Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 elsőkerék szerelés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    T5 elsőkerék szerelés

    Sziasztok!

    Kérdésem az első kerékkel kapcsolatos.Kisfékdobos Pannónia T5H-ról van szó.

    Első kerék összerakásánál járok.Első kereket összeraktam. Ezt a pórvédőlemezt nem ahogy a képen látszik a fékfedél alá hanem a másik oldalra az alu borítólemez alá raktam.Click image for larger version

Name:	P1110261.jpg
Views:	2
Size:	193.6 KB
ID:	157224



    A tengelyt átdugom a borítólemez felől és a csavarokat is meghúzom annyira, hogy a két alsó krómozott villaszárcső lehajoljon befelé.
    A problémám az ezzel így, hogy akkor a fékfedél az pont ráfekszik a krómozott villacsőre, de a másik oldalt meg kb. olyan 8mm hézag van az alu borítólemez és az krómozott villacső között.

    Ez így normális vagy kihagytam volna valamit?
    Csak mert ebben a felállásban nekem úgytünik, hogy a kerék ida-oda mozoghat a villacsövek között.

    Click image for larger version

Name:	P1110309.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	157225Click image for larger version

Name:	P1110310.jpg
Views:	1
Size:	196.7 KB
ID:	157226

    #2
    Úgy kel lennie ahogy a képeken van. Jól raktad össze.
    A fékfedél áll, az hozzáérhet az alsó villaszárhoz. De az alu burkolólemez a kerékkel együtt forog. Nem lenne szerencsés ha az is hozzáérne.
    A kerék pedig nem tud oldalra mozogni, a tengely válla fogja oldalirányban.

    Click image for larger version

Name:	agy.jpg
Views:	1
Size:	149.4 KB
ID:	141311
    A porvédő és a takarólemez nincs a rajzon. De a többi részt jól látni.
    és Béla Rácz kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Azt tudom, hogy a borítólemez együtt forog, de a hézagot nagynak találtam ennek ellenére is.A tengely furatos vége nembaj ha nem lóg ki? Ez egy új tengely és a krómozott része kicsit rövidebb mint ami előtte benne volt.

      Komment


        #4
        Annak ki kellene lógnia.
        Erre van egy egyszerű megoldás, lazítsd meg a bal oldali villaszár alján a tengelyt rögzítő csavart és told összébb a villát. Aztán szorítsd meg újra a csavart.
        Béla Rácz kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Rendben, nagyon köszönöm a segítségedet!
          Ilyen megoldásra gondolok én is, de sosem raktam össze Pannóniát és nem szeretném, ha kigurulna alólam majd a kerék

          Komment


            #6
            Lassan, de csak kialakul

            Komment


              #7
              Hát efelé az irányfelé haladok

              Komment


                #8
                heeegany kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Én úgy "tanultam",hogy mielőtt meghúznám a tengely anyáját,illetve a rögzítő csavart,kerékre kell tenni,behúzott első fékkel meglökdösni lefelé (rugózásra kényszeríteni),így "beáll minden a helyére és ezután lehet meghúzni a csavart és az anyát! Így nem fog feszülni egyik teleszkóp sem. Egyébként a fotón nekem az a fura,hogy a tengelyen lévő furat "be van csúszva" a bal teleszkóp lyukába,így nem lehet átdugni rajta egy dornit pl.
                  demeter, és Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10

                    Komment


                      #11
                      Így estefelé úgy olvastam, hogy a tengelyt toljam kintebb amíg nem lóg ki a furat.
                      Először én is igy próbálkoztam, hogy összenyomtam a villaszárakat, de nagyon nem égészséges ha feszül.
                      Ennek a tengelynek a krómozott vége rövidebb mint ami előtte benne volt. Lehet a régit kell visszaraknom, hogy kilógjon a furat a villacsőből.

                      Komment


                        #12
                        Beagle és kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Miért kell annak a furatnak kilógni? Tengelyanya meghúz, teleszkóp rugózik, kocogtat jobbra-balra, hogy a legkönnyebben rugózzon, aztán szorítócsavar meghúz. Ha nem lóg ki a furat, akkor nem lóg ki. Legfeljebb szétszereléskor először a tengelyanyát kell meglazítani, és csak utána a szorítócsavart.

                          Komment


                            #14

                            Komment


                              #15
                              Jó, gányul néz ki, ez igaz. Viszont, ha jó az anya és a tengely menete, akkor nincs feltétlen szükség a furatra. Max, ha nagyon nem megy, akkor meg kell húzni a szorítócsavart, majd a tengelyanya megszorítása után visszaengedni.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X