...külnbenis mit kő vele szórakonyi -benzintbele oszt megy
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
T5 kerékcsapágy
Collapse
X
-
nem -de az akkor új volt . nem élt 50 évet , nem kapott az élettől , a gazdáktól , nem volt szét össze , nem jártak vele lazán , nem jártak vele összeszorítva ......stb .
de igazából inkább azon rágtam be , hogy a semmiről megy a birizga ,mert az árkülönbözet 0 --azon kívül én elég gyakran találkozom ezzel a : megy ez minek kéne... szöveggel , és kicsit nehezen tolerálom . ezért elnézést kérek , de még mindig ( ennyi év után is ) fel...sz , hogy ebben az országban mindenki tud autót ,motort szerelni -ha meg van egy marha aki segítene --azt meg ....igazán nem is tudok megfelelő kifejezést találni , mert nem célom a feszültség okozása
- 2 likes
Komment
-
a gyárban is C3-at szereltek bele a kerekeknél?
- - - Updated - - -
Az én Pannóniámba is C3as cseh gyártmányú csapágy van közel 8 éve.és még mindig hibátlan,pedig kapja az ívet...még annyi hogy 2 RS kiviteű azaz műanyaggal zárt,időnként mikor 2évbe egyszer eszembe jut vagy épp defekt miatt ki kel szedni a kereket,kipattintom belőe óvatosan a porvédőt,nyomok bele egy körömnyi zsírt,porvédő vissza és mehet tovább.
Komment
-
de igazából inkább azon rágtam be , hogy a semmiről megy a birizga ,mert az árkülönbözet 0
Felvetődött itt kérdésként ez, és bennem is megfogalmazódott, hogy C3 kell-e a kerékhez, és ha igen, akkor mi annak vajon mi az oka?
Én elfogadom, hogy az kell. Azt is elhiszem, hogy Nektek ez evidens, de talán része lehet a disputának az is, hogy miért? Én ezzel nem a tudásotokat vagy a tapasztalatotokat akarom megkérdőjelezni, csak úgy vagyok "összeszerelve", hogy szeretem tudni a dolgok okát is...
Próbáltam utána menni az interneten, és különböző magyarázatokat találtam, ami akár mind is igaz lehet.
(Az, hogy a C3-as jobb minőség, nyilván nem magyarázat, hiszen ez csak a normálnál valamivel nagyobb radiális hézagot jelent pusztán.) Tehát, amit eddig találtam:
- Ha a külső gyűrű és a belső gyűrű is előfeszítve van szerelve, akkor a szerelés során csökken a csapágy radiális hézaga és ezért kell a C3. (A kerekeknél ez csak félig igaz, hiszen a külső gyűrű enyhe túlfedéssel van szerelve, de a belső gyűrű nem.)
- A magasabb üzemi hőmérséklet miatt üzem közben csökken a csapágyhézag és ezért kell a C3. (Ez a kerék esetében szerintem sokkal kevésbé igaz, mint mondjuk a főtengelycsapágy esetében.)
- A C3 képes igazodni a Pannónia gyártási pontatlanságaiból fakadó eltérésekhez. (Ha igaz, hogy a kerék csapágy fészkeket egy menetben fúrták, akkor a C3-ra önmagában e miatt nincs szükség.)
- A Pannónia eredeti csapágyai lógtak annyit, mint ma a C3. (A korabeli csapágyaknál is volt tágfutó, normál, és szűkfutó változat, maga a Szente-könyv említi a motorblokk csapágyak esetében, tehát a korabeli csapágyak nem a méretpontatlanságban voltak rosszabbak, hanem esetleg a minőségük volt rosszabb. Akkor is már tömeggyártmány volt a csapágy, méret szerint osztályozták a legyártott golyókat, gyűrűket, adta a technológia a méret szerinti csoportosítást a fogyasztói igényeknek megfelelően.)
Ha tényleg jobb a C3, és ez pusztán tapasztalat, amit nem lehet különösebb magyarázattal alátámasztani, én azt is elfogadom. Ha hülyének tűnnek a felvetéseim, akkor elnézést kérek, de ezek bennem valóban felvetődő kérdések!demeter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha tuti párhuzamos a távtartód két vége, akkor érdemes normál csapágyat beletenni. Ha nincs ilyen tuti állapotban a távtartó, akkor át lehet térni C3-ra, mert ennek kicsivel nagyobb az egytengelyűség-tűrése. A normál csapágynál a csapágygyűrűk párhuzamosságára, és a oldal irányú eltérésére jobban kell figyelni, mint C3-nál.Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Már háromszor leírtam , hogy miért kell , és nem csak én .Mert egy néhány dolog miatt negyon nehéz eltalálni a megfelelő távtartás-összeszorítás pontos helyzetét .
Hogy magyarázzuk még ?
Ezen kívül ezt a C és csapágyat minek képzelitek ???? .hogy lötyög mint a bíró seggibe a ló...s ? Hát nem ! Ha a kezedbe adom (felirat nélkül ) valószini hogy nem tudod megkülönböztetni a simától . Ezért nem értem az ellenérzést a kerékbe tevés ellen .
Bár hülye vagyok , hisz ugye az eredetiség a lényeg . Nem is értem hogy a gumiprvédőst berakókat , miért nem nevezik eretneknek .
- 3 likes
Komment
-
joker,
végülis nem akarok vitatkozni. Szerintem a C3-as csapágy akkor kell valahová, ha az üzem közben fellépő magas hőmérséklet hatására a hőtágulás miatt áll be a "normális" csapágy hézag. pl. 2 ütemű motorok főtengely csapágyazása.
Ettől függetlenül mindenki oda építi be, ahová gondolja, csak attól hogy C3 a kerék agyakba a dobfék melegedése miatt, kicsit nekem erős.
Nekem Gyöngyöstől Pestig kellene fékeznem, hogy a 200-as hűtőbordás fékdobom elérje a forgattyúsház hőmérsékletét...és kialakuljon a normális csapágyhézag.
De elfogadom ha nincs igazam...
Ja és a Koyo -t a minőségre értettem, mert a 7-800-as fordulatra nekem elég volt egy MGM (GÖCS) csapágy is annó 1983-tól idáig. Most cseréltem ki, de nem azért mert rossz volt, csak mert én is mindenhova új csapágyat építettem be.
Igaz! én nem versenyeztem...amit utólag bánok, és felnézek azokra, akik kipróbálták magukat ezen a téren.Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 szept. 24, 09:50.St.Z.350, Lemezjáték és 4 további látogató kedvelte ezt.
- 6 likes
Komment
-
gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa tuti párhuzamos a távtartód két vége, akkor érdemes normál csapágyat beletenni. Ha nincs ilyen tuti állapotban a távtartó, akkor át lehet térni C3-ra, mert ennek kicsivel nagyobb az egytengelyűség-tűrése. A normál csapágynál a csapágygyűrűk párhuzamosságára, és a oldal irányú eltérésére jobban kell figyelni, mint C3-nál.
A Pannóniák kerékagyát nem ismerem, de feltételezem, hogy az egyik csapágy külső gyűrűje ott sem támaszkodik vállnak, vagy seeger-gyűrűnek. Egyébként pár ezer km után kialakul a C3 illesztés a normál csapágynál is.
- 3 likes
Komment
-
A legjobb álláspont, mindenki olyat rak bele amilyet akar. Ez a biztos!Lemezjáték, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
Mindjárt keresek egy bortenyésztő fórumot , isten bizony . Aztán bekérdezek valamit , pl ,hogy a peronoszpórát biorézgáliccal -vagy gyósztertárival jobb-é prmetezni .
Gondolom a diskurzus vége valami hasonló lenne : ha lepisálod öcsém , az sem gond -hisz magad iszod a levét .
De amijjen érthetetlen hüje vagyok , vagy nem magyarul írok , megpróbálom megint : NEM KELL ! DE JÓ HA VAN !
ÉS SEGÍT AZ EZTERGÁVAL GÉPMŰHELLY NEM RENDELKEZŐ , DE NAGYON ÜGYES MOTOROSNAK .
Még azt hozzáteszem : HA EZ VAN BENNE - AZ CSAK POZITÍVUM , NINCS NEGATÍV HATÁSA .
Ha ez így se eggyértelmü --akkor t..ön szúrom magam .
- 7 likes
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA legjobb álláspont, mindenki olyat rak bele amilyet akar. Ez a biztos!
- 1 like
Komment
-
Idétlenül fogalmazva : a C3-as csapággyal "gördülékenyebb" a kerék mint a normál illesztésűvel
Ahhoz tudnám hasonlítani hogy mikor a Tátrába motoroztunk egy barátommal,és hazafelé jövet "partról lefelé kihúzatuk a motorokat( két tök egy forma állapotú és évjáratú Pannónia) és kilöktük 4 és 3 közé üresbe akkor az én motorom mindig sokkal gyorsabb volt "szabadesésben" mint a haveromé,a különbség oka az volt h nekem elől hátul Mitas 3.25ös gumi volt,a másik motoron meg 3,50 es orosz gumi volt hátul elől meg 3.25 ös orosz és a gumi fogott rajta annyit h mindig megelőztem. A C3 as csapágy is csak egy ilyen minimális pluszt adhat,de ez a sok minimális apróság teszi jobbá a motort.(Szerintem)
- - - Updated - - -
Ezen a képen illusztrálom a gumik közti különbséget Oswiecim-ből hazafelé
- 1 like
Komment
Komment