Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Facebookon hirdeti egy Pap Tamás nevű illető.
    Egyenlőre csak az alap gyújtást, ehhez még kell alaplapot és lendkerék agyat gyártatni, nekem így volt 22000ft.
    Ha minden jól megy gyártatok néhány alaplapot és agyrészt, aztán akkor azzal fogja árulni, meg írta hogy akar hozzá gyártatni vezetékköteget is.

    Ez egy új, járható irány lehet. Köszönöm!!!

    Komment


      A gyári fékekkel és futóművel (T1-T5-re gondolok) tartósan 90 fölött nem szerencsés menni, főleg egy átlagos, agyon foltozott és kátyús magyar úton. A fő az lenne, hogy ne szoruljon meg előzéskor, és legyen erőtartalék oldalkocsihoz és hegymenethez. Az autentikus külső(karbi felfogatás, két kipufogó ugyanott ahol eredetileg is így nem kell spéci kipufogó könyök) és ne kelljen a blokköntvényt lehetőleg faragni a felszereléséhez, csak simán rácsúsztatni a gyári henger helyére az több vásárlót hozhatna. Aki nagyon tuningolni akar az inkább kéthengerest vesz. 18-20 lóerő is megtenné úgy gondolom. Ez egy sima MZ TS 250 teljesítménye. A kettéosztott kipufogócsatorna az jó ötlet a fordulatszámot viszont nem lenne szerencsés megemelni. Ha nagyobb kompresszióval dolgozna a motor a hajtórúd talán rövidebb életű lenne, erre a Wartburgé egy megoldás pl, de az manapság már hiánycikk. A kipufogón mennyit lehet javítani? Vagy legyen simán a Csabai és kész? Az alu hengerrel nem melegedne annyira, mint a gyárival, ehhez egy Berta dugattyú nem elég? Természetesen az új csatornákhoz igazítva, mert inkább azokon kéne változtatni. A gyári parafás kuplung lamellák helyére ha nem bírnák az erőtöbbletet mehetne a Kawasaki féle. A váltó az elég erős, a primer láncot meg a 15-16 lóerővel is megnyújtja, azt az olajjal kell cserélni. Én maradnék a 80 km/h körül, aki akar az úgyis megelőz ,,mertrégiszar" és ,,büdös" is. De a szóló gépekre az erőtartalék terhére mehetne nagyobb kislánckerék, úgy meglehetne a 90-es utazó. A másik hajtórúd (felül tűgörgős) megoldás a keverék szegényítésére, 1:50 lenne a jó. A fogyasztás viszont maradhat 4 liter/100 km, hogy azért a csapágyak is kapjanak olajat. Hengertalpnak szerintem is megfelelne az alu, mint a többi ilyen szoci gépnél.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 nov. 11, 23:35.

      Komment


        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Az autentikus külső(karbi felfogatás, két kipufogó ugyanott ahol eredetileg is így nem kell spéci kipufogó könyök) és ne kelljen a blokköntvényt lehetőleg faragni a felszereléséhez, csak simán rácsúsztatni a gyári henger helyére az több vásárlót hozhatna. Aki nagyon tuningolni akar az inkább kéthengerest vesz. 18-20 lóerő is megtenné úgy gondolom. E
        Az én tervem ez voltpasszoljon a helyére ,e fejleszthető legyen,hely a több felömlőnek az aluban,benne lehet a felömlő akinek kell kinyitja és megreszeli a blokkot,vagy a szívóbetét helyére berakja a povert...... a kipufogónyílás közötti felömlőt a dugó hűtése miatt ötleteltem,nem biztos,hogy alu-hengernél is szükséges,viszont a két ki-nyílás között egy be lehet sokat kavarna.....Kissé félreértődött,nem a dugó furkálására gondoltam.(egy spéci dugó,árban lenyomná a henger árát:ezt hagy nám a maximalistáknak ,tuningoláshoz.)A furattal való elkészítését a dongó motor felömlőjéhez hasonlóan gondoltam,kicsi és mégis működik,és elképesztően egyszerű megoldás.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Én egy jobb minőségű dugóra szavaznák ha már bele nyúlnák enélkül nincs érteme. Hüvelyes henger egy átlagos dugóval nemigen hoz tartós eredményt csak bosszúságot. Ezen nem érdemes spórolni ez mellé még kell egy normális főtengely ami tartósan tűri a nagyobb tehelést. A gyári eredetileg is alul méretezett / anyagminőség miatt / és a rossz kiegyenlítés miatt reped a tank stb. Ez egy régi főtengellyel továbbra is fenn állna méginkább. Egy alubordás hüvelyes henger nagy előrelépés lenne de ennek lesz további vonzata. Titusnak : érdemes lenne a kipofogó belsejét is át alakítani vannak fenn egész jó méretezési szabályok, tartós terhelésnél / 100-110-es tempó/-nál biztosan segít a hőterhelés csökkentésénél. Szerintem azért készülni kell arra, hogy valamit valamiért nem kell várni a 4.2 literes fogyasztást én sosem mérem "mert ha a ló nem kap jó takarmányt "megy ahogy szeretném akkor rendben. Lassan tényleg csak pályán lehet kicsit fürgébben menni máshol még az akácfának és a kukának is szeme van.

          Komment


            A T9-es egyhengeres Pannónia 19 LE-t tud. Miért nem afféle modernizációban gondolkoztok?

            Komment


              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A T9-es egyhengeres Pannónia 19 LE-t tud. Miért nem afféle modernizációban gondolkoztok?
              Annyi van bármelyik pannóniában,de ugyanoda jutunk,többszörös javítási gondok jönnek elő az emelt teljesítménnyel:ami legtöbbször a tulmelegedés miatt jön elő.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Na egyre jobban úgy tűnik , hogy előbb még - magát a koncepciót kellene letisztázni . Ez eggyel több "jó" alkalom .... mit szólnátok egy konferenciához , mondjuk fél úton , Tiszacsege nagymedence ?

                Komment


                  sziasztok en is vevo vagyok egy ilyen henger dugo stb.szettre de szerintem ezen alkatreszek legyartasa joval nagyobb finanszirozast igenyel.En itt utanna neztem 2 cegnel akik gyartanak es fejlesztenek tobbnyire Vespahoz alkatreszeket .Termeszetesen ha van ra egy mod ram szamithattok mint vevore sajnos muszaki ismereteim nem olyan mejjek hogy erdemben hozza tudjak szolni

                  Komment


                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Én egy jobb minőségű dugóra szavaznák ha már bele nyúlnák enélkül nincs érteme. Hüvelyes henger egy átlagos dugóval nemigen hoz tartós eredményt csak bosszúságot. Ezen nem érdemes spórolni ez mellé még kell egy normális főtengely ami tartósan tűri a nagyobb tehelést. A gyári eredetileg is alul méretezett / anyagminőség miatt / és a rossz kiegyenlítés miatt reped a tank stb. Ez egy régi főtengellyel továbbra is fenn állna méginkább. Egy alubordás hüvelyes henger nagy előrelépés lenne de ennek lesz további vonzata. Titusnak : érdemes lenne a kipofogó belsejét is át alakítani vannak fenn egész jó méretezési szabályok, tartós terhelésnél / 100-110-es tempó/-nál biztosan segít a hőterhelés csökkentésénél. Szerintem azért készülni kell arra, hogy valamit valamiért nem kell várni a 4.2 literes fogyasztást én sosem mérem "mert ha a ló nem kap jó takarmányt "megy ahogy szeretném akkor rendben.
                    kb ezt próbáltam korábban elvauzni ...

                    Ha megengeditek , szerintem először magát az elvárásokat, elképzeléseket kellene megvitatni , szigorúan a hengerről . PL :
                    - az alu henger külső kialakítása inkább a P10-re (vagy a P12-re ) hajazzon a hűtőbordák kialakítása miatt , vagy egy teljesen új koncepciót valósítson meg .
                    - a henger kialakítása alfin ,vagy alfer eljárással készüljön ? A bepréselt modifikált gömbgrafitos ÖV persely szerintem a legegyszerűbb , legbiztonságosabb....
                    - Valami meglévő tipus olcsóbb dugattyúja adhatná a főbb méretekhez szükséges támpontokat ...
                    - csatornák elrendezését úgy megválasztani , hogy a gyári kipu-hoz , továbbá egy elérhető modern karbi-hoz illeszkedjen , vezérlését tekintve egy meglévő , PL : MZ , vagy más modernebb ,( PL :valóban 4 felömlös , nem segédfelömlős mint az MZ...) tipusét alapul venni ....
                    - csatornák kialakítását megbeszélés tárgyává tenni , attól függően , mi a legegyszerűbben kialakítható , vagy legelőnyösebb...
                    - tőcsavar kialakítás ...
                    - stb ...
                    - és utána a heng.f. ..., főtengő ...

                    Mennyiből kéne kihozni ... , megoldható -e , ....

                    Ha nem gáz , ezt mind publikus formában , hogy had tanuljunk mi is ... Bocs tudom hogy nekem nem osztottatok lapot , csak kíváncsi vagyok.

                    Komment


                      Komolyan mondom, úgy érzem, hogy nem kavics, hanem valami annál jóval nagyobb csobbant a Fórum már-már kicsit álló vízébe!
                      Ez a fejlesztési téma eszméletlenül produktív, és olyan tudásokat, energiákat mozgat meg ami összegez mindent, ami az aktív Fórum-tagok fejében van.

                      Komment


                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        Az én tervem ez voltpasszoljon a helyére ,e fejleszthető legyen,hely a több felömlőnek az aluban,benne lehet a felömlő akinek kell kinyitja és megreszeli a blokkot,vagy a szívóbetét helyére berakja a povert...... a kipufogónyílás közötti felömlőt a dugó hűtése miatt ötleteltem,nem biztos,hogy alu-hengernél is szükséges,viszont a két ki-nyílás között egy be lehet sokat kavarna.....Kissé félreértődött,nem a dugó furkálására gondoltam.(egy spéci dugó,árban lenyomná a henger árát:ezt hagy nám a maximalistáknak ,tuningoláshoz.)A furattal való elkészítését a dongó motor felömlőjéhez hasonlóan gondoltam,kicsi és mégis működik,és elképesztően egyszerű megoldás.
                        Többeknek benne van a gondolata, miután végigolvastam az összes hozzászólást kezdtem el írni, de az idézethez nem akartam visszalapozni (talán nem is lehet hozzászólás írás közben?). Még valami eszembe jutott miután elküldtem, a hattyúnyakat mindenképpen meg kellene szüntetni, egy kis erő többletet biztos hogy jelentene. Másik porlasztóval a szívónyílás indulhat döntve is akár (bár láttam már Simsonon döntött Danuvia porlasztót ami működött), a H-s Pannóniáknál ez megnehezítené a levegőszűrőre csatlakozást. A kettőnél több felömlős hengerek úgy tudom, hogy inkább magas fordulatszámon működnek.

                        sepy gondolatára, mert az idézés másodikra nem megy: a gyári főtengelyt legyártatni normális anyagból? Azt hiszem Pápán már készült ilyen. Ha erősebb a henger már nem kell annyira húzni a gázt. Ez nem kompenzálna kicsit a fogyasztáson? Jó, legyen 4,5 l/100 km körül A kipufogó témában már olvastam korábban az írásokat, ezért vetettem fel itt is. Kétüteműnél összefügg a kettő, és még ott van a légszűrő is.
                        A melegedést szerintem aluhengernél elfelejthetjük normális üzemi körülmények között. De ha az erősítés hatására az alu ugyanúgy melegedne és szorulna mint az öntöttvas akkor szerintem semmi értelme.



                        Most látom ahogy újra elolvastam az egész folyamot, az egyenes szívócsatorna felmerült már zahi oldaláról korábban, ezt én is támogatom.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 nov. 12, 22:18. Oka: kiegészítés

                        Komment


                          Egy kedves Német Pannóniás márkatársunk már megvalósította ötletesen a szívótorok, és a porlasztó gondot!
                          72mm-es furat, módosított égéstér (1:10 kompr. viszony)....amiket hirtelen meg tudtam jegyezni a sebtében rögtönzött beszélgetésünkkor.
                          20LE körüli a gép.

                          ...csak gondolat ébresztőnek szántam...

                          Komment


                            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A kettőnél több felömlős hengerek úgy tudom, hogy inkább magas fordulatszámon működnek.
                            Az azért kell , hogy az anyag helycseréje gyorsabban menjen végbe , így javul a gázreakció .Igaz ehez az is kell hogy legyen olyan keresztmetszet is ahol be fér ez az anyag . Mivel a karbik, amik felszerelésre kerülnek általában változó torkúak , így egy 3-5 mm-es toroknagyobbodás még nem okozna gondot , bár a lecsökkent légsebesség miatt nehezebb lenne beállítani , nagyobb fúvókák kellenének . A középúszóházas karbik kb 15-20° ferdeséggel is vidáman üzemelnek , úgyhogy meg lehet őket dönteni ... Van benne szerintem sok más dolog ami gátat szab a fordulatszámnak . (pl: lendtömeg , kiegyensúlyozottság , főtengely merevsége, alternáló mozgást végző alkatrészek tömege ...) Gondolom ezeket nem mind akarjátok kiküszöbölni .

                            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a gyári főtengelyt legyártatni normális anyagból? Azt hiszem Pápán már készült ilyen. Ha erősebb a henger már nem kell annyira húzni a gázt
                            Én Zircen láttam ilyet Wittmann Pista bácsinál ... . Ha "erősebb a henger" akkor nagyobb erők működnek a főtengelynél is, meg ha van végre egy olyan összeállításod ami jól megy , majd nem húzod neki ...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 13, 12:42.

                            Komment


                              A hozzászólásod utolsó mondata miatt javasoltam a jobb minőségű főtengelyt hisz ha továbbra is 60-75 km/Óra az eléképzelés maradjon az eredeti de nem ezért akartok alu. hengert gondolom. Ha készen lesz az új projekt akkor viszont mivel meglepetés Pannonia lesz belőle és 90-95 környékén lesz használva kell a jó minőségű és jól kiegyensúlyozott főtengely, hogy nem kelljen minden túra után cserélni- javítani mert csak ekkor fog örömet és nem állandó bosszúságot okozni. Lehet, hogy Kesziben lesz egy modernizált Pannonia??-végre!

                              Komment


                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Lehet, hogy Kesziben lesz egy modernizált Pannonia??-végre!
                                Eddig is volt
                                És lesz legközelebb is

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X