A ti örömötök a miénk is. Jó látni a képeket és hallgatni ezt a szép hangot.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia úszószint
Collapse
X
-
Lenne egy olyan kérdésem hogy a Pannónia karburátornál (P10) az úszó tűjét felülről hányadig vágatba jó állítani?
Ha felülről a negyedik vágatba raktam, oldalsztenderre állítva a motort leállt mert alacsony volt az úszószint.
Máskor meg a túlfolyón a légszűrő oldalon jelenik meg a benzin.
A felszerelt karburátor alapból is a vizszinttől eltérően egy kicsit hárta felé "lejt". Ez sem tesz túl jót hogy be lehessen állítani egy jó szintet.
Esetleg valaki próbálkozott valamilyen módszerrel hogy a karbi vízszintbe álljon?
Komment
-
az úszó tűjét felülről hányadig vágatba jó állítani?
Ahhoz túl sokat szór az úszók súlya hogy fixet merjek mondani. Sőt, első lépésként rögtön az úszó ellenőrzésével kezdenék, mert párszor megjártam már velük.
Megkerestem: piros könyv 60-61. oldal. Ráadásul a szövegben az szerepel, hogy a porlasztó motorra szerelése előtt ellenőrizzük: a levegőcsavart ki kell tekerni teljesen, ezután megdönteni 15 fokkal a keverőház felé és el kell kezdenie szivárognia a benzinnek. Utána visszaállítva meg kell állnia a szivárgásnak.
Én ezt a motoron szoktam előadni, de úgy sem volt még gondom vele.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 dec. 29, 22:10.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
dkari
Ha felülről a negyedik vágatba raktam, oldalsztenderre állítva a motort leállt mert alacsony volt az úszószint.
Komment
-
Megkerestem: piros könyv 60-61. oldal. Ráadásul a szövegben az szerepel, hogy a porlasztó motorra szerelése előtt ellenőrizzük: a levegőcsavart ki kell tekerni teljesen, ezután megdönteni 15 fokkal a keverőház felé és el kell kezdenie szivárognia a benzinnek. Utána visszaállítva meg kell állnia a szivárgásnak.
- - - Updated - - -
Szerintem az nem baj, ha oldalsztenderen megáll, hiszen aszimmetrikus az úszóház elhelyezkedése (mondjuk egy Mz-ével szemben), és megdöntve a normálisnál alacsonyabb az úszóházban a benzinszint.
Komment
-
Egyszer már én is kipróbálom ezt a 15°-ot forgatós karbi állítást, kíváncsi vagyok az eredményre
Az én beállítási módszerem:
Addig emelem a szintet amíg(közép állványra állítva, leszedett légszűrővel) nem kezd el csöpögni a benzin.
Aztán ha csöpög akkor eggyel visszább és kész is.
- - - Updated - - -
Ja igen. Az állítgatások között az úszóház két rögzítőcsavarját csak finoman meghúzom kézzel. Elég jól illeszkedik.
Ha a beállítás kész akkor pedig egy, kifejezetten erre a célra készített célszerszámmal meghúzom a csavarokat.
Elég kevés a hely, szóval normál csavarhúzóval elég körülményes.
A célszerszám pedig:
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 dec. 29, 22:54.
- 3 likes
Komment
-
Ha az úszó nem működik, akkor elvileg a benzinoszlop nyomása a fúvókán keresztül nyomhatná a benzint és többletfogyasztás lenne. Én jártam lyukas úszóval, néha nyitva is maradt a csap. Fél nap alatt pár deci benzin folyt a gép alá. Komótosan csöpögött a légszűrőn keresztül. Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy nem fog olyan rémesen sok többlet üzemanyag átfolyni menet közben, ha nincs tökéletesen beállítva az úszó. Engem jobban bosszantana, ha sztenderen megállna a motor.
A balos kanyarban elfogy a benzin szerintem csak picit valós. Akkora döntött kanyarokat azért nem veszünk ezzel a géppel, ráadásul a rázkódástól biztos kap valamennyi üzemanyagot. Az olajfilm és a kenés némi kimaradástól azért nem tűnik el egyszerre. Egy krónikus szegény keverék azért nem tesz túl jót mondjuk első körben a dugónak.dongos78 és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Én csináltam egy kemény karton háromszöget, ami 15 fokban volt levágva, azt illesztettem az úszóház oldalához, és állítgattam a piros könyv szerint, hogy mikor jelenik meg a benzin.
Egyrészt elég bizonytalan határ ez, hogy mikor jelenik meg a benzin, másrészt hiába csináltam türelmesen, nem volt jó, nem ment rendesen.
Aztán úgy voltam vele, hogy ha a gyakorlat győz az elmélet fölött, akkor az elméletet nyugodtan sutba lehet dobni, és úgy csináltam, hogy addig emeltem én is a szintet míg el nem kezdett csöpögni, majd ettől visszavettem eggyel.
(Azokon a kevésbé fejlett MZ-ken volt egy jel az úszóház belsején a benzin szinthez, ami egyértelmű segítség volt a beállításban, ...bár amilyen szórása van a Pannónia alkatrész méreteknek, egyáltalán nem biztos, hogy adott jelhez a karburátor többi része is igazodna...)
A lényeg, sikerült beállítanom, és mára a gyertyaképem is jó!!!!!! A másik, ha sikerül beállítani, ne nyúlj hozzá, hanem motorozz...motorozz...motorozz...
- 6 likes
Komment
-
Én jártam lyukas úszóval
A lényeg, hogy mekkora a lyuk - az pedig az idő előrehaladtával csak egyre nőni fog, ahogy a rázkódástól ereszt el a forrasztás. (Legjobb tudomásom szerint az a leggyakoribb hely ahol bejut a benzin belülre.)
A balos kanyarban elfogy a benzin szerintem csak picit valós.
Az egyik kedvenc kanyaromban, ahol rendszeresen húzni szoktam a kipufogót a földön, nem szokott gond lenni. Se fel, se le.
https://www.google.hu/maps/@47.69000...2!8i6656?hl=en
Az MZ BK350 kapcsán vannak erről rémtörténetek, de ott a boxer-kéthenger-kétütem felállásban az egyik henger nem kap üzemanyagot ívmenetben, aztán függőlegesbe állva megindul a motor az életre kelő henger miatt és ez szokott meglepetést okozni a rajta ülőnek.
Egy krónikus szegény keverék azért nem tesz túl jót mondjuk első körben a dugónak.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
Az egyik kedvenc kanyaromban, ahol rendszeresen húzni szoktam a kipufogót a földön,
A lényeg hogy így sem úgy sem tesz jót a motornak ha kevés a benzin...
Máskülönben én is 6db karburátorból bírtam csinálni egy jót.
Már "csak" a helyes beállítás kell.....
- 2 likes
Komment
-
kollarg
Az MZ BK350 kapcsán vannak erről rémtörténetek, de ott a boxer-kéthenger-kétütem felállásban az egyik henger nem kap üzemanyagot ívmenetben, aztán függőlegesbe állva megindul a motor az életre kelő henger miatt és ez szokott meglepetést okozni a rajta ülőnek.
Indításnál ez még hagyján, de mondjuk előzés közben...
- 1 like
Komment
Komment