Kedves Sepy!
Nem vitaindítás a célom, csak azt mondom, amit kisérletileg is igazolni lehet. Nem várjuk, hogy lekopjanak a barázdák, nem attól nyers a motor, mert megvannak. Ma már minden motorgyártó pontos szög alatt vezetett hónolószerszámmal dolgozik, melynek nyoma százezer kilométerek után is a hengerben marad.
Manapság pl. egyes kétütemű dugattyúknak a palástjába is több zsákfuratot fúrnak -főleg a csapszeg környékén- olajtároló hely gyanánt.
Más:
A föntebbikben valahol olvastam, hogy a kompresszióviszony növelése növeli a motor hőmérsékletét. Valójában növeli a teljesítményt, növeli a hatásfokot. De ugyanazon teljesítményleadás esetén, a motor hűvösebb lesz, pont a hatásfok növekedése miatt. Más kérdés, hogy ehhez más előgyújtás kell, -különben tényleg melegebb lesz- nomeg hogy mennyire veszi igénybe a forgattyúművet.
A Nikasil az alumínium hengerek bevonata. Egy galvanikusan felvitt kemény fémrétegbe ágyazott sziliciumkarbid réteg, bár több variációban is létezik már. A galvanikus felvitel technológiájától függően nem feltétlenül tükrös a felület, még ha annak is látszik. De nem kell megijedni, a szokványos köszörűanyagok mind tudják forgácsolni. Más kérdés, hogy nemigen szabad hozzányúlni.
Nem vitaindítás a célom, csak azt mondom, amit kisérletileg is igazolni lehet. Nem várjuk, hogy lekopjanak a barázdák, nem attól nyers a motor, mert megvannak. Ma már minden motorgyártó pontos szög alatt vezetett hónolószerszámmal dolgozik, melynek nyoma százezer kilométerek után is a hengerben marad.
Manapság pl. egyes kétütemű dugattyúknak a palástjába is több zsákfuratot fúrnak -főleg a csapszeg környékén- olajtároló hely gyanánt.
Más:
A föntebbikben valahol olvastam, hogy a kompresszióviszony növelése növeli a motor hőmérsékletét. Valójában növeli a teljesítményt, növeli a hatásfokot. De ugyanazon teljesítményleadás esetén, a motor hűvösebb lesz, pont a hatásfok növekedése miatt. Más kérdés, hogy ehhez más előgyújtás kell, -különben tényleg melegebb lesz- nomeg hogy mennyire veszi igénybe a forgattyúművet.
A Nikasil az alumínium hengerek bevonata. Egy galvanikusan felvitt kemény fémrétegbe ágyazott sziliciumkarbid réteg, bár több variációban is létezik már. A galvanikus felvitel technológiájától függően nem feltétlenül tükrös a felület, még ha annak is látszik. De nem kell megijedni, a szokványos köszörűanyagok mind tudják forgácsolni. Más kérdés, hogy nemigen szabad hozzányúlni.
Komment