt csinálni egy lehúzó szerszámot.
                                Nem kell semmi bonyolultra gondolni, kell egy laposvas, vagy valamilyen vasdarab ami akkora mint a kis dekli.
                                A vasdarabba kell 3dby furat. A két szélső oda essen ahol a kis dekli két tartócsavarja van, ezekkel kell majd felfogatni a kis dekli helyére.
                                Valamint kell egy menetes furat a két szélső furat közé. Ebbe beletakarsz egy csavart, ami a kuplung kiemelőcsavarjára fog feltámaszkodni és így szépen le lehet húzatni az egész kuplungdeklit.

                                Ez főleg akkor kell ha pasztával van felrakva.
                                BRobert és mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X