Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia nyomaték

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia nyomaték

    A gyújtás alatt jól elmentünk a nyomaték kérdésben , azt hiszem ebben én voltam a hibás .
    Mindenben igazat adok Apae fejtegetésének, valóban " rá lehet locsolni" 4-500 ezret egy ilyen régi blokkra.
    És valóban a kérdés az, miért? Mi a cél ? Nos én úgy gondolom hogy csak addig megyek el ezen az úton , amig nem irreálisan magasság válnak a költségek .
    A gyári könyvekből azt olvastam ki , hogy - elvileg - a Pannónia 8,5 -es sűrítési viszonyt bír el " gond nélkül " ( a T 9-es 10-es....)
    A váltó elosztása 3 es 4 között szerintem nem a legszerencsésebb , nekem sokszor a harmadik rövid , a 4. Túl hosszú . Ekkor jo lenne egy kis nyomaték , hogy bírja a 4. Is ... A P 10 eseteben volt választási lehetőség , egy 2 mm -s alá tét a henger fej alatt , 7,5. - rol 8,5- re. Én úgy számoltam , hogy nem megyek el 8,5-ig, hanem csak 8-ig, ( 7.5-rol , de lehet hogy csak 7,2 rol TLF -T1 eseteben ) pontosan azért , hogy kimeljem a főtengely - hajtókar egységet . Szerintem első körben a hajtókar felső szeme a legelső gyenge pont . Most 17-50-es szekunder áttétellel járok , P12 dugó, plussz kipuff módosítás , 19"-es hátsó kerékkel , es úgy számoltam a geometriát hogy 1 mm - t kell levenni a hengerfejből, hogy 8 legyen a sűrítés . Ha ez - es az elektronikus gyújtás - megfelelő lesz a 17- 48 -as szekunder áttételhez, akkor én itt " állok " meg, mert ezzel nem tartom fel a forgalmat , es kb be hozom azt , amit a kmóra csal...

    #2
    TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A váltó elosztása 3 es 4 között szerintem nem a legszerencsésebb , nekem sokszor a harmadik rövid , a 4. Túl hosszú . Ekkor jo lenne egy kis nyomaték , hogy bírja a 4. Is
    Hát igen, elég bosszantó amikor városban kocsisor mögött haladva folyamatosan kapcsolgatni kell 3. és 4. között...

    Komment


      #3
      Én a P10-est még bejáratás időszakában használtam úgy, hogy 1es csak elinduláshoz max 10 km/h-ig (mert elég rövid benne az egyes), aztán 2-es 30km/h-ig, 3asból már 45-50 km/h-nál kapcsoltam fel 4esbe.

      Aztán egy öreg szaki mondta, hogy nem kell annyira sajnálni, azért zabálja a gyertyát mert így szinte csak alapjáraton jár és állandóan beköpi. 1es csak induláshoz, 2esről 40 alatt ne váltsak fel, 3assal meg nyugodtan lehet 60nal közlekedni, de gyorsítani akár 70ig is bírja és csak utána kell 4-es, de városban a 4est fölösleges használni.

      És be is vált a dolog, sokkal dinamikusabban lehet vele így közlekedni, mikor felváltok 3sba nem kell egy fél napig várni, hogy elkezdjen gyorsulni, 40 fölött már nyomatéka is van gyorsul is rendesen. Persze nem egy versenymotor, de zöldre váltó lámpánál ott lehet hagyni a kocsisort. (Nálunk most rengeteg felújítás van és nagyon sokszor le van zárva egy sáv, aztán a másik, aztán megint vissza, így a leggyorsabb nyer, a többi meg vár egymásra még 3 zöldet)

      Viszont azt is megfigyeltem, hogy 15-20°C az ideális hőmérséklet, ekkor elég sűrű a levegő és jó keverék képződik, sokkal jobban gyorsul és sokkal egyenletesebben is jár a motor. 15 fok alatt lassabban melegszik be és kicsit lomhább is, 20-25 fok felett, főleg napsütéses időben mikor az aszfalt is nyomja a meleget, akkor meg jóval köhögősebb és olyankor kettesben nem is szeretek vele 40ig gyorsítani mert csak csörög-csattog és nem gyorsul. Akkor 35-ig bírja szépen, 3asban meg 55ig az ideális, ha 60as a forgalom akkor már 4-be felváltok, de 20 fok környékén 3-ban még a 60-65-ös utazósebességet is kényelmesen veszi anélkül, hogy visítana mint egy robogó, vagy köhögne.

      És Szente Gyula TLF sebességdiagramjai alapján annak sem árt ez a fajta sebességváltás, meg ha egy kicsit jobban pörgeti az ember. Sokan azt hiszik, hogy azzal kímélik a motort ha alacsony fordulatszámon használják, pedig akkor sokkal nagyobb terhelést kap a főtengely is, a láncok is, meg a fogaskerekek is. Persze az sem használ ha túlpörgeti az ember, meg kell találni azt a középutat ami jó a motornak. És a motor jelzi is, hogy mi tetszik neki, csak észre kell venni.
      TLF65, kollarg és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment

      Ugrás az oldal tetejére
      Working...
      X