Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 szikra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5 szikra

    Sziasztok!
    Olyan probléma akadt hogy ősszel még volt szikra és az állásban eltünt neki. Mi lehet a baj? Közvetlen gyújtás tekercsről megy a gyertyára. 2 új gyertyával is meg lett nézve.
    Mi lehet a baj?

    #2
    Szia!
    A slusszkábelt lekötve (gyújtáskapcsolón a 2-es pont) beindul? Vagy lekötheted közvetlenül a gyújtás állórészéről is, mert lehet a kábelben is hiba.
    Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Közvetlen gyújtás tekercsről megy a gyertyára.
    Ez pontosan mit jelent? A gyújtókábel és a pipa az egy kis rugón keresztül közvetlenül csatlakozik a gyújtótekercsre igen, de ettől még el szokott menni a gyújtás néha.
    Ha nem slusszkábel hibád van még a megszakító wolframérintkezőit is megkapargathatnád, mert lehet oxidálódtak kicsit. Ha ez sem segít majd tovább nyomozunk.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 márc. 08, 20:42. Oka: bővítés, javítás
    Atti69, Jankó51 és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Nincsen gyújtás kapcsoló. Így került már ide. Ez egy 3 kerekűvé alakított járgány így már.
      Közbe arra tudok gondolni hogy nagyon esélyes hogy kondenzátor csere lesz. Mivel meg lett takarítva a megszakító. Új gyertya a gyertya kábel és pipa pedig másik motoron működik.
      És ugye ősszel még indult. Így szerintem esélyes a kondenzátor száradás. Jól sejtem?
      Milyen kondenzátorok kompatibilisek? Csak mert kifejezetten T5 kondit nem találok

      Komment


        #4
        Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Így szerintem esélyes a kondenzátor száradás. Jól sejtem?
        Szervusztok! Pepe! Nem csak a kondi lehet rossz! Tessék szépen az ÖSSZES elektromos csatlakozást szétbontani és finoman megcsiszolni! Meg a kábeleket is szakadás vizsgálattal ellenőrizni! TUDOM! Magától nem szakad meg! Csak hát előfordul, hogy a vezeték a szigetelés alá korrodál és akkor lesz majd: BA.. MEG!
        Atti69, Jankó51 és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          És ugye ősszel még indult. Így szerintem esélyes a kondenzátor száradás. Jól sejtem?
          Néha előfordul, hogy a pénteki hozzászólásomban emlegetett kis rugót magába foglaló bakelit kivezetésen hajszálrepedés keletkezik, és a szikra azon keresztül áthúz a blokkházra, ezért nem jut el a gyertyáig. Ezt ellenőrizni csak egy másik gyújtás kivezetővel lehetne, vagy iktasd ki a rendszerből legalább egy időre. Ha kitekered és a gyújtókábelt direktbe nekinyomod a gyújtótekercsből kiálló rézlapnak működnie kellene. Danuviánál ez a módszer bevált, annak mondjuk előnyévé vált, hogy a kábelt felülről kellett belógatni a blokkba, így a súlyánál fogva ott is maradt. Pannóniánál lehet hogy ideiglenesen rá is kell ragasztani a blokkra, hogy biztosan érintkezzen. A kábel végét kicsit meg is faraghatod, hogy biztosabb legyen a kontaktus. Öreg rókák rá is forrasztják a kábelt, mert nem bíznak a régi műanyagokban.
          Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Milyen kondenzátorok kompatibilisek? Csak mert kifejezetten T5 kondit nem találok
          Elméletileg Simson/Mz kondenzátor beszerelhető, de olyan 1-2 mm-el kövérebbek, ezért legtöbbször reszelni vagy ha van rá mód dörzsárazni kell a helyét, amihez ki kell szerelni az alaplapot. Viszont ha valaki előtted átalakította NDK-s kondenzátorhoz akkor szerencséd van, és nem kell bűvészkedni.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 márc. 10, 21:07. Oka: kiegészítés
          mátéapu, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            a gyújtókábelt direktbe nekinyomod a gyújtótekercsből kiálló rézlapnak működnie kellene.
            Találkoztam olyan megoldással ,hogy a rézlapocska átvolt fúrva és a gyertyakábel 3-as csavarral volt rögzítve, persze a bakelit ki volt belezve és fúrva a kábel vastagságára viszont atom-biztos az érintkezés.... A kistrakimban beforrasztottam azóta érintkezik.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a rézlapocska átvolt fúrva és a gyertyakábel 3-as csavarral volt rögzítve,
              Ez is jó ötlet, találékony nemzet a Magyar, viszont
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A kistrakimban beforrasztottam azóta érintkezik.
              én is a forrasztást választanám.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 márc. 11, 20:37.

              Komment


                #8
                A bakelit nincs ott nem is volt amióta itt van simán be van ott dugva a gyertya kábel neki nyomva a réz lapnak. De szerintem abból a réz lapból előző tulaj tört le, mert eléggé picike. Rá volt szigszalagozva hogy ne jöjjön le.
                ki lett szedve a gyújtás lap. Nagy nehezen ki lett szó szerint kalapálva a kondenzátor. Holnapi nap folyamán ha nem felejtem el csinálok fényképét hogy milyen kondi volt benne és akkor okosabbak lesztek!
                Vezetékeket át néztem(nem mintha sok lenne ott belőle) nem szakadtak. Nincs korrodálodás.
                Megszakító kicsit kopott a tengelynél. Nyít de inkább cserélni fogom biztos ami biztos alapon.
                Viszont érdekesség, ilyet ti veteránok lehet már láttatok én rendesen meglepődtem rajta.
                Fő tengelyen van ugyebár az a kis biztosító szeg vagy hogyan hívják. Annak megvan a bemarás csinálva ugye a lendkereken hogy hogyan rakod fel.
                Nos az csak volt. Le van törve. Lehet alapból így került ide. Lehet ahogy vettem le fogalmam sincs.
                Ez tudtommal képes befolyásolni megint csak a dolgokat nem de?
                ​​​​

                Komment


                  #9
                  Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  y vettem le fogalmam sincs.
                  Ez tudtommal képes befolyásolni megint csak a dolgokat nem de?
                  ​​​​
                  Sziasztok! Ha jó a tippem akkor te egy ékre gondolsz. Az a főtengelybe és a mágneskerékbe ( sokaknak lendkerék, csak én vagyok rögeszmés ) is bemarással csatlakozik. És jól gondolod! Ha elnyalja vagy eltöri a mágneskerék, akkor nincs más lehetőség, mint megkeresni a főtengelyen a helyét és kikocogtatni a maradványát, majd rendbe tenni a vályatot. Akár tűreszelővel, akár marással. A Lényeg, hogy PONTOSAN oda van "fokolva" a gyújtás. Az első dolog, hogy a mágneskerék nem foroghat el, a tengely meg a sonkába ne tekeredjen meg. Külőmben nem lesz összhangban a gyújtási pont!

                  Komment


                    #10
                    pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha jó a tippem akkor te egy ékre gondolsz.
                    Pontosabban íves retesz. Az ék az tetején illeszkedik, míg a retesz az oldalán. Amúgy semmi jelentősége, mert mindenki értette csak én imádok okoskodni. Tudod az okos hülyéskedik, ....

                    Komment


                      #11
                      Aki a "st.."-nem tudhatja... !!!!

                      A Pannóniáknál a gyújtás oldalon átmérő : 4-m/m -es csapszeg van egy furatban az pozicionálja a lendkereket....Ezt a csonkot ki kell szedni :mágnes, belefúrt M 3-as menet,(mikrohegeszett vasdarab....és egyéb más ötlettel .Pótolni kell egy pl.fúró szárából vágott darabbal, vigyázva a hoszal ne feszítse félre a lendkereket.

                      Jó tapasztalatszezést !
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Tudod az okos hülyéskedik, ....
                        Szervusztok! Emu! Teljes mértékben igaz! Benéztem, a dolgot.

                        Komment


                          #13
                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A Pannóniáknál a gyújtás oldalon átmérő : 4-m/m -es csapszeg van egy furatban az pozicionálja a lendkereket
                          Mátéapu! Hát ez nekem nem volt ismert. Sajnos nem volt dolgom Pannóniákkal, de most nagyon kerestem képet a tengelyről. Valóban így van! Teljes döbbenet számomra. Azt hiszem jobb, ha hallgatok olyankor, ha nem ismerek egy típust!

                          Komment


                            #14
                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            4-m/m -es csapszeg van egy furatban az pozicionálja a lendkereket....Ezt a csonkot ki kell szedni :mágnes, belefúrt M 3-as menet,(mikrohegeszett vasdarab....és egyéb más ötlettel .Pótolni kell egy pl.fúró szárából vágott darabbal, vigyázva a hoszal ne feszítse félre a lendkereket.
                            Tény, hogy Pannóniát még középiskolás koromban szedtem szét. tehát eddig akár igazad is lehet. Minekutána. Az állítólagos csapszeg, nyírószegnek nevezendő. Nem biztos, hogy jó ötlet fúrószárral pótolni, mert egyébként a lendkerék és a tengely kúpjának összeszorításából adódó súrlódásnak kell megtartani a lendkereket a tengelyen. Ha ez nem funkcionál, akkor fogja a nyírószeg nem megtartani a főtengelyt, de ha erősebbre cseréled akkor a ott más fog sérülni pl a kúp a lendkerékhorony, oszt lehet vinni az alkatrészeket a vasba.

                            Komment


                              #15
                              Mivel lenne akkor érdemesebb pótolni hogy az is jó legyen?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X