Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Fékkar rögzítése a féktengelyen

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Fékkar rögzítése a féktengelyen

    Sziasztok!

    A következő kérdésem lenne. Milyen megoldással volt eredetileg rögzítve a képen mellékelt TLF fékkar a féktengelyre? Az alkatrész-katalógusban csak"csavarként" szerepel. Arra rájöttem, hogy M6-os csavar kell hozzá, de milyen fejkiképzéssel. A probléma az, hogy nem fér el a csavarfej vagy anya a lyuk és a fékkar laposvas teste között. Esetleg volt valamilyen távtartó, ami kiemelte a csavarfejet a laposvasrész fölé? Mikor én leszereltem egy hatlapfejű csavarral volt rögzítve, amelynek a fejének a fele-ami a laposvas fele nézett-le volt köszörülve! Funkcióját betöltötte de kétlem, hogy ez volt a gyári megoldás! Én nem így szeretném feltenni!
    Köszönettel.

    Click image for larger version

Name:	P1160126.jpg
Views:	1
Size:	179.4 KB
ID:	154912

    #2
    Iker József kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Előre is köszönöm!!!

      Komment


        #4
        Iker József eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A probléma az, hogy nem fér el a csavarfej vagy anya a lyuk és a fékkar laposvas teste között.
        Szemlélve az alkatrészt szeretném megkérdezni, hogy mekkora a furatátmérő. Innen szemre min. 7-7,5-nek néz ki. Ilyen kialakítás mellett nincs olyan általam ismert fejes csavar, ami normálisan betöltené a funkciót. Ha tényleg ez volt a gyári megoldás, akkor szentségelhettek rendesen a munkások a mérnöki fejek keménységét és használhatóságát illetően.
        Sikerült már nekem is néhány meredek dolgot rajzolnom, de ilyesmire azért nem vetemednék.

        Elegáns megoldás lenne marógépen ujjmaróval szépen kisüllyeszteni a fészket és normális csavarkötést használni. Ez szerintem az a határ, amikor az élet fontosabb, mint a hagyományőrzés. (Elnézést az őszinteségért, de ez a féknek egy igen fontos alkatrésze, ha ez nincs, akkor a lassulás eléggé virtuális lesz, a baj meg nagy. )

        Komment


          #5
          Attached Files
          Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 dec. 05, 09:43.

          Komment


            #6
            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            elég ugyanis hozzá egy villás/csillag/dugókulcs, meg a melós egy ujja, ami a helyére nyomja a csavart, amíg meghúzza rajta az anyát.
            Tudatlanságom megint megbosszulta magát. Nem tudtam, hogy a túloldalról anya húzza be a helyére a csavart. Ez esetben más a helyzet. Abban a hiszemben voltam, hogy a fékkarban a hasíték után menetes a furat.
            Így valóban egyszerre biztosít és rögzít. Megint tanultam valamit.
            kedvelte ezt.

            Komment


              #7

              Komment


                #8
                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sikerült már nekem is néhány meredek dolgot rajzolnom, de ilyesmire azért nem vetemednék
                Nem láttál még 4 ütemü jármű hajtókar csavarját

                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                könnyebb így szerelni - elég ugyanis hozzá egy villás/csillag/dugókulcs, meg a melós egy ujja, ami a helyére nyomja a csavart, amíg meghúzza rajta az anyát.
                Itt a 2 pont !
                kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem láttál még 4 ütemü jármű hajtókar csavarját
                  Látni láttam és fogtam is már ilyet a kezembe. Amit nem láttam az Iker József képén a hasíték utáni furatrész. Azt hittem, hogy abban menet van és innen az ujja felől lehet csak kulccsal hozzáférni. Világos, ha átmenő a furat és a csavart az anya húzza a helyére, akkor nagyon jó és egyszerű megoldás ez a lelapolás, ahogy azt ApaE szemléletesen leírta.

                  Sajnos a gépgyártásban elég gyakran előfordul, hogy nem fér el a csavar feje, vagy nem fordul el a kulcs. Első látásra nekem ez ilyen helyzetnek tűnt. Kiderült, hogy a kulcsnak nem is szabad ott elfordulnia

                  Komment


                    #10

                    Komment


                      #11
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Valaki talákozott már hasonlóval? Milyen modellen ?
                      Nagyon úgy emlékszem, hogy a '61. szeptemberi T1-emen ugyanolyan van mint Józsefén.
                      Benne hengeres fejű csavar, egy oldalon "eldolgozva". Délután megpróbálom valami módon lefotózni.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        Tudod mi az ---levágták a gyári visszahajtást és nagyon ügyesen odahegesztettek valami megfelelő ricnis váltókar levágott végét .---talán csepel ?
                        UK kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nagyon úgy emlékszem
                          Rosszul emlékeztem: az enyém gyári kar, csak szintén hegesztgetve volt, így az íves résznél nem fér el a hatlapfejű csavar és ezért volt átalakítva.

                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          odahegesztettek valami megfelelő ricnis váltókar levágott végét
                          Jokernek igaza lehet azokat a képeket megnézve.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #14
                            Apae -nek köszönet a részletes képekért!

                            Joker! Teszek még fel képeket, közelről megnézve én nem látom hegesztés nyomát, persze attól még lehet, hogy tényleg úgy készült ahogy írtad! Ha csak nekem van ilyen és semelyik "tiszta" motoron nem található ez akkor pláne! Így marad a hat lap fejű M6-os csavar "fejkönnyítéssel", vagy egy távtartó ami a kritikus rész fölé
                            emeli a csavarfejet, meg egy jó hosszú 6-os csavar ha elfér!


                            Click image for larger version

Name:	P1160127.jpg
Views:	1
Size:	179.6 KB
ID:	133718Click image for larger version

Name:	P1160128.jpg
Views:	1
Size:	172.4 KB
ID:	133719Click image for larger version

Name:	P1160129.jpg
Views:	1
Size:	186.6 KB
ID:	133717

                            CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Iker József; 2012 dec. 06, 15:30.

                            Komment


                              #15
                              Attached Files
                              sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X