Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5H akkumulátor töltés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5H akkumulátor töltés

    Sziasztok!

    A akkumulátoromat (savas) hálózatról teljesen feltöltöttem. Kevés motorozás után észrevettem ,hogy a féklámpám nem világít. Az első helyzetjelző nagyon gyengén izzik a hátsó semennyire. A gyújtáskulcsot balra forgatva a fényszóró izzói is nagyon gyengén izzanak magasabb fordulaton is. Mi lehet a probléma szerintetek? Szerintem nincs töltése az akksinak. Szelénnél mekkora értéket kell mérjek mikor jár a motor?(még nem mértem semmit)

    #2
    Hogy érted azt hogy HÁLÓZATRÓL ? Vagyis akkumulátor töltő segítségével , nem a motor által biztosított töltőfeszültséggel?
    Nem túlságosan értek a villamossághoz , (de vannak itt jó páran akik oda - vissza vágják a T5 töltését !) azért ha emlékeim nem csalnak a 6 V-os akkumulátornak max 7,2V -s töltőfeszültsége lehet, (egyenfeszültség , ezért kell a szelén .) mert máskülönben már bontaná a vizet . Ezt a feszkót az akkumulátor kapcsain mérheted meg .
    Viszont a világításnak ennél a tipusnál (nem a parkfény) nem sok köze van az akksihoz , annak akkor is jónak kell lennie ha nincs benne akku . Nem túl magas teljesítményű izzót tettél a lámpába (max 6v 35/35 W ) , vagy mérd meg a világításra menő vezetékben az üzemi feszültséget közepes fordulaton , szerintem 6V fölött kell lennie .
    Esetleg nincs valamiféle test hiba, a frissen festett alkatrészek elektromos érintkezésénél ? Próbálj meg egy plusz szálat kisérlet képpen az izzókhoz vinni a blokköntvénytől ,és ha javul megvan a hiba .
    Lehet hiba a gyujtáskapcsló érintkezésénél is (a 6V-os rendszer nehezen tolerálja a rossz érintkezést , nagy lesz a feszültség esés . Ha kiszámolod rögtön rájössz hogy miért kell viszonylag vastag vezetékeket használni ...) , próbáld a kapcsolóba beérkező , illetve a kimenő feszültséget megmérni hátha van különbség (ugyanúgy a fényvaltónál is , bár akkor a hátsó nem változik) És az is elképzelhető hogy maga az áramforrás "készít" kevés energiát , mert gyenge a lendkerék mágnes , delejeztetni kell , vagy rossz a világító tekercs . Ezt közvetlenül az alaplapról lejövő feszültség mérésével tudod megállapítani (vigyázz váltóáram , és ne alapjáraton mérd!)
    Sajnos most más nem jut az eszembe , de a többiek bizonyára jobban ellátnak tanácsokkal ! kellemes hibakeresést és sok sikert !
    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 03, 21:58.
    Titus, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm hasznos volt ez is!
      A hálózatról való töltést úgy értettem ahogy írtad.Az izzó 6V/35W.
      A 7,2 V töltőfeszültséget reálisnak gondolom,úgyhogy azt megmérem majd. Ha 6V-ot vagy kevesebbet mérek akkor biztos nincs töltés. Tudom ,hogy csak a parkfénynek van köze az akksihoz, meg a féklámpának. Világítótekercs, illetve a mágnes gyengeségére gondoltam én is. Csak kérdés, hogy ezek hibája produkálhat-e ilyen jelenséget. Amúgy a testelés multiméterrel néztem helyenként és nem volt szakadás.
      A világító tekercset alapjáraton miért ne mérjem?Mert alapjáraton nem termel akkora feszültséget?! Erre gondolnék, mivel a tompított illetve távolsági fényszóró alapjáraton szinte nem izzik semmit se.

      Elég szép élmenyeid vannak a hibakeresésekről, ha úgy gondolod azok kellemesek is lehetnek Azért köszönöm!
      apacsavo kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Nos igen ! Bár a szép élmények a hiba megtalálásakor keletkeznek ! A keresés kezdete , és befejezése közt eltelt intervallumban , a tervező , a konstruktőr , és ezek felmenőinek emlegetésével szoktam elcsapni az időt ,mintegy melléktevékenység képpen .
        A digit. multiméter már egy párszor becsapott az egyhengeres pannóniánál ezért azt kerülöm , viszont van egy remek orosz , direkt a járművekhez készített mutatós műszerem ami prímán bevált.
        Szerintem először közvetlenül az alaplapról lejövő feszkó mérésével kezdj (váltóáram) , lehet hogy egyből meg is lesz a hiba (vagy tekercs , vagy mágnes)
        Az hogy a testelést megmérted multiméterrel és nem volt szakadás , az nem jelenti azt hogy egy adott terhelés esetén a szóban forgó alkatrészek elektromos kapcsolata át tudja adni a megfelelő áramerősséget ! (ezért írtam a segédkábeles próbát)
        Igen azért ne mérj alapjáraton , mert ez a rendszer erősen fordszám függő , és a klasszikus értelemben vett szabályzástól mentes. Tehát kb az üzemi ford.sz. tartomány közelében már jónak kéne lenni a fesz.-nek .
        Egyébként ha minden igaz pont itt olvastam egy megoldást a szelén kiváltásáról , valamint a delejezett lendkerék túlzott feszültség termelésének ,elektronikai eszközökkel való megregulázásáról !
        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 07, 22:05.
        apacsavo, sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egyébként ha minden igaz pont itt olvastam egy megoldást a szelén kiváltásáról , valamint a delejezett lendkerék túlzott feszültség termelésének ,elektronikai eszközökkel való megregulázásáról !
          Itt volt szó róla:
          http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...kivaltasa-359/
          Csinálta megy egyszerű kis áramkört, néhány fórumtársunk használja is és én is elég sokáig használtam.
          De azért nem az igazi. Sokkal jobb megoldás az amiről ott a téma vége felé írtam is (bár árban kicsit több és a munka is több vele, de megéri)
          zahi kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szia!
            A legtöbb esetben a szelén a hibás, és azt már nagyon nehéz jót beszerezni. Jobb ha a féklámpát is a világitásra kötöd és mikor elinditot a motor automatikusan lesz féklápád.

            Komment


              #7
              Ezért cserélik a szelént diódára (!)... Az általad felvetett átalakításnak tudtommal az lesz a hátránya , hogy ha sötétben motorozol és rálépsz a fékre , az egyébként is gyenge fényszóró tovább fog halványodni a fékezés idejére ... nem mondom , lehet hogy romantikus holdfénynél motorozni , de kevésbé biztonságos . De a viccet félretéve , ha minden igaz, az idevonatkozó - szerintem a legjobb - megoldást már leírták az előttem szólók .

              Komment


                #8
                Most a kedves kollégákhoz fordulok egy kis tanácsért!
                Az akkumat beraktam az uncsim elektromos motorjába és kicsit ferdén is állt és párszor fel is borult.....a lényeg az hogy pár nap után kivettem megnéztem és kb:egyharmadig volt a lé benne!
                Az lenne a kérdésem:Most mi a fenét csináljak?! Jelenleg kiürítve meleg helyen tárolom!

                Komment


                  #9
                  Savas , ólom akkumulátorról van szó gondolom. Mit értessz azon hogy kiürítetted ? Lemerítetted , esetleg kiöntötted belőle a savat ?

                  Komment


                    #10
                    Igen!Kiöntöttem a savat belőle!Nem tom hogy újra savazható-e?Amit a boltba lehet kapni akku savat az jó-e hozzá? Szóval sötét a dolog!

                    Komment


                      #11
                      apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Jelenleg kiürítve meleg helyen tárolom!
                      ...és remélem puha rongyra vagy szivacsra tetted ?


                      Persze hogy jó a kapható sav , de mihamaraébb uccu .

                      Komment


                        #12
                        Az ólomakkumulátor anódja ólom , katódja ólomoxid , elektrolitja pedig higított kénsav ami 1,245 kg/dm3 sűrüségűre van beállítva (régen ezt úgy hívták hogy 32 Be°) . Mindez viszont akkor igaz ha az akku kimerült állapotban van ! , vagyis nem indultak meg a kémiai folyamatok ...
                        Szerintem a legtöbb amit tehetsz vele , (remélhetőleg lemerült állapotban volt , és a kiöntéskor nem került ólomdarab a lemezrácsok közé ,ami cellazárlatot okoz) , hogy újra felsavazod 32 Be° -s akkusavval , esetleg "megspécized" egy kis akkuvit - tel , hagyod pihenni (kb 12-24 óra), majd lassan elkezded (kis amperral ) tölteni , (általában azt szokták mondani , hogy maximum a kapacitás 10%-val kell tölteni 12 órán keresztül , vagyis egy 100 Ah-s akksit max 10A-al , de ebben az esetben a kapacitás 5%-val is elegendő lenne 24 órán keresztül) Ha feltöltődött , vagyis az ampermérő visszatért szinte nullára , (vagy a pezsgés megszünt, és a 10 perc pihentetés után ismételt töltés ellenére sem kezd el lényegesen pezsegni) akkor meritsd le lassan egy izzóval (kb ~ 21W) , de ne teljesen csak hogy maradjon benne némi áram , majd kezd előről a töltést (ezt hívják az akkumulátor formázásának) , ha sikerült feltöltened az akku késznek mondható , de a biztonság kedvéért nézd meg a cellákban lévő elektrolit nincs -e elszineződve , mert az cellazárlatra utal . (leginkább az első töltéskor , hogy a zárlat nehogy tönkretegye a töltőd egyenirányítóját)
                        Ha mindezekkel végeztél jöhet a próba .
                        Hallottam már olyat is hogy az akkut a sav kiöntése után fejre állították és vízsugárral kimosatták , majd száradás után csinálták meg az előbbieket . Szerintem ezzel csak annak a lehetősége nő meg hogy egy , a cellából kipergő ólomdarab zárlatossá tegye az egészet ...
                        Jó munkát !
                        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 26, 11:10.

                        Komment


                          #13
                          .és remélem puha rongyra vagy szivacsra tetted ?
                          ...........hát(!??!)A gardrobba tettem!Remélhető hogy a nejem valamelyik blézere alá került!!!!(Igaz az is nekem fájna mert vehetnék másikat helyette!)
                          ,,zahi" Köszönöm a jó szót!Majd nyáron ha felétek járok viszek neked hálából egy 50 filléres fagyit!Csak hogy a NAV ne kössön belénk hogy anyagi ellenszolgáltatásért adsz műszaki tanácsot!
                          Látom Egri vagy!?Az a kedvenc városom!Srác koromba Ózdról még bringával is elmentünk párszor a várba!

                          Komment


                            #14
                            Az szép kis túra !!! (egyébként bringával én is voltam párszor a városba... )
                            Remélem tudsz belőle valamit hasznosítani (mármint a leírtakból), a fagylaltot meg csak azért hogy nyugodtan nyalhassak ????
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 26, 11:44.

                            Komment


                              #15
                              Kedves Apacsavó barátom! A lehető legrosszabbat tetted az akuddal.Ha már fel volt savazva/ működött/ elvileg nem szabadna kiönteni a savat sohasem. Mielőbb öntsél bele elektrolitot és drukkolunk Neked,de csak éppen annyit mi ellepi a cellákat mert töltéskor meg emelkedik a savszint. Ezért mondják nyáron,melegben / Szahara/ legalább havonta pótolni kell de nem a savat mert az nem párolog el csak a desztillált víz.Bocs hogy mindezt leírtam de lehet még valakinek hasznára válik.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X