Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Piros könyvben 2 féle típus van. Egy 1960-előtti és utáni ha jól emlékszem (megnézni most lusta vagyok )
A különbség lényegében annyi hogy az egyiknél a közvetítő fogaskerék állandóan forog és a berúgó fogasívnek van a sarka lecsapva. A másiknál a fogasív folyamatosan a közvetítő fogaskerékhez ér és annak a teteje van lecsapva.
Na megnéztem. Piros könyv (102. oldal) szerint 1961-től alkalmazták ezt a típust. Ehhez való a folyamatosan hajtott közvetítő kerék. (ennek van lecsapva a bal sarka)
Beszerelve ennek a típusnak a felső, egyenes része kb 45°-os szöget zár be a vízszintessel. A másik fajtáé pedig vízszintesen van.
Komment