Váltó hézagolásnál szerintem meg az a legegyszerűbb ha az ember berakja a helyére a zéger gyűrűket,felmelegíti a blokkot 100-150 fokra,beleejti a csapágyakat,megvárja még kihűlik a blokk,belerakod a váltót,összehúzatod a blokkot fixre a csavarokkal(ha tömítéssel akarod összerakni akkor azt is tedd bele a méréshez) és digitális tolómérővel kiméred a hossz játékokat(én egy mágnestalpas indikátor órával szoktam,de mivel ez nincs minden háztartásban tökéletesen megfelel a digitáliis vagy órás tolómérő is) Ha így megvan a méret hogy mennyi az oldaljáték,innen gyorsan ki tudjuk számolni h mennyi hézagolóra lesz szükségünk(az én hitvallásom a váltóhézagolásnál hogy 0,1 tized miliméternél ne legyen kisebb az oldaljáték,de 0,15-tól ne is legyen nagyobb) Ha megvagyunk a számolással(ami azért nem követeli meg h matek zsenik legyünk) akkor egyszerűen újra felmelegítjük a házat,amiből kiesik a csapágy,szépen bepakoljuk a megfelelő hézagolót, és a még meleg blokkfelekbe ha ügyesek vagyunk még vissza is tudjuk ejteni a csapágyakat(én azért meg szoktam várni h kihűljön a csapágy és újra melegítem a blokkfeleket,és bármilyen is a csapágyfelület,ha jó ha nem én azért teszek minden esetben egy csep loctite 620 ast)
Hamarosan szétbontom a saját Pannóniám "tartalék" blokkját amivel az idényt végigmotoroztam... és ha lesz hozzá energiám,megpróbálom részletesen leírni és fényképekkel illusztrálni a (szerintem!) szakszerű felújítását.
Hamarosan szétbontom a saját Pannóniám "tartalék" blokkját amivel az idényt végigmotoroztam... és ha lesz hozzá energiám,megpróbálom részletesen leírni és fényképekkel illusztrálni a (szerintem!) szakszerű felújítását.
Komment