Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Lenne egy olyan kérdésem hogy a Pannónia karburátornál (P10) az úszó tűjét felülről hányadig vágatba jó állítani?
Ha felülről a negyedik vágatba raktam, oldalsztenderre állítva a motort leállt mert alacsony volt az úszószint.
Máskor meg a túlfolyón a légszűrő oldalon jelenik meg a benzin.
A felszerelt karburátor alapból is a vizszinttől eltérően egy kicsit hárta felé "lejt". Ez sem tesz túl jót hogy be lehessen állítani egy jó szintet.
Esetleg valaki próbálkozott valamilyen módszerrel hogy a karbi vízszintbe álljon?
az úszó tűjét felülről hányadig vágatba jó állítani?
Én a piros (talán ott, de nem biztos) könyvben szereplő módszert szoktam alkalmazni az úszószint beállítására: ugye csavar ki, karbi megdönt adott fokban és meg kell jelennie a benzinnek.
Ahhoz túl sokat szór az úszók súlya hogy fixet merjek mondani. Sőt, első lépésként rögtön az úszó ellenőrzésével kezdenék, mert párszor megjártam már velük.
Megkerestem: piros könyv 60-61. oldal. Ráadásul a szövegben az szerepel, hogy a porlasztó motorra szerelése előtt ellenőrizzük: a levegőcsavart ki kell tekerni teljesen, ezután megdönteni 15 fokkal a keverőház felé és el kell kezdenie szivárognia a benzinnek. Utána visszaállítva meg kell állnia a szivárgásnak.
Én ezt a motoron szoktam előadni, de úgy sem volt még gondom vele.
Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 dec. 29, 22:10.
Ha felülről a negyedik vágatba raktam, oldalsztenderre állítva a motort leállt mert alacsony volt az úszószint.
Szerintem az nem baj, ha oldalsztenderen megáll, hiszen aszimmetrikus az úszóház elhelyezkedése (mondjuk egy Mz-ével szemben), és megdöntve a normálisnál alacsonyabb az úszóházban a benzinszint.
Megkerestem: piros könyv 60-61. oldal. Ráadásul a szövegben az szerepel, hogy a porlasztó motorra szerelése előtt ellenőrizzük: a levegőcsavart ki kell tekerni teljesen, ezután megdönteni 15 fokkal a keverőház felé és el kell kezdenie szivárognia a benzinnek. Utána visszaállítva meg kell állnia a szivárgásnak.
Köszönöm! Ezt kerestem mert nekem is meg van a piros könyv csak nem találtam a letöltéseim közt.
- - - Updated - - -
Szerintem az nem baj, ha oldalsztenderen megáll, hiszen aszimmetrikus az úszóház elhelyezkedése (mondjuk egy Mz-ével szemben), és megdöntve a normálisnál alacsonyabb az úszóházban a benzinszint.
Ezzel az a gondom hogy mi van ha balos kanyarban is elfogy az üzemanyag és nem lesz kenés...
Egyszer már én is kipróbálom ezt a 15°-ot forgatós karbi állítást, kíváncsi vagyok az eredményre
Az én beállítási módszerem:
Addig emelem a szintet amíg(közép állványra állítva, leszedett légszűrővel) nem kezd el csöpögni a benzin.
Aztán ha csöpög akkor eggyel visszább és kész is.
- - - Updated - - -
Ja igen. Az állítgatások között az úszóház két rögzítőcsavarját csak finoman meghúzom kézzel. Elég jól illeszkedik.
Ha a beállítás kész akkor pedig egy, kifejezetten erre a célra készített célszerszámmal meghúzom a csavarokat.
Elég kevés a hely, szóval normál csavarhúzóval elég körülményes.
A célszerszám pedig:
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 dec. 29, 22:54.
Ha az úszó nem működik, akkor elvileg a benzinoszlop nyomása a fúvókán keresztül nyomhatná a benzint és többletfogyasztás lenne. Én jártam lyukas úszóval, néha nyitva is maradt a csap. Fél nap alatt pár deci benzin folyt a gép alá. Komótosan csöpögött a légszűrőn keresztül. Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy nem fog olyan rémesen sok többlet üzemanyag átfolyni menet közben, ha nincs tökéletesen beállítva az úszó. Engem jobban bosszantana, ha sztenderen megállna a motor.
A balos kanyarban elfogy a benzin szerintem csak picit valós. Akkora döntött kanyarokat azért nem veszünk ezzel a géppel, ráadásul a rázkódástól biztos kap valamennyi üzemanyagot. Az olajfilm és a kenés némi kimaradástól azért nem tűnik el egyszerre. Egy krónikus szegény keverék azért nem tesz túl jót mondjuk első körben a dugónak.
Én csináltam egy kemény karton háromszöget, ami 15 fokban volt levágva, azt illesztettem az úszóház oldalához, és állítgattam a piros könyv szerint, hogy mikor jelenik meg a benzin.
Egyrészt elég bizonytalan határ ez, hogy mikor jelenik meg a benzin, másrészt hiába csináltam türelmesen, nem volt jó, nem ment rendesen.
Aztán úgy voltam vele, hogy ha a gyakorlat győz az elmélet fölött, akkor az elméletet nyugodtan sutba lehet dobni, és úgy csináltam, hogy addig emeltem én is a szintet míg el nem kezdett csöpögni, majd ettől visszavettem eggyel.
(Azokon a kevésbé fejlett MZ-ken volt egy jel az úszóház belsején a benzin szinthez, ami egyértelmű segítség volt a beállításban, ...bár amilyen szórása van a Pannónia alkatrész méreteknek, egyáltalán nem biztos, hogy adott jelhez a karburátor többi része is igazodna...)
A lényeg, sikerült beállítanom, és mára a gyertyaképem is jó!!!!!! A másik, ha sikerül beállítani, ne nyúlj hozzá, hanem motorozz...motorozz...motorozz...
Mint utólag kiderült én is. Elindultam itthonról Győr felé, láttam hogy kicsit több füstöt húzok magam után és kicsivel mélyebb a hangja, de nem foglalkoztam vele, mert találkozóra akartam menni. Elértem Csornára, megálltam a sorompónál, leállt a motor és már nem is indult el. Félig volt benzinnel az úszó, akármit csináltam ömlött ki a karburátor orrán-száján.
A lényeg, hogy mekkora a lyuk - az pedig az idő előrehaladtával csak egyre nőni fog, ahogy a rázkódástól ereszt el a forrasztás. (Legjobb tudomásom szerint az a leggyakoribb hely ahol bejut a benzin belülre.)
A balos kanyarban elfogy a benzin szerintem csak picit valós.
Én is így gondolom. Tulajdonképpen a Pannonia úszóháza nem kicsi, ha elzárja az ember a benzincsapot akkor is még jár a motor kb. 20-25 másodpercet. Akárhogyan számolom azidő alatt a kanyarok nagyjából kiérne az ember.
Az egyik kedvenc kanyaromban, ahol rendszeresen húzni szoktam a kipufogót a földön, nem szokott gond lenni. Se fel, se le.
Az MZ BK350 kapcsán vannak erről rémtörténetek, de ott a boxer-kéthenger-kétütem felállásban az egyik henger nem kap üzemanyagot ívmenetben, aztán függőlegesbe állva megindul a motor az életre kelő henger miatt és ez szokott meglepetést okozni a rajta ülőnek.
Egy krónikus szegény keverék azért nem tesz túl jót mondjuk első körben a dugónak.
Az egyik kedvenc kanyaromban, ahol rendszeresen húzni szoktam a kipufogót a földön,
Mifelénk a Balaton felvidéken rengeteg az ilyen kanyar és főleg emelkedőnek és még lassan is mész van esélye elfogyni a benzinnek. Két személyről nem is beszélve.
A lényeg hogy így sem úgy sem tesz jót a motornak ha kevés a benzin...
Máskülönben én is 6db karburátorból bírtam csinálni egy jót.
Már "csak" a helyes beállítás kell.....
Az MZ BK350 kapcsán vannak erről rémtörténetek, de ott a boxer-kéthenger-kétütem felállásban az egyik henger nem kap üzemanyagot ívmenetben, aztán függőlegesbe állva megindul a motor az életre kelő henger miatt és ez szokott meglepetést okozni a rajta ülőnek.
Én a P20-assal szívtam rendszeresen, hogy időnként teljesen váratlanul elment az egyik henger gyújtása.
Indításnál ez még hagyján, de mondjuk előzés közben...
Komment