Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mi a különbség az ásványi, és a szintetikus olajok között?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mi a különbség az ásványi, és a szintetikus olajok között?

    Üdv Kedves Fórumozók!

    Megütötte a fülemet az egyik topicban, hogy vannak kollegáink akik kizárólagosan ásványi olajat használnak, vannak akik 1:18 olaj benzin keveréket, 1:25, 1:30 stb arányuakat. Csak kérdezem: ez miért is jó?
    Nem elemznénk ezt a témát egy kicsit ki?

    #2
    Ismét egy téma amihez nem értek, de bele kotyogok.:-)))
    Én úgy gondolom az ásványi olaj kevésbé szennyezi a környezetet, és a keverési aránnyal is ezért foglalkozom.
    Nem vagyok egy harcos zöld, de azért ha nem feltétlen mussz. akkor ne rondítsunk a világba.:-((((
    Én úgy okoskodtam, hogy régen talán (nem talán, láttam gyerek koromban) még fáradt olajat is öntöttek a mocikba. És működtek!!!!
    Én sem foglalkoztam a dologgal, jó volt az Arol 2T-is. Aztán megváltoztam. Először is láttam a dugattyút.:-))) Nem volt egy felemelő látvány. Na meg zöldebb lettem.:-))) Úgy okoskodtam , ha jobb (minőségibb) olajat használok, kevesebb is elég, elkezdtem hígítani. Mesék szintjén még 1:70-es keverékről is halottam. Na nekem nem jött be. Talán ha jól emlékszem 1:40-ig jutottam, és elkezdet ragadni.:-(((( Persze lehetett ezer más oka (szerintem túl keveset is kapott:-(((() de ragadt. Na akkor visszaálltam 1:25-re mostanában emeltem 1:30-ra és szerintem itt maradok. Természetesen nem Arollal.:-))))

    Komment


      #3
      Szerintem a szintetikus azé' jó, mert olyannak kotyvasztják, amilyennek akarják és végülis azt tudni is fogja minden cseppje, amire kigondolták és letesztelték. Az ásványi alapú meg adott, azt csak javítgatni lehet adalékokkal valamennyire.
      joker kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Legjobb tudásom szerint a szintetikus olajat csak magas fordulatú gépekbe (krossz, 2T speed) teszik, mert nekik fejlesztették ki. Ott a magas forulat (akár 18.000+) miatt az ásványi nem tud "megtapadni" és ezért nem ken rendesen. Nekünk a régi 2T-hez ami alacsony fordulatú viszont az ásványi kell, mert a szintetikus "túl híg" nekünk és ezért nem kenne rendesen. Alacsony fordulatnál nem képez rendes filmréteget a szintetikus és ezért jobban kopik a motor ha megnem szorul. Sokan mondják, hogy STHIL olajjal keverik, mert az mekkora védelmet nyújt a sok adalék miatt, ez igaz a motorfűrészre (mennyit is forog ? 10.000+). De azt nem nézik, hogy mennyit megy vele a motor. Én személy szerint ásványi alapú olajat hazsnálok szintetikus adalékokkal (REPSOL) vagy teljesen ásványit (nem a RECORD-ra gondolok). 1:40-be keverem és semmi baj. Igaz kicsit füstől, nem rózsa illatú de megvagyok velük elégedve.
        KIKI 61, szőrös és Balumester kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Aki védi a környezetet az ne vegye el a motorjától az olajat mert nagyobb kupac kidobni való alkatrésze lesz.A környezetet négyütemü motorral katalizátorral(ennek nem környezetszennyező az előállitása?)mindenféle ekektromos kütyüvel lehet elérni.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Hát végig olvasva a hsz-eket, nem lettem okosabb. Összefoglalva eddig, kb 50% az ásványi olaj kedvelő, 50% a szintetikus kedvelő... és kb mindenki 1:20-1:30 arányt helyeselő.

            Tehát szinte mindegy mit használok, csak max 1:30-ig mehetek el...

            Komment


              #7
              Személy szerint a 2T krossz gépemben én sem megyek 1:30 fölé, bár azt full szintetikus olajjal használom. Meg is hálálja...
              A pancsimba 1:20 Arol 2T használok, igaz kicsit füstöl, de viszont eddig még nem volt baja...
              zsíráf és Balumester kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Tud valaki használható infót a Spuri nevű csodaszerről? mindig van itthon és néha a Simsonba szoktam is tenni, de Pannóniába nem mertem. Biztosra merem venni, hogy van negatív hatása is, csak milyen mértékű?

                Komment


                  #9
                  szintetikus olaj kenése stabilabb , ergo egy vékony olaj ,de a hömérséklet emelkedése nem higul tovább és a kenése jobb magas fordulaton is .
                  viszont részecskéi ,molekulái nem tudnak olyan modon meg kapaszkodni és az anyag krátereibe be épülni mint egy ásványi olajnál .

                  tehát egy öregebb nagyobb hézagokal gyártott motorba esetleg kopotabb motorba Jobb az ásványi olaj mindenkép

                  de egy kis hézagokal gyártott új motornál elönyősebb a szintetikus olaj . az ásványi olajnak sajnos meg van az a tulajdonsága,hogy a hömérséklet emelkedésével .... meg higul így könyebben kiszalad a kenendö helyekröl .
                  legyen szó 2/t -ről vagy 4/t -ről a köztes meg oldás a félszinti olaj és a cementálás ........ rengeteg olaj -ban már bele rakja a gyártó pl: XADO, Metabond , Stb üdv Tasi
                  KIKI 61, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Mit jelent ez a cementálás pontosan? És, mennyire füstöl ilyen félszinti olajakkal a motor? Feleannyira? :-) Egyáltalán, lehet kapni félszintetikus keverékolajat?

                    Komment


                      #11
                      cementálás ? mi is az ?

                      mint mindenhol az élet terén , megyünk előre ! a cementálás ........ az anyag szerkezetére rá iletve be épülő az anyagnál keményebb kopásnak elenálóbb kerámia ,teflon ,stb anyag . az olajba keverik az olaj el jutatja minden fém surlodási felületre ahol hő keletkezik ... bla-bla -bla.

                      magyarba csak a motul és a Xadó árul 2/t félszintetikus olajat de ha 1 litel szintit össze keversz 1 liter ásványival ..... nem verekednek össze . és javul kenés ! igazábol más keverék olaj kell egy 250 ccm 14 loerös 1962 -es pannoniának mint egy dupla poweres suzuki 500 ccm v/4 1990 -es 200 loerös 2/t -nek ....... hoszu évek tapasztalata jó minöségü olajal 1: 40 keverékel még a forszirozott temponál sincs baj , van kenés legyen ásványi , szintetik , és melegen nem füstöl veszélyesen ! a motor dugatyu ilesztése határozza meg ,hogy szinti vagy ásványi az elönyösebb .

                      Egy 2/t motornak ... FÜSTÖLNI kell . hideg álapotban nagyon , melegen kevésbé , mivel a maga a kontstrukcio ilyen ,
                      / keverék olajozás / sokat halom ........ faszán be állitotuk a 2/t -ét most nem füstöl ..ja ........de kenés sincs !

                      körübelül enyi üdv Tasi

                      Komment


                        #12
                        soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egyáltalán, lehet kapni félszintetikus keverékolajat?
                        Ma lőttem Ukrajnában, benzinkúton pontokért.

                        Click image for larger version

Name:	201212091137.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	133743 Click image for larger version

Name:	201212091139.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	133744

                        Mit kezdjek vele?

                        Komment


                          #13

                          Komment


                            #14
                            Valami "P" betűs erőforrás jut eszembe csak.
                            Bőségben leszek, ha végre majd elkezdhetek motorozni, mert a full szint. Elfből is van már.
                            Még az a vicc, hogy az eddig összegyűlt pontokból 15 liter ilyet vehetek, ha beválik.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X