Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A szelén és kiváltása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A szelén és kiváltása

    üdv mindnekinek kinek milyen tapasztalata van a pannonia szelén által tölött akkumlátorokkal?

    --- Ez még eszembe jutott: ---

    Elavult egy dolog sőt ki is tudja nyírni az akksit .. ennek érdekében én váltottam 4-5 A diódára amitől kifogástalan.
    petiv, Titus és 7 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Köszi az információkat! De az még nem világos nekem, hogyan sikerült ilyen hamar megválaszolnod a saját, egy perce feltett kérdésedet?
    taluga, CZsolti és TZ kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Amikor nekem Panoniám volt (1972-ben) ara emlékszem hogy állandóan kinyomta az akku savat és nagyon hamar megzakkant az aksi!
      Még jó hogy a Pancsi ugy is tudott üzemelni!
      Che és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        lelőttem a poént
        taluga, és kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A szelén nem tudja kinyírni az akksit. Ez tévhit. Ha zárlatos akkor sem történik semmi, csak nincs töltés.
          A Pannónia töltő áramköre a létező legegyszerűbb ilyen áramkör, gyakorlatilag nulla hibalehetőséggel. A leggyengébb láncszem maga az akkumulátor.
          Egyenirányításra az "elavult" szelén ugyanúgy alkalmas, mint egy "modern" szilíciumdióda. Nagyon sok alkalmazásban ma is megállná a helyét, csak a dióda ma már a nagy darabszám miatt olcsóbb.

          Komment


            #6
            Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 ápr. 08, 01:34.

            Komment


              #7
              Diódának a BY299 pont megfelel. A jelölt kivezetését kell az akkumulátor felé kötni.
              A legtöbb gyújtáskapcsolóban a gépjárművekben korábban alkalmazott 6 amperes biztosítékot látom beerőszakolva. Oda 1 amperes üvegcsöves biztosíték való. Egy részt mert az fér el a foglalat sérülése nélkül, másrészt pedig a töltőáram elvileg 0,8A 8Ah-s akkumulátor használatánál, rövidzárlat pedig ebben a körben nehezen képzelhető el.
              Biztosítékot is, diódát is elektronikai alkatrésszaküzletben lehet kapni.

              Komment


                #8
                Én hozzátennék még annyit, hogy célszerű a dióda után egy kondenzátor beiktatása is (kondi pozitívja a dióda mögé, negatívja a testre). Ugyanis, ha csak diódát alkalmazol, akkor mindössze fél szinusz hullámot kap az akksi. Tehát a szinus pozitív periódusát, majd ezután következik egy nulla volt(a negatív periódus a dióda nyitó irányú beszerelése miatt), és ez így ismétlődik. Tehát nincs stabil töltés. Kondi beiktatással viszont közel stabil töltő feszültség érhető el, ugyanis nem hagy visszaesni nullára. Nem számoltam még utána mekkora kondi kell, de ez kb 1 perces meló, ha megvan a jó képlet. Fontos: ha már van kondi beépítve, akkor célszerű egy áramtalanító kapcsoló beiktatása is (akksi+test közé) ugyanis az akku képes kisülni a kondin keresztül.

                Komment


                  #9

                  Komment


                    #10
                    Üdvözlök mindenkit!
                    Látom már elég régi a téma és elég jól kiveséztétek,de én mégis kérdeznék... :-) Nekem is az egyenirányító szelénnel van bajom,ugyanis nem alakítja már egyenárammá a váltóáramot. Alap esetben nem foglalkoznék vele,de mostanában vettem a motort és az átírási mizéria közepén járok,de sajna le kell vizsgáztatnom mielőtt átírják a nevemre. A féklámpát már megoldottam a hátsó világítás pozitívjáról (hiszen az izzónak jó a váltóáram is),de a kürtöt csak egyenáramról tudom üzemeltetni és ugyebár ismételt forgalomba helyezésnél nem árt,ha működik a kürt is. Sajnos nem értek olyan behatóan az elektromossághoz,hogy ki tudnám választani a megfelelő egyenirányító diódát,ebben kérném a segítségeteket! Kondenzátort nem tervezek beépíteni,mert vélhetően csak a vizsgára tennék be egy kölcsön akksit,utána nem használnám akksival. Találtam a vaterán ilyet:http://href.hu/x/idpm ,kérdeztem az eladót,hogy ez jó-e nekem,Ő azt válaszolta,hogy igen,de én nem vagyok biztos a dolgomban,a szakértelmem hiányában! :-)




                    Közben látom,hogy motorkami már leírta a dióda típusát!(az előbb elsiklottam felette) Most az jutott még a fejembe,hogy ha már kondit kötünk a dióda után,akkor nem lehetne-e arról üzemeltetni a kürtöt és (esetleg) a féklámpát is? Természetesen akkumulátor nélkül gondolom..
                    Egyébként másik nagy szerelmem a Simson Star,amely fórumnak én vagyok az egyik moderátora. Akit érdekel látogasson el hozzánk: Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története - G-Portál
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2012 aug. 25, 23:21.

                    Komment


                      #11
                      Most lehet hogy hülyeséget írok, de miért nem oldod meg egy sima gumis dudával? Vagy sima vizsgán nem fogadják el? Amikor én vittem a motorom akkor bent voltam vizsga alatt de az volt a legkisebb bajuk hogy a dudát nyomkodják, tehát meg se nézték.
                      You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                      Komment


                        #12
                        Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Sajnos nem értek olyan behatóan az elektromossághoz,hogy ki tudnám választani a megfelelő egyenirányító diódát,ebben kérném a segítségeteket! Kondenzátort nem tervezek beépíteni,mert vélhetően csak a vizsgára tennék be egy kölcsön akksit,utána nem használnám akksival.
                        Üdv a fórumon!
                        A dióda megléte nem feltétlenül fontos a műszaki vizsgára, csak akkor fontos ha van töltés visszajelződ.
                        Az akkumulátor töltésében van szerepe, akkora áramot nem ad, hogy egy kürtöt működtessen.
                        Ha már túl vagy a műszakin, akkor is ráérsz megcsinálni.
                        Töltsd fel a kölcsön aksit, rakd be a helyére és próbáld ki a kűrtöt, a helyzetjelzőt.
                        Ha így ezek nem működnek akkor kell "vakarózni".
                        Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 aug. 26, 07:29.

                        Komment


                          #13
                          Helló!
                          Azt szeretném kérdezni, hogy ha túltölt (8,5-9 volt) mit lenne érdemes tenni? A szelén sajnos rossz helyette veszek diódát, de attól még többet tölt....

                          Komment


                            #14
                            Nem vagyok egy elektronikai zseni, de régi magyar honvédségi akkutöltőm van egy, abban volt szelénlemezes egyenirányító, ami behalt. Raktam bele jó nagy hűtőbordákra szerelt diódákat Graetz-kapcsolásba. Azóta jóval nagyobb töltő áramra, amperra képes mint a gyári adat. A műszer átkapcsolható Volt és Amper mérés közt. Amperre kapcsolva ki lehet akasztani, fel se kell tekerni max.ra. Marha nagy a trafó benne, mint egy hegesztőben. Ebből arra következtettem, hogy a szelénnek sokkal rosszabb lehet a hatásfoka mint a diódának, ezért kellett a túlméretezett trafó, és ezért tölt kétszer annyi amperrel mióta átalakítottam. Ha így van, akkor a Pancsi is több ampert tud diódával. Ha tévedek, akkor mitől lett sokkal jobb a töltőm mint az eredeti verzió?

                            Komment


                              #15
                              Sziasztok!
                              Van valakinek kapcsolási/bekötési rajza, az itt említett szelénes egyenirányító kiváltására?
                              Merthogy olvasni lehetett, hogy By299 dióda kell, aztán kell hozzá (jó minőségű) kondenzátor, meg ellenállás.
                              Szóval egy összefoglaló ábra lenne jó, ahol az ajánlott alkatrészek konkrétan meg vannak nevezve, és látszik a pontos bekötésük.
                              Üdv,
                              Péter

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X