Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Vajon miért nem indul be ?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Vajon miért nem indul be ?

    Sziasztok!
    Nem gondoltam volna hogy valaha szembesülök ilyen, problémával, bevallom őszintén hogy kicsit "gyerekesnek" érzem magam, eddig még sosem volt ilyen hogy egy motorral ennyire a mély pontra jussak.
    Szóval a történet.
    1961-es TLF De luxe.Váltó multhéten tönkrement, 2-est nem volt hajlandó bevenni az istennek se, hát gondoltam váltócsere, na de ha szétkapom, akkor már csináljuk meg kulturáltan, paripához méltóan.Kapott új Koyo csapágyakat, meg SOG szimeringeket, aztán főtengely be, váltó be és szépen fölépült az egész motor.
    Most értem el arra a pontra hogy beinditom.Előgyujtás precizen beállitva, a gyári jelölés alapján,(már amennyire lehet preciz), ék a helyén,benzin karbiba önt,rárugok 5-ször szivatóval, a száraz karbi jól megteljen, és az égéstérbe is jusson nyál.Rugdosom,rugdosom,rugdosom, semmi sem történik.Aztán egyszer rárugtam, pöffent egyet és game over.Azóta gyakorlatilag csak néha durran egyet, hogyha már annyi benzin van benne hogy a kipufogóban is összegyűlik.Üresjárati csavaron állitottam, a súber tűt följebb raktam, gondoltam hátha keveset kap.Sajnos eredménytelen.Még az fordulhat elő, hogy a főtengely amit vettem, annak rosz helyen van az ékpályája, és rossz helyen gyújt.Valami vélemény?Teljesen tanácstalan vagyok
    Köszönöm előre is a segitséget!

    #2
    Azóta gyakorlatilag csak néha durran egyet, hogyha már annyi benzin van benne hogy a kipufogóban is összegyűlik
    Óóó... Velem ezt a Simson játszotta el elég sok évvel ezelőtt: tömítetlen volt a forgattyúsház, csak akkor tudott beindulni amikor már teleszívta magát, akkor is csak annyit tudott pöffenni amíg el nem fogyott a benzin. Én tudatlan a harmadik kísérletnél jó alaposan megszivattam, egyszer csak elkapta és megállíthatatlanul felpörgött. Jó hogy beugrott a gyertyapipa lerántásának ötlete, így megelőztem a nagyobb bajt.

    Szóval szikra van, benzin van (gondolom nézted a gyertyát), a hengerben van kompresszió - én a forgattyúsházon (vagy a tömítőfelületnél vagy valamelyik szimmerringnél), a henger talpa alatt vagy a karbi csonkja alatt keresném a tömítetlenséget.
    Titus, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Rendben megpróbálom!
      A henger talpával kezdem,aztán a karbi csonkot is leelenörzöm !
      Köszönöm a válaszod!

      Komment


        #4
        A henger talpával kezdem,aztán a karbi csonkot is leelenörzöm
        Elsőre elég lehet, ha - levett gyújtásnál persze - ráteszed a tenyeredet a karbi levegőszűrő nélküli torkára. Érezhetőnek kell lennie a szívásnak, ahogy elkezd felfelé menni a dugattyú.
        A hibakeresés így álló motornál elég nehéz tud lenni, de ahhoz hogy be se tudjon indulni elég komoly falsnak kell lennie.
        Keriadam kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Tehát akkor ugy próbáljam meg beinditani ?

          Komment


            #6
            Ne beindítani, lekapcsolt gyújtásnál próbáld meg. Ha a tenyeredet ráteszed a karburátor nyílására és lenyomod a berúgókart, akkor érezhető lesz vákuum képződik a dugattyú alatt. Ha nincs vagy túl gyenge ez a szívás, akkor valószínűleg valahol máshol tud szívni.
            Persze így kézre megmondani elég nehéz, de ha nem érzed hogy szívná, akkor biztos lehetsz benne hogy valahol nem tömített.

            Szóval nem kell így beindítani, ez csak egy (elég bizonytalan) módszer a hibakeresésre - feldobtam mint lehetőség. Ha nem érezhető semmi, akkor komoly tömítetlenség van. Azt nehéz megmondani mikor jó érzésre, azt könnyebb tapasztalatból.
            Keriadam kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              Okés!
              Köszi!
              Arra konkrétan emlékszem hogy a henger talpára nem raktam pasztát csak a papir tömitést, és szerintem ott lesz a baj.

              Komment


                #8
                Keriadam, kollarg és dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Szia Ádám! Én sajnos nem ismerem a tipust közelebbről, a gyertyafurat oldalt van, vagy középen?
                  Ha középen van, akkor elég könnyű leellenőrizni a gyújtást.
                  Mz-nél úgy csináltam, hogy a megszakítóra próbalámpát kötöttem, egy vonalzót pedig levékonyítottam úgy, hogy a skálája maradjon meg, és beférjen a gyertyanyíláson. A főtengelyt lassan forgatva figyeltem mikor alszik ki a lámpa. Majd a vonalzót figyeltem, hogy még hány mm-t jön felfelé.
                  Lendkerekes gyújtásnál ez nyilván nehezebb, gondolom leginkább csak szemmel lehet figyelni a megszakító mozdulását, amikor nyitni kezd.
                  Egy teljes szétszedés előtt én ezt is letesztelném.
                  Keriadam és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    leginkább csak szemmel lehet figyelni a megszakító mozdulását, amikor nyitni kezd.
                    Vékony papírcsík az érintkezők közé és kézbefogva a másik vége, enyhén kifelé húzva, elég pontos eredményt ad szerintem.

                    Komment


                      #11
                      Vékony papírcsík az érintkezők közé
                      Én is ezt szoktam alkalmazni, a legegyszerűbb megoldás. És a tiszta papír még a wolfram fejeket is "tisztíccsa".
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        ApaE-nél a pont.Nincs az orránál tömités.

                        - - - Updated - - -

                        Lazitottam rajta, a hátulját meghuztam előszőr, aztán a középen lévő csavarokat,és végül finoman az elsőket.A henger talpát bepasztáztam,és ráraktam a papir tömitést, hengert ráhuztam, szivócsonkot még meg kell néznem, de sajnos szakad az eső,ezért eléggé kinkeservesen haladok
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Keriadam; 2014 aug. 14, 10:19.

                        Komment


                          #13
                          Keriadam eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A henger talpát bepasztáztam,
                          De ugye a papírt is meghagytad? Oda fontos a hézagolás miatt.(Elméletileg. Gyakorlatilag nem tudom milyen hatással van rá ha nincs ott. Mert így egy picit csökken az égéstér. De a vezérlés is változik.)
                          Én a papír két oldalát finoman bekentem pasztával. De csak annyi pasztát szabad rajta hagyni(főleg a felömlők közelében)amit már nem tudsz az ujjaddal letörölni róla. Tehát tényleg nagyon vékony réteg kell. És meghúzásnál még ebből is kinyom valamennyit. (és ha ki is megy akkor valószínű hogy be is, ami nem túl jó)

                          De szerintem, főleg ha előtted már néhányan szedték szét csavarhúzóval a blokkot, mindent pasztával érdemes összerakni.
                          Persze utána érdemes várni pár órát hogy tudjon száradni a paszta. Aztán feltölteni olajjal.

                          Komment


                            #14
                            Na végre sikerült.
                            Megcsináltam az összes tömitést, de csak nem indult be.
                            Hát átraktam rá a P10-es karburátorját, és egy kis Old Spice-t adtam neki, majd visszaraktam a légszűrőt, és be is indult.
                            Nagyon szépen jár, sebességeket is kifogástalanul veszi, ugyhogy már csak be kel fejezni
                            Köszönöm mindenkinek a segitségét!

                            Komment


                              #15

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X