Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia berugó rugó ...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia berugó rugó ...

    Sziasztok! A minap motorozgattam kicsit, és sajnálatos módon az első megállást követő elindulási kísérletnél a berugókar nem jött vissza a helyére, hanem lent megállt és a racsni darált mint a gépezet... :/ Na most a hazautat megoldottam ( felkötöttem egy dróttal a karbihoz... ), de szétszedés után kiderült, hogy a rugó az eltört, kuka... és sehol sem találtam ilyen rugót a neten amit eladásra kínálnak kivéve az utángyártott típust, ami nekem nem annyira szimpatikus, mivel eddig kb minden utángyártott cuccot ki kellett dobálni a felújítás óta... Nem tudom mennyire megengedett a fórumon, de igazából adás vételi topicot indítanék, hogy ha esetleg valakinek van elfekvőben ilyen rugója, akkor légyszíves szóljon privátban, megvenném. Vagy ha valakinek van tapasztalata az utángyártottal kapcsolatban, vagy esetleg legyártanak e ilyen rugót, és az milyen árban lenne? stb. Válaszokat szívesen fogadok! (Bocsánat a tudatlanságomért, ha nem illik ilyesmi a fórumba! )

    Előre is köszönöm mindenkinek!
    Attached Files

    #2
    Üdv.
    Már én is kifogytam az eredetiből, utángyártottat használtam már és nem rossz. Én itt szereztem, ettől az úriembertől:
    Fóti Gyula <fotigyula@gmail.com>
    Nála olcsóbb, mintha a más után gyártású 10 kiskereskedőn átment rugót vennéd meg egy blokk áráért.
    A másik lehetőség, hogy a két végét egyesével fadarabok közé fogod satuba és felizzítod ahol meg akarod hajtani, azután meg olajban 2-3-szor megedzed, de ezt is csak kb saját részre csináltam eddig(bevált), viszont az előbbit javaslom.

    Komment


      #3
      Szia, köszi a választ, én is gondoltam a melegítéses hajlításra, csak attól féltem, hogy ott ugyanúgy eltörik majd elég hamar. Most találtam egy eredetit végül egy ömlesztett alkatrészeket árusító úrnál, mondjuk még nem vettem fel vele a kapcsolatot, hogy meg van-e még vagy mennyiért adja egyáltalán. De ha mást nem akor felkeresem az általad említett urat!
      majdánka kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia!
        Nem tudom mennyire vagy otthon a szerelésben,de javaslom jelöld össze a berugóív és a közlőkerék egy közös fog/fogközét(csak a visszarakást segítené.)
        Ja, van olyan rugóm aminél csak fél csavarintás volt az előfeszítés, de volt aminél másfél, ezen ne feltétlen lepődj meg.
        Az új rugó kb. 1500Ft környékén van.
        Jó szerelgetést.

        Komment


          #5
          Majdánka! Ha jól emlékszem, a kis közlőkeréken a második "köz" be kell a berugó fogasív negyedik "köznének" lennie. Azt hiszem. De velem is fogott már ki a motor mikor összerakva feltöltve olajjal kiakadt, s szedhettem szét újra.
          majdánka kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Hali, köszi a választ! Összejelöltem természetesen, és most így fejből aztmondanám, hogy úgy van ahogy dott kollega mondja, de egyébként ki is lehet próbálni (természetesen rugó nélkül), még úgy, hogy nincs fent rendesen a kuplung , csak a tányér, oda van illesztve, és ha úgy jól működik, akkor elvileg nem lesz gond vele a végleges szerelésnél sem... A rugók előfeszítéséről, viszont köszi az infót, nemtudom, még, hogy milyet sikerül beszerezni...

            Komment


              #7
              Heló valaki tudja hogy kell ki cserél i

              Komment


                #8
                Krisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Heló valaki tudja hogy kell ki cserél i
                A rugót a fogasívben?

                Gondolom már szétszerelted,és tudod,hogy nem csak kiakadt,jók a fogaskerekek-berugóbordázat,egészségesek az ütközőcsapok,jó a válótengely perselye(nem lötyög a házban).

                Előről kezdve:
                leengedjük az olajat.
                levesszük a váltókart,berugó-kart
                kémlelőablakot,dekni csavarjait,deknit(ha összetapadt a kémlelőablakon feszítünk annyit,hogy engedjen
                kiszereljük a kuplungelemeket(lehetőleg a sorrend maradjon,az összekopás miatt.)vigyázunk a kuplung-kiemelőcsap pálcáira..több db.keresztül-ér a kiemelőtengelyig.
                lehúzatjuk a főtengely fogaskerekét,levesszük a primer-lánccal a kosarat odaértünk a berúgó szerkezethez.
                felső állásban,összejelöljük a fogakat
                levesszük a berugó-ívet a váltó-tengelyről
                kifeszítjük a sérült rugót,beleütjük a jót és lapos-vágóval beékeljük.
                minden alkatrészt leellenőrzünk,cserélünk,gumigyűrű,tömítés,gumiütköző......
                a fogasívvel kezdjük az összerakást feltoljuk a váltó tengelyre a felső csapra akasztjuk a rugót(az alsó ütköző)addig feszítjük míg az alsó csap alá beakad,ekkor a jelölést ellenőrizzük és minden mehet a szétszerelés sorrendjében fordítva....
                emu, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Nagyon köszönöm mátéapunak. Sikerült de lett 1 másik gondom összeraktam és nem akar visszaugrani a rendes berugási pozicióba valamikor meg már én racsnizom vissza , hogy újra berughassam nagyon idegfeszitő mert akkor valamit rosszul csináltam de mégis jól?

                  Komment


                    #10
                    Két lehetőség van :egyik gyenge a rugó,másik kicsi az előfeszítés,magyarul"még egy kört"...

                    Visszanéztem a kiindulási képet:az nem a pannóniájé,az csak visszahajtott kampós,szerintem a képen lévő jawá-é lehet,és annak a hossza biztosan nem megfelelő,remélem a pannóniát szerezted be...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 júl. 26, 04:35.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      Krisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      valamit rosszul csináltam de mégis jól?
                      Ha segít valamit... az enyémen így van, az nem lehet, hogy a O gyűrű szorul?
                      Attached Files
                      Titus kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Uhhh akkor lehet minden le basszus

                        Komment


                          #13
                          Olaj minden ujra kuplungkosár szétszedés ezt nem hiszem el köszönöm azért.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X