Most készült el és kb 20 kilométert mentem vele. Ami meglepett hogy rezonancia mentesen fut a motor. Könnyebben gyorsul , jobban indul, jobb a világítás. persze még járatni kell és egy kis finomhangolás is szükséges, de biztató az első próbaút. Az még hozzátartozik hogy wartburg hajtókar van a főtengelyen, és nagyobbított csatornák a hengerben.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia Gyújtás kérdés
Collapse
X
-
pannoniáscsabi
Igen! Pontosan erre gondoltam. Az egyértelmű, hogy nagyon szép munka, és amint írod működik is, gratulálok!Valahogyan így képzeled el?
Engemet az sem zavar, hogy megszakítós, hiszen az MZ nagyon megbízható, nem sokat kell vele szórakozni, ha be van állítva, ráadásul a dinamós is elbírja az indexet is, ami nekem kellene. Ráadásul használtan olcsón beszerezhető.
Annyit írtál, hogy TS, de melyiké, a kicsié, vagy a nagyé?
Továbbá fontos, hogyan sikerült illesztened a Pannóniára? Milyen közdarabbal tetted fel az állórészt, sikerült-e úgy megoldanod, hogy a főtengelyhez ne kelljen nyúlni?
(Esetleg fénykép, rajz, méretek az ehhez szükséges alkatrészekről, hogy utánad csinálhassuk?!)zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Az MZ TS dinamó egyforma a 125 150 250-esen ugyan az van. Én a komplett dinamót feszültségszabályozóval együtt 5000 kemény magyar pénzért vettem. A főtengelyt kúposra kell esztergálni mint az MZ-nél. A gyujtás alaplap helyén kell pár mm marózást eszközölni, és elfér a dekli alatt az egész. A nagyobb fejtörést az okozta hogy az MZ fordítva forog. ezért a polaritást át kellett forrasztani, viszont a megszakító érintetlen maradhatott mert az MZ bütyköstengelye szimmetrikus. A következő egyéjszakás kaland még a gyujtáskapcsoló átkötése volt. De jelentem müködik és jobb a motor. Az csak hab a tortán hogy kívülről ugyebár minden gyárinak tűnik.
- 5 likes
Komment
-
pannoniáscsabi
Még egyszer gratulálok a megoldáshoz! Esetleg megoldható-e, hogy ne kelljen esztergálni a főtengelyt, hanem a kúpot az MZ forgórészébe esztergálni a Pannónia főtengelyének megfelelően? (van-e elég hús az MZ-ben ehhez?)A főtengelyt kúposra kell esztergálni mint az MZ-nél.
Marás nélkül kilógna a dekliből a gyújtás?zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Amin gondolkodol azzal az a baj hogy kb 10cm-ert lógna túl a deklin. A főtengely csapjának majd a felét levágtuk és úgy lett kúposra esztergálva. Csak így működik. Érdemes elgondolkodni hogy megcsinálod ha igen akkor telefonon megbeszéljük. A főtengelyt el tudom intézni ha küldesz egyet. A többit már te is megoldod.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Köszönöm, szerencsére van itt a közelben Taszáron egy gépműhely, aki meg tudja csinálni, ők főtengelyt is újítanak fel, ehhez az esztergáláshoz eleve szét kell húzni a főtengelyt, gondolom egyben érdemes ezt megcsinálni, azaz egy eleve felújítandó főtengely csapját felújítás során esztergáltatni.
A többi valóban adja magát.
Egy MZ több tízezer km-t lemegy probléma nélkül, igazi igásló típus, az 5 ezer Ft-ról nem is szólva...
zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ok, köszönöm, nem sürgős!, írnál egy elérhetőseget a zolisun45@gmail.com ra, Köszi, és szép estét!
Komment
-
Üdv Csabi !
Bocs hogy rákérdezek , ez az a pannónia blokk , aminek a hengerét már korábban posztoltad , a csatornák átalakításával ??? Vagyis ebben van a Waresz hajtókar , könnyített főtengőben ? Ha igen, esetleg nem tudnál némi ízelítőt adni az általad megtapasztalt különbségekről , miben lett más a gép ? Erő , nyomaték , rugalmasság , fogyasztás , Karbi gyári ?
De még lett volna egy pár kérdésem , pusztán kíváncsiságból , és mert nem semmi az a teljesítmény , munka , idő , és pénz amit belefektettél ! Egyszóval minden elismerésem , és ha a gép olyan amire gondolok kíváncsian várom a beszámolót
!
- 3 likes
Komment
Komment