Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia világítási gondok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia világítási gondok

    A gép azt produkálja, hogyha ráadom a világítást, alapjáraton leáll. Gázzal bírja, de nyilván így nem jó. Az izzó szinte ilyenkor fehéren világít. A gyújtáskapcsoló és a bilux kapcsoló ellenőrizve, azok jók. Bekötések jók, kábelvégek leforrasztva, bekötésük szoros, kábel nem repedezett. Ezt kb 2 hónapja produkálja, addig jó volt. Tulajdonképp a bekötések helyességét nem sok értelme volt megnézni, de kínomban már más nem jutott eszembe, amit magam is megtudok csinálni.
    Kérnék tőletek egy kis segítséget, ötletben, tapasztalatban. Köszönettel!

    #2
    Megszakítóhézag,előgyújtás-ellenőrzés,...simering-ellenőrzés,nem e keni el a megszakítót.?!

    Izzócsere lehetőleg régi gyártásúra,az újaknál változó a megbízhatóság és a fényerő(fogyasztás)változás,ami miatt szintén változhat a terhelés..
    Igrich kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Megszakítóhézag kicsi ..... (?)
      Titus, mátéapu és Igrich kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        kábelvégek leforrasztva,
        Nem helyes, áram hatására melegszik, az ón megolvad, a kontaktus változik melyből adódóan az azon keresztül menő áram megnőhet és tovább erősíti a folyamatot. Érvéghüvely csúszósaru stb szabáéyosan rányomva jobb lenne.

        Komment


          #5
          No erről nyithatunk egy eszmecserét! Az érveim a forrasztás mellett: fémes kötés - nem öregszik úgy el mint a gyári rányomva- kisebb az ellenállás így kisebb a veszteség ezáltal kisebb hő keletkezik. Természetesen ez akkor igaz ha a saru réz pasztával van felrakva vagy saru nélküli a kötés. Ez talán azért nem jó / a fix kötés / mert útközben nehezebb a csere mivel fix a csatlakozás! Kérem az ellenvéleményt felsorolni és alá támasztani mint a bánya bejáratát stabilan. Az még , hogy hol nem tudom de, hogy békülünk az biztos!!
          zahi, mátéapu és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            No erről nyithatunk egy eszmecserét!
            BÉKÉT! békülést..........................
            rottenbcher, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Tehát a hibajelenség továbbra is: A motor jár, ha ráadom a világítást leáll. Ebben kérnék tanácsot.
              Az ónos vagy nem ónos kötések érvei ellenérvei kiválóak. Viszont nem ez okozza a hibajelenséget, ha igen, akkor ez már rég fenn állna.
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Esetleg megszakító cser nem kophatott el a bütyök? Ott van a baj elásva a megszakító környékén. Még egy tedd ki a kondit a tank alá mert nyáron nagyon meleg van rá és kiszárad egy idő után.
                Titus, és kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tehát a hibajelenség továbbra is: A motor jár, ha ráadom a világítást leáll. Ebben kérnék tanácsot.
                  Feltételezem a Pannónián is van világítótekercs.
                  Ebből adódóan elvileg semmi köze a gyújtáshoz a lámpának. Az hogy a lámpa visszfogja a forgást a lendkeréken annyit jelent, hogy épp határon van az üresjárati fotdulatszám, amit egy kicsit feljebb állítasz és jól van.
                  Jelentheti azt is hogy a gyújtás nem megfelelő ezt már bonyolultabb kiküszöbölni: megzskítóhézeg, megszakító állapota, kenőfilc, kondenzátor gyertyahézag, gyertya, stb.
                  legrosszabb esetben zárlatos a világítás és akkor ki kell várnod hogy Sepyvel nevezőre jussunk.

                  Komment


                    #10
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az érveim a forrasztás mellett: fémes kötés - nem öregszik úgy el mint a gyári rányomva-
                    Kérem szépen adott egy Sepy barátom által büszkén visekt olasz technika, mely szerintem egyetlen forrasztott kötést sem tartalmaz kivéve amit valami kontár belebarkácsolt, ebből adódóan ha igazat adok Sepy barátomnak ami kutya kötelességem ha másért nem mert tisztelnem kell a korából adódó életbölcsességét, akkor el kell hogy ismerjem hogy Sepy barátom Moto Guzzija egy összetákolt valami????????????

                    Komment


                      #11
                      Érdekes dolog a delej.. sok apróság összessége. A világítás fékezőleg hat a kerékre,ezért apró változtatás is befolyással bír. Előgyujtás ellenőrzés,hézag ellenőrzés és állítás gyógyítólag hathat. + egy gyengébb motort alapjáraton könnyen visszafog az erőtér.

                      Komment


                        #12
                        Tehát elsőjörben. A vélemények alapján. Gyujtókalapács ellenőrzé vagy csere. Kondi csere. Előgyujtás ellenörzése,állítása.

                        Komment


                          #13
                          Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Tehát elsőjörben. A vélemények alapján. Gyujtókalapács ellenőrzé vagy csere. Kondi csere. Előgyujtás ellenörzése,állítása.
                          Én a megszakító ellenőrzése után ha az nem segít megnézném a gyertyahézagot is. Egy mágnesgyújtás megérzi ha picit nagyobb mint amit elbír. 0,4 vagy 0,3 mm szikraköz megkönnyíti egy 40-60 éves gyújtótekercs dolgát. Bár nem tudom, milyen kondícióban van a tekercsed, de egy próbát megér.

                          Komment


                            #14
                            Emu Barátom! Úgy észlelem nagyon rakodik a Békülési hajlam. Kérdezheted miért is? a csikómra mondott Tákolás kifejezés!!!!!!!!!!!!!!!!. A forrasztásos kötés a kötés a többi a Tákolás! Nézz meg egy több évtizedes kötést pl. Panonnia esetén. Durva módon megkeményedett a vezeték és a gyári klipszekkel felrakott saruk oxidáltak általában. Mindezt még a CZ- s időszakban tapasztaltam ott a 6V 50 W- os dinamó teljesítményével nem lehet büszkélkedni. Ott is előjött a baj mikor kereszteződésben állva alapjáraton világítás rajta és megállt a gép. Kicsi akku alapjáraton nincs töltés és sok a fogyasztó. Erre tettem fel a ledes nappali fényt és 2 db. riasztóhoz használt akkuval megszűnt a baj. A Guzzival delej dond nincs de a ledes világítás H 4 ben 30/ 30W al teszi a dolgát.

                            Komment


                              #15
                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              a csikómra mondott Tákolás kifejezés!!!!!!!!!!!!!!!!
                              Tessék újraolvasni! akár többször is?
                              Feltettem egy kérdrést hogy hány forrasztott vezetékkapcsolatot találsz rajt gyárilag. majd rá próbáltam ébreszteni kendteket hogy akkor az szerinted egy szarul összerakott tákolat.

                              De hozzátenném hogy pályám kezdetén a Kaposvári Villamossági Gyár irányítástechnikai Főosztálylyán voltam technológus. Akkoriban a kézimunka nem volt drága a kábelsaruk, hüvelyek pedig borzasztóan mert akkor azt valutáért lehetett beszerezni Erre gondolom Ti még emlékeztek. Oszt nekem mégis fel kellettsorolnom anyagnormában technológiában stb azt a 800-1000 db haszontalan bizbaszt valamiért, pedig ón és forrasztópáka is volt.
                              Egyébként békülékeny vagyok!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X