Én is modernizálom a D Csepelt. Yamaha Jog gyújtása már rajta van és már a töltése is jó. Minden idegen alkatrész és vezeték gondosan eldugva a tank alatt, hogy semmi ne tűnjön fel az avatatlan szemeknek.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia modernizálás!
Collapse
X
-
A gyári töltő tekercs, amit " kidobtam" az kb 3 W-os. Sokat nem lendit a teljesítményen. A világító tekercs nem jo a régi gyujto tekercs helyére , nagy a légrés . Azért kellett 2 db gyujto tekercset szét szedni , mert a trafo lemezeket szikével jól lehet szét választani , es kettőből össze lehet rakni egy új vastagabb vasmagot, de olyant , amire ra megy a 150 menet , és el is fér a lendlerék alatt . Kicsit méregetni kell munka közben ...
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA gyári töltő tekercs, amit " kidobtam" az kb 3 W-os. Sokat nem lendit a teljesítményen. A világító tekercs nem jo a régi gyujto tekercs helyére , nagy a légrés . Azért kellett 2 db gyujto tekercset szét szedni , mert a trafo lemezeket szikével jól lehet szét választani , es kettőből össze lehet rakni egy új vastagabb vasmagot, de olyant , amire ra megy a 150 menet , és el is fér a lendlerék alatt . Kicsit méregetni kell munka közben ...
Komment
-
Nem rossz ötlet az új alap lap, de nagyon pontos méretezés kell, a légrés fontos az ilyen állandó mágneses cuccnál . Ha én 0-ról indulnék, akkor ma vagy így vagy 3 db 12 V-os tekercset csinálnék amiből vagy 3 vagy kettő az akkut tölti , de akkor minden , a világítás is akkurol menne. 3x 22,5 W = 67,5 W , és nem 100 ezer forint mint a Vape. Az meg ( a Vape) cuppan a helyére minden gond nélkül ... Annak is van előnye ...
- - - Updated - - -
Nekem ehhez a rendszerhez 2 db plussz vezetéket kellett behúzni a gyáriak mellé. Igaz az egyik vagy 3 eres volt. Kívülről semmi nem látszik , minden origin.
- - - Updated - - -
Es itt kell megemlíteni , hogy a P11-nek lendkerekkkel 60-70 W teljesítménye volt, talán tirisztoros gyújtással , szóval a gyár is kihozott valami hasonlót ...
- 2 likes
Komment
-
ApaE
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz az én motorom ban van, igaz már egyszer fel töltöttem ide a fórumra , de nem tudok olyan elegáns meghivatkozast készíteni hozzá... A lényeg hogy megszakító helyett hall jeladó , gyujto tekercs vasmagja megvastagitva, 1 mm -es huzal 150 menet, és 6,2- 6,8 V töltés egyenirányítva az aksira. ( akksin mérve) biztos ki lehet mérni az egyes tekercsek milyen fázisban vannak egymással , ApaE ezt tudja, én nem, de azonosban biztosan a világító tekercsek vannak. Azért lehet párhuzamosan kötni. De a 12 V is egyszeru , 0,5 mm-es huzal , kb 300 menet, es 12V -ot ad a tekercs. Csak én nem akartam új akksit, új villogó relét, meghát a hagyomány .... A világító tekercsek 22 W-osak , így jön ki 45W lendlerék teljesítmény , az én " maszek" tekercsem olyan 25W, ami tölti az akksit, a gyújtásom 13 W- ot igényel az aksim meg normál aszem 50 - 60 W- os. Töltés nélkül is menne a motor vagy 4-5 órát .
- - - Updated - - -
Nem feltétlen.
T-s kormány helyett feltehető a Danuvia kormánya, P10-é helyett a P20-é, P12-é helyett a P21-é.
Akkor nem kell „flexelni”.
Ezt a jó kis kormányt (nem is tudom pontosan, talán gyári pannónia krossz, én nem hinném, hogy White, azokon nem szokott hegesztett konzol lenni...javítson ki valaki, ha tévednék...) szeretném mindenképp megtartani vágás nélkül. Ezért is került Jawa kapcsolókonzol (még annak idején) a bal oldalra, mert annak gyárilag ki van hagyva a tartó helye. És szerettem volna indexeket a mocira. Ezen a konzolon az is van. Ja, és akkor boltban lehetett kapni. Hogy most mivel lehetne helyettesíteni...?!
Komment
-
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHogy most mivel lehetne helyettesíteni...?!
Egy kis, 3 állású kapcsoló egy műgyantából készült házban a kürt kapcsolójának csavarjával és a gyári kapcsolót tartó bilincsel rögzítve a kapcsoló alá.
Kéznél van, könnyen kezelhető, nem feltűnő és tökéletesen működik.
Ja, és persze egyediTonybacsi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Egy kis, 3 állású kapcsoló egy műgyantából készült házban a kürt kapcsolójának csavarjával és a gyári kapcsolót tartó bilincsel rögzítve a kapcsoló alá.
Kéznél van, könnyen kezelhető, nem feltűnő és tökéletesen működik.
Ja, és persze egyedi
Elküldtem...nem engedte!
- "Az üzeneted túl rövid. Kérjük írjál legalább 20 karakter hosszúságú üzeneteket." ez jó.
- No...akkor most már megvan a kvóta. /remélem/
Komment
-
ApaE
-
ApaE
-
Tonybácsi kedvéért teszek még fel ide képeket:
A trafó, és az elektronikák elhelyezése.
A lendkerékben a "jeladó". Miből van, és mily módon lett rögzítve? (már, ha szabad ilyet kérdeznem)
Az alsó képen a tank alatt az az elektronika gondolom előbb-utóbb be lesz dobozolva.
Sokan nem is hinnék, de az a gyertya pipa nagyon bevált...én is ezeket használom!
Komment
-
első ránézésre rd-lc hasonlóságot látok de az cdi-s
- - - Updated - - -
üdv uraim. a világítás modernizálásához szeretnék némi tapasztalatot megosztani a legegyszerűbb és olcsóbb megoldás az un zénerdiódás megoldás az eredeti vasmagok át tekercselése /alapjáraton 3x24 volt min váltó áram/ és 1 db rd-lc fesszabályzó és ennyi /bocs hogy mindíg ebből a típusból indulok ki de ebből van pár darab/ a véglegesen mért egyen töltőfeszültség kb 11 volt lesz ugyan is itt nem a feszültség a lényeg hanem az áramsűrűség /amerikai szabvány/ ez lenne az alap lehet finomítani a dolgokon és még egy észrevétel elég gyakran olvasom a cdi témát evvel vigyázni kell mert a cdi gyujtás vezérlőnek külön az alaplapról kap speciális betáp áramot át alakítottról nincs tapasztalatom de semmi sem lehetetlen de ha nem sikerül az sokba kerülhet szerintem lehet hogy érdemes lenne komplett alaplapot lendkereket felszerelni csak az sem egyszerű remélem segíteni tudtam valamennyit. oszlanci.florian@freemail.hu /ezt minden nap olvasom/Utoljára szerkesztve a következő által: florcsi; 2014 okt. 31, 07:35.
Komment
Komment