Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Valaki tudna abban segíteni akár egyszerű rajz segítségével is, hogy miként kell vezetékelni, hogy jó legyen?
    Jankó51, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Köszi a képet. Olyan kérdésem volna még, hogy a lendkerék középső részét át lehet alakítani szegecselés helyett csavarosra, azért, hogy ha baj lenne a főtengellyel és cserélni kellene, akkor a közepét simán ki lehessen cserélni.

      Komment


        geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ha baj lenne a főtengellyel és cserélni kellene,
        Szervusztok! Hát barátom.... Ha ez bekövetkezik, akkor már a fene is fenét szik! Nem véletlenül szegecselték! Ha logikusan közelitjük meg a dolgot, rájössz nem a legjobb dolog a menetes rögzítés! Szóval itt működés közben erők hatnak a rögzítésre. Főleg centrifugális erő, ami meg ha jól emlékszem sugár irányban hat, de nem egyenes vektorú. Inkább olyan csiga szerű, inkább íven ható erő forma... A lényeg most nem is ez! A NYÍRÓ erők az ellenségeink az anyagra hatva. A lomha tehetetlen mágnes kerék ( OKÉ TUDOM! Lendkeréknek mondjuk, de nem az.) a tengellyel fordul. A Tehetetlensége vissza fogja a külső részeket. Ami itt az ALU öntvény és rajta a mágnesek. A közepe meg vas alapú fém, acél, vasöntvény bla bla bla. A két anyag nem igazán hegeszthető egymáshoz. Hegesztés kilőve! Marad a csavarozás, szegecselés. A csavarok olyan alkatrészek, melyek profilja metszetben olyan fűrészfog szerű. És ez a dolog az ami csúnyán kiszúr velünk. Mert a nyíró erők a menetprofil miatt tönkre teszik a vas és az ALU mechanikai rögzítését. Előbb utóbb törik a csavar, vagy a rögzítendő munkadarabok egyike. Ezért jobb a szegecselés. A szegecs általában egy hengeres test, melynek van egy előre kialakított profilos feje, meg egy olyan, melyet a szerelés folyamán rázömítenek. Ez a kontaktus nem lazul le, ha jól alkalmazzák a szegecselést. Sőt a szegecs a munkadarabok furataiban megzömülhet és még jobban rögzít. Ez az én eszmefuttatásom! Persze szívesen hallgatom, olvasom más eszmefuttatását is, mert többen többféleképpen láthatjuk a dolgokat!
        Titus, mátéapu és Jankó51 kedvelte ezt.

        Komment


          Oké értem, csak nincs szegecselő kalapácsom, amivel meg tudnám csinálni szépre a fejelését, ugyanis a talált keréknek a középső részén van olyan ami el repedt én szerintem durva bánás mód miatt, meg honnan lehetne egyáltalán olyan szegecsnek valót szerezni, amivel helyre lehetne állítani?

          Komment


            geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            talált keréknek a középső részén van olyan ami el repedt én szerintem durva bánás mód miatt, meg honnan lehetne egyáltalán olyan szegecsnek valót szerezni, amivel helyre lehetne állítani?




            Szerintem keress egy másik lendkereket. a durva bánásmód az íves retesz háztájilag vagy szándékosan, vagy akaratlanul, ékre cserélése volt. Egyébiránt egy valamirevaló csavarboltban lehet kapni szegecset. de szerintem ne gyakorolj ezzel hacsak nem a tudásvágy motivál, mert szegecselni nem egyszerű főleg szépen. És mert a lendkerék egy kiegyensúlyozott szerkezet, utána újra kellene súlyozni a paláston lévő furatukkal.
            Titus, mátéapu és pasetta kedvelte ezt.

            Komment


              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egyébiránt egy valamirevaló csavarboltban lehet kapni szegecset. de szerintem ne gyakorolj ezzel hacsak nem a tudásvágy motivál, mert szegecselni nem egyszerű főleg szépen.
              Szervusztok! Szóóóóóóóóóóóvaaaaal... Eszembe jutottak eme mondat által a szakmunkás tanuló gyakorlati heteim! Abból is ide vág a szegecselési gyakorlat. Júj! Mekkora nehézséget okozott az nekem? Nagyot! Ügyetlenkedtem sokat. Pedig csak olyan 30 Db szegecset kellett "lefejeznem". Hányszor ment mellé a kalapács... Szóval két, 2 milliméter vastag vas lemezt kellett, 2 sorban, soronként eltolt közzel szegecselni. Talán a sorközép 15-20 milliméterre volt... Na szóval a furatok sem fedték pontosan egymást. ( HÜLYE TANULÓ! ) Aztán meg a szegecs hossz számítás sem klappolt. ( OSTOBA HÜLYÉLYE! ) Végül csak össze állt a szegecs sor. Emlékszem még félgömbfejet kellett alakítanom. Kicsit megzömíteni, majd kissé ferdén tartva a kalapácsot "rózsásra" formáztam. Végül meg addig kocogtattam, míg közel félgőmb lett a záró fej. Na ekkor adta a szakoktató a kezembe a szegecsfejező szerszámot. Egy edzett rúdanyag volt egy félgömbhöz közeli bemarással az egyik végén. Azzal kellett készre formázni a szegecset. Mennyire irigykedtem arra a srácra, aki a süllyesztett szegecselést kapta.... Szóval NE gyakorolj szerintem se! Emunak igaza van a kiegyensúlyozottság kérdésében! Biztos ügyes vagy, de valóban jobb egy "értelmesebb" állapotút szerezni! Amúgy tényleg nem hülyeség a szegecs beszerzése... Kaphatóak különféle anyagú és fejűek. Nem reklám! CSAK PÉLDA! : https://csavarlak.hu/termek/din-660-...cel-natur-5x10
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X