Sziasztok! Érdekes kérdésem lenne, jópár alkalommal láttam hogy egyhengeres pannóniába mz hátsó villát ezáltal kereket meg féket tesznek, vki készített már ilyen hátsó részt? Úgy tudom az mz hátsó villa szélesebb! Köszönöm
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
pannóniába mz hátsó villa
Collapse
X
-
Hello!
Először azt kellene tisztázni, miért is kerül (ne) MZ hátsó villa kerékkel egy Pannóniába?
Szebb? Erősebb? Jobban néz ki? Egyszerűbb? Könnyebben kapni hozzá alkatrészeket?
Egyedüli előnyt (ha egyáltalán ez előny) én csak a lánc állításában látom. A Pannónia hátsó lengővilla forgástengely módosítása által állított láncfeszesség (azokkal a pici kis körmökkel), talán kicsit macera, műszakilag láttunk már korrektebb megoldást is. Ettől függetlenül ha jó állapotban van teszi a dolgát.
A lengővilla csere esetleg egy oldalkocsis fogatnál lehetne alternatíva, feltéve, hogy az fokozott igénybevételnek van kitéve (ez ma már egyre ritkább). Egy versenycélra (?!) használt oldalkocsisnál talán szóba jöhet egy erősített verzió.
Ha a tengelytáv meghosszabbítása a cél, akkor számolni kell a beépítési méretekkel, a kerék el fog-e férni a sárvédő alatt, a lánc hosszán is változtatni kellene...stb.
Ha mindez sikerül, akkor lesz egy olyan motorunk, amibe típusidegen alkatrészek kerültek beépítésre (ráadásul nem is olyan minőségi).
Ezeket a megoldásokat a vizsgán sem nézik jó szemmel (ha egyáltalán...).
Szerintem - és ez most szigorúan az én véleményem - az eredeti alkatrészek felhasználásával célszerű egy ilyen veterán korú motorkerékpárt építeni, esetleg módosítani.
Érdemes a már meglévő alkatrészekből kihozni a lehető legjobbat, esetleg azok kismértékű módosításával.
-
zolisun eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát igen, de azért a lánc állítás is egy fontos tényező Mondjuk alternatíva többféle is van, pl tl hátsó villa, amely egyre ritkább, vagy van a p20as villa
(ha nagyon akarod le is fényképezem)
Komment
Komment