Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely lógás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia főtengely lógás

    Segítségre lenne szükségem.

    Aki jobban ismeri a Pannóniákat az elmondaná, hogy ez a lógás sok-e vagy még elfogadható.
    A motor könnyen indul és szépen jár.

    #2
    Én is kíváncsi vagyok a válaszokra. A babettán tapasztalok kb. ekkora játékot. Szépen működik a motor, de nem tudom, hogy ez az axiális játék hosszútávon okozhat-e valami gondot. Az ok, hogy radiális irányú lógás nem jó, mert kihat a (megszakítós) gyújtásra, szimeringekre, stb...

    Komment


      #3
      Sziasztok!

      Én minden gépnél sokallnám ezt a holtjátékot. Valószínűleg a csapágyak oldalirányban nincsenek jól kihézagolva. Azért gondolom ezt, mert azt írod, hogy a motor szépen jár. Tehát csapágyhang nem hallható. Márpedig ekkora csapágylógásnál kell, hogy legyen hangja.

      Ha oldalirányban a furatban mozognak a csapágyak, akkor az azért baj, mert kiverődik a furat teljesen és újra kell szabályozni, furatolni az egészet.

      Hangsúlyozom, hogy általánosságban írom a hsz-t. Pannóniával konkrétan nincs tapasztalatom.
      sepy és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Tisztelt Ifás!
        Pannóniánál szokott lógás lenni, de ez túl látványos.
        Vagy a házban lógnak a csapágyak vagy a főtengelyen forognak meg, egyik sem túl jó.
        De valószínűbb, hogy a forgattyús ház két oldalán a tengelyen mocorognak a csapágyak a bal külső csapágy pedig a házban(legalábbis nálam már vagy 3-szor volt ilyen felállás).
        Mindenképp érdemes lenne belenézni, mert az a Pannóniám is könnyen indult és szépen járt, amelyikben már teljesen berohadtak a csapágyak fixesre.
        Szóval inkább egy szétszedés mint nagyobb baj legyen később.
        Apropó függőleges irányban lóg? Ha igen kb. mennyit?
        Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2013 aug. 14, 14:52.

        Komment


          #5
          Én szedtem szét bontatlan, gyári összeszerelésű, 17 ekm-t futott blokkot, aminél ugyanez volt. Ott sem hézagoltak ám precízen, főleg a végén...
          A jó illesztésű vagy méretű főtengelycsap is ritka, mint a fehér holló, talán nincs is. Ha ilyet használunk a motorjainkban, akkor szerintem minimum annyit meg kell tennünk, hogy jól kihézagoljuk legalább a támasztás miatt.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Apropó függőleges irányban lóg? Ha igen kb. mennyit?
            Azt igazából nem is néztem de holnap meglesem.

            Komment


              #7
              Na én erre mondom azt,hogy nem egészséges!Akármilyen motorról is legyen szó az ilyen mértékű tengelyirányú holtjáték tutira nem normális.Én szétkapnám aztán megnézném mielőtt valami nagyobb baj nem lesz.A hézagolás és a csapágyak környékén valami nem úgy van ahogy lenni szokott! :/

              Komment


                #8
                Én meglátásom is az hogy sok ez a lógás. És ami még felvetődik hogy radiális irányban mennyi a játéka?
                Ettől függetlenül valószínű hogy a csapágy a házban vagy a főtengelyen megmoccant. És ahogy én elnézegettem a régi főtengelyeket ezt úgy oldották meg anno hogy pontozóval nekiestek.

                Komment


                  #9
                  Hogyan lehet a problémát megoldani? Pontosan hogyan lehet kihézagolni a csapágyakat?
                  Leginkább nagyfateromtól tanultam motort szerelni, sokat mesélt a szolgálati Csepeles élményekről, országjárásairól meg árokparti heftelgetésekről.
                  Ő említett olyan praktikákat, amik így mai fejemmel elég meredeknek tűnnek... Pl. a csapágyházat valami vésővel, vagy csavarhúzóval meg kell bordázni, és így kellően megszorul benne
                  Na ilyet nem tennék! Viszont akkor hogyan?

                  Komment


                    #10
                    Függőleges lógása egyáltalán nincs csak ez a tengely irányú.
                    majdánka és CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Szolgáltatás - Fémszórás - Ádám és Ádám Kft

                      Nem a reklám helye, de gondolom hasonlót kell keresni, vagy itt van a fórumon sütiati is..

                      Komment


                        #12
                        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Pl. a csapágyházat valami vésővel, vagy csavarhúzóval meg kell bordázni, és így kellően megszorul benne
                        Szokták szokták Én is csináltam régen...
                        Le lett írva már párszor a hézagolás...Főtengelynél célszerű 2 oldalról csinálni, ha lehetséges. le kell mérni mennyi a tengelyirányú lógása a főtengelynek, és 2 db a mért értéknek a felénél kb 1 tizeddel keskenyebb hézagoló gyűrűt kell csináltatni, és berakni a csapágy külső oldala felől, a csapágy felfekvő külső pereme alá mindkét oldalról. Semmiképpen ne hézagold ki 0 kottyanásra, mert szorulni fog melegen. Amúgy a videón látható mértékű lógás szerintem csak rossz szerelésből, vagy kihagyott (megváltoztatott) alkatrészméret miatt jöhet létre.
                        Tengelyirányú lógást 1 tized mm-ig csapágyragasztóval lehet orvosolni, e felett perselyezni kell a blokkfelet.
                        sepy, dongos78 és kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Pannónia főtengely eltörve - YouTube

                          A videó nem az én felöltésem, de náluk is elég rendesen lóg a főtengely.
                          Igazából, attól hogy szépen fut még egyszer sem biztos hogy nincs nagy baja, az én motoromat is használtam vásárlás után, "száguldoztam" vele 100-al, s a mester közölte velem, hogy az alsó tűgörgő el volt törve. Még jó hogy szétszedtem, s nem út közben kaptam valami meglepetést.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2013 aug. 15, 22:38.

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok! Az én esetemben a főtengely csapágyai könnyedén elforgathatóak anélkül, hogy a tengely is forogna, de nem tudom, hogy üzem melegen, illetve, ha cserélném őket, akkor vajon mi lenne a helyzet. Hiszen ha akkor is elforogna, egyértelműen kéne egy új főtengely, illetve ezt a főtengelyt kéne fémszórással, majd méretre esztergálással felújítani, de ebben az esetben az a probléma áll fent, hogy szerintem a főtengely névleges méretéhez képesti tűrés nagyságát, valamint a tengelyhez használt anyag minőségét nem fogom megtalálni akármelyik bokorban, hanem csak a gyártásnál használt műszaki tervekben. Azt meg max. múzeumba találom meg, de kérdés, hogy mennyire szívesen bocsátják rendelkezésre azt egy motort felújítani vágyónak

                            Komment


                              #15
                              Jobb oldalon -9 mikron, a balon pedig -13 a tűrés.
                              Azon túl meg, szerintem kár a javítással foglalkozni, nem éri meg. Új csapokkal csináltattam főtengelyt, de ma már azzal sem feltétlenül bíbelődnék, Vasadinál 40-ért kapni teljesen új főtengelyt, tűgörgős hajtókarral.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X