geniusnexus eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia Gyújtás kérdés
Collapse
X
-
Szervusztok! Hát barátom.... Ha ez bekövetkezik, akkor már a fene is fenét szik! Nem véletlenül szegecselték! Ha logikusan közelitjük meg a dolgot, rájössz nem a legjobb dolog a menetes rögzítés! Szóval itt működés közben erők hatnak a rögzítésre. Főleg centrifugális erő, ami meg ha jól emlékszem sugár irányban hat, de nem egyenes vektorú. Inkább olyan csiga szerű, inkább íven ható erő forma... A lényeg most nem is ez! A NYÍRÓ erők az ellenségeink az anyagra hatva. A lomha tehetetlen mágnes kerék ( OKÉ TUDOM! Lendkeréknek mondjuk, de nem az.) a tengellyel fordul. A Tehetetlensége vissza fogja a külső részeket. Ami itt az ALU öntvény és rajta a mágnesek. A közepe meg vas alapú fém, acél, vasöntvény bla bla bla. A két anyag nem igazán hegeszthető egymáshoz. Hegesztés kilőve! Marad a csavarozás, szegecselés. A csavarok olyan alkatrészek, melyek profilja metszetben olyan fűrészfog szerű. És ez a dolog az ami csúnyán kiszúr velünk. Mert a nyíró erők a menetprofil miatt tönkre teszik a vas és az ALU mechanikai rögzítését. Előbb utóbb törik a csavar, vagy a rögzítendő munkadarabok egyike. Ezért jobb a szegecselés. A szegecs általában egy hengeres test, melynek van egy előre kialakított profilos feje, meg egy olyan, melyet a szerelés folyamán rázömítenek. Ez a kontaktus nem lazul le, ha jól alkalmazzák a szegecselést. Sőt a szegecs a munkadarabok furataiban megzömülhet és még jobban rögzít. Ez az én eszmefuttatásom! Persze szívesen hallgatom, olvasom más eszmefuttatását is, mert többen többféleképpen láthatjuk a dolgokat!geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha baj lenne a főtengellyel és cserélni kellene,
- 5 likes
Komment
-
Szerintem keress egy másik lendkereket. a durva bánásmód az íves retesz háztájilag vagy szándékosan, vagy akaratlanul, ékre cserélése volt. Egyébiránt egy valamirevaló csavarboltban lehet kapni szegecset. de szerintem ne gyakorolj ezzel hacsak nem a tudásvágy motivál, mert szegecselni nem egyszerű főleg szépen. És mert a lendkerék egy kiegyensúlyozott szerkezet, utána újra kellene súlyozni a paláston lévő furatukkal.geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésetalált keréknek a középső részén van olyan ami el repedt én szerintem durva bánás mód miatt, meg honnan lehetne egyáltalán olyan szegecsnek valót szerezni, amivel helyre lehetne állítani?
- 5 likes
Komment
-
Szervusztok! Szóóóóóóóóóóóvaaaaal...emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébiránt egy valamirevaló csavarboltban lehet kapni szegecset. de szerintem ne gyakorolj ezzel hacsak nem a tudásvágy motivál, mert szegecselni nem egyszerű főleg szépen.
Eszembe jutottak eme mondat által a szakmunkás tanuló gyakorlati heteim! Abból is ide vág a szegecselési gyakorlat. Júj! Mekkora nehézséget okozott az nekem? Nagyot! Ügyetlenkedtem sokat. Pedig csak olyan 30 Db szegecset kellett "lefejeznem".
Hányszor ment mellé a kalapács... Szóval két, 2 milliméter vastag vas lemezt kellett, 2 sorban, soronként eltolt közzel szegecselni. Talán a sorközép 15-20 milliméterre volt... Na szóval a furatok sem fedték pontosan egymást. ( HÜLYE TANULÓ! ) Aztán meg a szegecs hossz számítás sem klappolt. ( OSTOBA HÜLYÉLYE! ) Végül csak össze állt a szegecs sor. Emlékszem még félgömbfejet kellett alakítanom. Kicsit megzömíteni, majd kissé ferdén tartva a kalapácsot "rózsásra" formáztam. Végül meg addig kocogtattam, míg közel félgőmb lett a záró fej. Na ekkor adta a szakoktató a kezembe a szegecsfejező szerszámot. Egy edzett rúdanyag volt egy félgömbhöz közeli bemarással az egyik végén. Azzal kellett készre formázni a szegecset. Mennyire irigykedtem arra a srácra, aki a süllyesztett szegecselést kapta....
Szóval NE gyakorolj szerintem se! Emunak igaza van a kiegyensúlyozottság kérdésében! Biztos ügyes vagy, de valóban jobb egy "értelmesebb" állapotút szerezni! Amúgy tényleg nem hülyeség a szegecs beszerzése... Kaphatóak különféle anyagú és fejűek. Nem reklám! CSAK PÉLDA! : https://csavarlak.hu/termek/din-660-...cel-natur-5x10
- 3 likes
Komment
-
Értem, ami a szegecselést illeti, van akitől kapnék gépet, és ugyan ezt raknám csak vissza, amik elvannak törve, repedve, így szerintem újra nem kellene centírozni. Ebben még félgömb íves tájolás van, ezért nehezebb kicsit feltenni a helyére, ha meg másik kereket vennék, annak a kúpját ehhez kellene illeszteni, ami nem olyan egyszerű, és ha nem muszáj akkor inkább nem szedném szét a főtengelyt. Milyen anyagból kellene amúgy venni szegecset ? acél, vagy saválló, vagy réz , vagy mi lenne a legalkalmasabb?
Komment
-
A kúp az íves retesz miatt megmarad nem valószínű a változtatása. Megváltozna a hossza ,menet elhelyezkedése is :ezt nem vállalná be szerintem senki . A lendkerékből rengeteg van próbálj rá egy kölcsönzöttet.geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha meg másik kereket vennék, annak a kúpját ehhez kellene illeszteni, ami nem olyan egyszerű, és ha nem muszáj akkor inkább nem szedném szét a főtengelyt. Milyen anyagból kellene amúgy venni szegecset ? acél, vagy saválló, vagy réz , vagy mi lenne a legalkalmasabb?
Éknek lágyacélt használj , ne feszüljön sehol nem annak kell az elfordulást gátolni :hanem a kúp illeszkedésének . A pontos gyújtás tájolás a szerepe . Az olcsóbbik generátoros gyújtásnál csavarokkal fogatták fel az agyat a lendkerékre ,szerintem tartósan működik a dolog ."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok! Mielőtt blődséget mondok, eszme futtatást végzek. Miből legyen a szegecs anyaga? Acél túr rideg, lehet, hogy szegecseléskor az Alu öntvény e miatt sérülne. Lehet meg is repedne. Saválló? Minek!? Drága és ugyan csak rideg. Plusz nem is indokolt, hisz nincs korrozív anyag a közelében. Elméletileg... Réz? Hmmm... Puha fém. Talán még puhább is, mint az Alu öntvény... Meg hát a réz és az Alu elektrolitikus kölcsönhatásba tud lépni, sőt lép is! Kitudja mi lenne ekkor? Az elektromos vezetékeknél nem hiába tiltják a réz-Alu kombót! Gondolom a réz alatt a vörösréz és nem az ÖTVÖZET cink- réz "sárga réz", bronz értendő. Én amondó volnék, hogy vas szegecset alkalmaznék. Azt alkalmazott a gyár is, HA igaz a sztori, amit hallottam. Soha nem volt Pannónia a közelemben! Talán rosszul tudom!geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMilyen anyagból kellene amúgy venni szegecset ? acél, vagy saválló, vagy réz , vagy mi lenne a legalkalmasabb?
- 6 likes
Komment
Komment