Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szimering

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szimering

    Úgy fest, hogy Isten segedelmével mégis lesz Pannóniám. Üzemképes, papírozott, működik. Viszont van egy olaj csöpögése a jobb oldalt, valószínű a sebességváltó szimeringje a ludas. Kérnélek benneteket, hogy aki el tud látni ez ügyben szerelési tanáccsal, akkor az tegye meg, mert szeretném magam kicserélni.
    Köszönöm segítségeteket és majdani tanácsotokat!

    #2
    Nem egy nagy művelet. Ha az olajat nem akarod leengedni akkor döntsd bal oldalra a gépet. A kis lánckereket szedd le, szimeriget szedd ki(akár csavarhúzóval is ki lehet feszíteni) És nyomd bele az újat, mondjuk egy megfelelő átmérőjű csődarabbal, vagy egy oda való leselejtezett csapággyal.
    A szimeringek és csapágyak méreteit megtalálod a piros könyvben. (ami kötelező olvasmány ha Pannóniád van)
    sinter, demeter és emu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szimering beütéshez én még tudom javasolni a fa seprűnyelet, amiből egy kb. 10 cm-es darabot levágva szépen és pontosan lehet dolgozni. Persze türelemmel.

      Komment


        #4
        Mielőtt nekiesnél a szimmeringnek mosd le azt az oldalt alaposan és nézd meg járatás közben, hogy honnan is folyik az olaj. A Pannonianal előfordul, hogy a léptetővilla tengelyénél könnyezik az olaj, mert gyárilag sincs ott tömítés. Ha leveszed a blokkfedelet és talán a km óra kihajtást, akkor látni fogod a kis sasszeges rögzítés alatt a lánckerék felett.




        Ja és persze gratula az új géphez!
        Ha Isten velünk, ki ellenünk?
        A sarokban fent van a kis huncut: (sajnos nem tudtam képet feltölteni)
        https://lh5.googleusercontent.com/-p...kepek_+042.jpg
        Utoljára szerkesztve a következő által: ptm004; 2013 okt. 22, 10:23.
        CZsolti és joker kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ha az olajat nem akarod leengedni akkor
          ..de le akarja !
          hiszen-
          Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          mégis lesz Pannóniám. Üzemképes, papírozott, működik
          azt hiszem ez alap dolog egy vásárlás után . Merkituggyamivanbenne --meg az összes többi : fék szét tisztít megnéz , bovdenek , kábelvégek , belső gumi , tank kimosás.....

          ..vagy nem ?
          Lemezjáték, OdinHEM és 7 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            alap dolog egy vásárlás után
            Bizony! Egy sor bosszúságtól megkíméli magát az ember, ha ezeket megcsinálja! Meg ugye a biztonság sem utolsó szempont.
            Én is úgy gondoltam, hogy nem olyan sürgős a tank kimosása, hiszen nem rozsdás, szűrő van benne... Hát, rosszul gondoltam. 3-4 szétszedés után már kezdett unalmas lenni az alapjárati fúvóka tisztítgatása.
            Az ilyen öreg, több éven keresztül állt gépeknél az olaj biztosan csereérett! Még ha az előző tulaj esküdözik is rá, hogy most volt cserélve minden (általában így történik, miközben....)
            Autó vásárlásnál is az alap: olaj, légszűrő, gyertyák, vezérműszíj csere!
            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 okt. 22, 10:55.

            Komment


              #7
              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ..de le akarja !
              hiszen-
              Jó, jó én kérek elnézést
              Teljes mértékben igazatok van, akármilyen frissen vásárolt használt járműnél érdemes rögtön lecserélni a kétes állapotú "nedveket".
              De ott van az a lehetőség hogy olajcsere után jön elő ez a hiba, akkor meg nem kell olajleeresztéssel vacakolni.

              Meg ha már így hozzád került, és az olajat is leengeded én a helyedben benéznék a kuplungdekni alá is, ellenőrizném a lamellákat és a lánc állapotát.
              Ne meg persze fékek, kormány, teleszkópok...

              Komment


                #8
                Igrich ha Joker ajánlásai közül az utolsóval kezded sok bosszúságot elfogsz kerülni.Még az olajcserénél is fontosabb ezután jöhet egy alapos takarítás,hogy látni lehessen a hibákat! Érdemes mindkét dekli alá benézni hiszen ismeretlen a gép és ha minden rendben jöhet az olajcsere. Tank takarításra találsz megoldást a hozzászólásokban.

                Komment


                  #9
                  Köszönöm mindenki szíves tanácsát, nehéz lesz megállni, de előbb tényleg a javasolt puceválásokkal kezdek, de azért egy ízlelő kör belefér, az biztos!

                  Komment


                    #10
                    ...nehez lesz megallni...
                    Ha uzembiztos, es nem felsz a kozegtol hhasznald ki inkabb a joidot, es jarjal vele egy kicsit! Az iden en is beleestem abba a hibaba, hogy tobbet szereltem mint motoroztam.

                    Komment


                      #11
                      A krova készlet nagyobb fejei tökéletesen megfelelnek a simmering beépítéshez körkörösen éri az erőhatás ezért nehezebben billen be. Én legalább is ezt használom hacsak van olyan méretű.

                      Komment


                        #12
                        "nehéz lesz megállni," Ismerős érzés! Amint képes volt önerőből mozogni a Trophy, én is tettem pár örömkört! Úgyis jön a teljes (vagy majdnem teljes) szétszedés, előtte még ismerkedjünk kicsit :-)

                        Komment


                          #13
                          Megkínáltam már, de még kapja az ívet. Új benzin csapot kellett vennem,mert kiderült tank mosás után, hogy szivárog kicsit, gondolom a szutykok kirázódtak belőle. Szerencsére az mz motoré jó. Nem eredeti, de most csak ezt sikerült szereznem. A jobb kipufogó könyöknél van kifúvás, ott tömíteni kell, azbeszt szálam nincs. De majd szerzek.

                          Komment


                            #14
                            Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A jobb kipufogó könyöknél van kifúvás, ott tömíteni kell, azbeszt szálam nincs. De majd szerzek.
                            Mivel elég rossz híre van egészségügyi szempontból az azbesztnek,én egy ideje viton O gyűrűket használok a Pannóniám
                            kipufogójának tömítésére mind a hengernél mind a könyök és a dob összetételénél és eddig bevált !

                            Komment


                              #15
                              Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              viton O gyűrűket használok
                              Hol lehet ilyeneket beszerezni? Nálunk Veszprémbe nem tudnak. Egyszer próbáltam hőálló gumigyűrűt venni akkor is néztek rám mint gyujtogató a vizes szalmára hogy mit akarok.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X