Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5H nyaktábla

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5H nyaktábla

    Sziasztok!
    Volt már róla szó, hogy OT rendszám megszerzésénél ha nem volt nyaktábla akkor azt egy újra pótolni törvény ellenes és azzal lett lezárva a topik, hogy mindenki maga döntse el, hogy bevállalja, hogy újat rak rá vagy nem lesz rajta.
    Nos, én bevállalnám, bár a szürke forgalmiban be van jegyezve, hogy a váz le lett cserélve ilyen meg ilyen számú vázra. Eredetileg ugye motorszám-vázszám megegyezett, nekem is a hivatalosan is bejegyzett cseréig.

    A kérdésem az, hogy mekkora számok voltak beleütve eredetileg(4mm?) Továbbá a csegecselést el szeretném csalni úgy, hogy esztergálnék olyan csavart hozzá ami hasonlít a szegecshez, megtudom húzni a végén meg olyan lenne mint a szegecsSzerintetek járható út?

    Meg egyáltalán igaz-e amit az elején írtam, hogy törvénybe ütközik a tábla cseréje?

    #2
    A vázszám módosítása törvénybe ütközik. De a Pannóniánál az a vázba van ütve, a váznyaktábla pedig csak másodlagos, tájékoztató jellegű, az se baj ha nincs, ha pedig hiányzik és pótlod az sem.
    A számok mérete azt hiszem 3-3,5 és 4mm (táblánként eltér). De én ezzel elég rég foglalkoztam, azóta már koptak az emlékek, de azt tudom hogy itt nagy a szórás a méretekben.
    Karel kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszi!
      A vázszám, motorszám módosítása egyértelmű, hogy törvénybe ütközik. Ezért is írtam ,hogy hivatalos vázcsere volt ami benne is van a szürkeforgalmiban, hogy milyen számúra lett cserélve.
      A szememnek jobban tetszene, ha a tábla is ott "virítana" a helyén.
      4mm-es számbeütőt nézek akkor. Az, hogy meg nem az a betűstílus lesz hát Istenem, ennyi eltérés belefér

      Komment


        #4
        Nem biztos, hogy raknék anyát a nyakba belülre, meglazul, lehullik és beakad a kormánycsapágyba.

        Komment


          #5
          Úgy gondoltam, hogy szegecshez hasonló csavart készítenék amit csavarrögzítővel rögzítenék ami nem engedni, hogy kicsavarodjon.

          Komment


            #6
            Szerintem 3mm-esek a karakterek, A 4 mm-es szerintem nem férne el a rendelkezésre álló helyen. De hozzáteszem én csak a nagyfékdobosokat ismerem részletesebben.

            Komment


              #7
              Nem biztos, hogy raknék anyát a nyakba belülre, meglazul, lehullik és beakad a kormánycsapágyba.
              Nem feltétlenül kell belülre anyát rakni, fúrhat a vázba is menetet amibe csavarragasztóval, vagy valami menetrögzítővel rögzíti a csavart. Viszont az biztos, hogy anyát én sem raknék, mert akármivel is van rögzítve, az évekkel később lelazul és beesik a golyókosárba, megakasztja a kormányt és ott maradsz egy kanyarban.

              De miért nem jó a szegecs?

              Komment


                #8
                Én biztos nem fúrkodnám meg a vázat!
                Egy szegecsfejet ragasztanék pillanatragasztóval a táblára és az egészet egy csöpp sziloplaszttal a vázhoz. Kívülről olyan, mint...ha megunod lepattintod nyom nélkül...
                (De ne tedd, mert amúgy Btk-ba ütközik, persze ha szerencséd van a szerencsétlenségben, akkor egy megrovással is megúszhatod a a társadalomra veszélyesség csekély volta miatt...)

                Komment


                  #9
                  Azért nem jó a szegecs mert nem akarnám tovább bontani a motort márDe lehet akkor marad a vas szegecs meg megnézem mekkora számok férnek el. Köszönöm a válaszokat!

                  Komment


                    #10
                    amúgy Btk-ba ütközik
                    ??? Maga a váznyaktábla ragasztás ütközik btk-ba vagy bárminemű ragasztás? Mert ha a ragasztás, akkor a tankemblémák a motorok 99%-ánál halálos veszélyt jelentenek a társadalomra nézve

                    Komment


                      #11
                      Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Azért nem jó a szegecs mert nem akarnám tovább bontani a motort márDe lehet akkor marad a vas szegecs meg megnézem mekkora számok férnek el. Köszönöm a válaszokat!
                      A csavarozáshoz is illik megbontani, ha nem teszed akkor a forgács, vagy a furatban lévő szennyeződés is a csapágyra pereg.

                      Ha meg már megbontod(első kerék ki, felső kormánykifli kormányostól le, az egész első villa lefelé ki és rögtön hozzá is férsz)


                      Azon a vázon amivel elkezdtem a motort felújítani megvolt a gyári, de festéskor leszedtem. Volt itthon szép lencse fejű szög, na annak lecsíptem a végét, át a lyukakon és a kormány nyakba egy vasdarabbal benyúlva a befelé átlógó, kb 5mm-es végét egy kicsit meghajtottam. Elég stabilan tartott és kívülről szépen nézett ki.
                      apacsavo kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Csak az ütközik törvénybe szerintem, ha MÁS azonosító jelet tesz fel, mint ami a gépjármű hatósági nyilvántartás szerint jele.

                        Ha a vázon van beütve a jogszerű azonosító jel és ő még ugyanazt táblácskán is felteszi, az szerintem semmiképpen nem Bücs.

                        Komment


                          #13
                          Nem kell nagyon túl lihegni, ezt a "váznyktábla megváltoztatás". A gyakorlatba nem szoktak vele foglalkozni.
                          apacsavo kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Az egész eleje szét van bontva a villa meg a lámpatök miatt. Az alsó hidat amugy is cserélnem kell. Szóval onnantól kezdve meg szinte teljesen bontva az eleje.
                            Az a szöges dolog jó ötlet. Ha nem találok megfelelő szegecset akkör szög is jóKöszi!

                            Komment


                              #15
                              Csak az ütközik törvénybe szerintem, ha MÁS azonosító jelet tesz fel, mint ami a gépjármű hatósági nyilvántartás szerint jele.
                              A nejem elhagyta a rendszámtábláját. Elindultunk keresni, de nem lett meg. ( Később igen )
                              Keresés közben belefutottam egy rendőrautóba. Megkérdeztem mi van ilyenkor. Tanácsolta, hogy várjunk pár napig hátha meglesz, de addig nem járhat a kocsival. Erre felvetettem, hogy addig csinálok egy eredetivel mindenben megegyezőt, hogy legyen valami rajta. A válasza ez volt : "Hiába teljesen azonos, ez akkor is a hatósági jelzés meghamisítása, és bűncselekmény kategóriába sorolandó !" Szerintem a nyaktábla is hatósági jelzés ( illetve annak adatait tartalmazza ), és nem tákolható ! ( legálisan )
                              Egyébként itt is szeretném megköszönni Sebe Máté miskolci veteránjármű és hobbiautó restaurátornak, és barátjának, hogy a megtalált rendszámtáblámat a facebookra feltették, és ezzel lehetővé tették, hogy visszakerüljön hozzám.
                              apacsavo, és kedvelte ezt.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X