Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kuplung oldali szimeringcsere csapágykihúzással
Collapse
X
-
[QUOTE=joker;53563]...bocs , ezt gondold át .
- - - Updated - - -
Igyekeztem átgondolni, és szerintem át is gondoltam. Apae a fentiekben le is írta részletesen, hogy miért más a főtengelyvég kúpos illsztéséről lánckeréklehúzóval lehúzni a lánckereket, mint ugyanezen főtengelyvégre támaszkodva kihúzni a csapágyat.
Kérlek, Te gondold át, hogy teljesen más az "erőlánc"!!!:
A lánckerék lehúzásánál a főtengely végén át a lánckerék illeszkedésig van nyomó igénybevétele a főtengelyvégnek, és ezt követően semmi, tehát az "erőláncban" (lehúzó szerszám nyomó orsója - főtengelyvég - lánckerék - lehúzó szerszám lánckerékbe csavarható része) már nincs terhelés alatt a két főtengelysonkát összekötő csap, nem beszélve a túloldali csapágyról.
Ezzel szemben a javasolt csapágykihúzó használata esetén a főtengely támadott végétől nyomó igénybevétele van az egész balodali főtengely csapnak, a sonkákat összekötő csapnak (ez utóbbi ráadásul kap egy hajlító igénybevételt is, ami veszélyes a deformáció szempontjából!!!, miután a sonkákat összekötő csap nincsen egy vonalban a főtengely csapokkal) , majd a túloldali főtengely csapon ismét nyomó igénybevétel jelentkezik, ami a túloldali főtengely csapágy belső gyűrűjéről a csapágygolyókon keresztül (ami szintén tilos csapágyszerelési módszer!!!) átadódik a csapágy külső gyűrűjén keresztül a csapágyat túloldalon megtámasztó seeger-gyűrűnek, ill. a hornyán keresztül a túloldali blokk félnek, ami a blokkfeleket összekötő csavarokon keresztül húzó igénybevételként megjelenik az innenső blokkfélen, aminek a csapágyfészkébe illeszkedő kihúzandó csapágy külső gyűrűjét támadó kihúzó szerszámnál záródik az "erőlánc".
Ami mindebből problémát okozhat, az a főtengely csapját érő hajlító igénybevétel, valamint a túloldali csapágyra gyakorolt tengelyirányú nyomás.
Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy miért baj ez?
Akár így-akár úgy baj! Baj, hiszen ha olyan könnyen kijön a kihúzandó csapágy, hogy nem kell hozzá különösebb erő, akkor annak a csapágyfészeknek annyi. Ha pedig feszíteni kell, akkor erősebb feszítésnél a főtengely deformálódhat a hajlító igénybevétel miatt (ne felejtsük, hogy ott komoly hajlító nyomaték ébredhet, mivel a sonkákat összekötő csap és a főtengely csapok elég távol vannak egymástól!), másrészt a túloldali csapágy olyan sérülést szenvedhet, amit szemmel észre sem tudsz venni, csak mondjuk hamarosan tönkremegy. (Az SKF adatai szerint a csapágyhibák 15%-a a szabálytalan szerelésre vezethető vissza!)
Én amikor széthúztam a T1-esem blokkját és csapágyat cseréltem benne, akkor melegítést követően alig bírtam menetes kihúzóval kihúzni a főtengelycsapágyakat, annyira szorosan voltak a fészekben . Amikor egy 14-es finom meneten keresztül szinte besz@rásig kell húzni a csavart, akkor ott ébrednek tengelyirányú erők rendesen...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 júl. 25, 12:02.
Komment
-
Holnap Tiszakeszi --tehát minden mindegy ! Igazából nem is nagyon fogom a ,biztos szakszerü és frankó magyarázatot , csak ugy gondolom ,hogy nem rosz az amit én mondok---de ha nem akkor tévedtem , bocsánat .
Amiben viszont nem lehet megingatni a hitem ,hogy ilyen szoros (ahogy írod ) csapágy szerelés s@ar ! Ez csak a tökéletlen megmunkálás eredménye--ill. semmi szükség rá hogy így legyen . Így szerelhetettlen , nem illeszthető, hézagolható , szenvedés kupac az egész .
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn amikor széthúztam a T1-esem blokkját és csapágyat cseréltem benne, akkor melegítést követően alig bírtam menetes kihúzóval kihúzni a főtengelycsapágyakat, annyira szorosan voltak a fészekben . Amikor egy 14-es finom meneten keresztül szinte besz@rásig kell húzni a csavart, akkor ott ébrednek tengelyirányú erők rendesen...
..ezt mondom --ha egy kis célzott melegítés után nem hullik ki, akkor az nem jó .Azt nem írja az SKF hogy mennyire szabad összeszorítani a csapágyat -hogy a hézag megmaradjon?
- 2 likes
Komment
Komment