Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 kuplungkar

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A 0,5 mm-es furat átmérő is okoz lógást a kar végén.0,2 mm is bőven elegendő lenne és mivel a kar befogott része szinte össze van nyomva csak tovább rontja a helyzetet.Ezért az igazi megoldásnak az tűnne PL. ha a kar fel lenne fúrva a csavar átmérőjénél + 2 mm rel és ebbe készülne egy persely mely hosszabb lenne mint a kar befogott része és erre kerülne alulra hézagoló alátét. Én így oldanám meg a kar szétfeszítése és közé alátét is megoldás de a " lötyögés " fő oka valószínűleg a 6,5 mm-es furat.
    Igen Sepy , nekem is ez a megoldás jutott elsőre az eszembe , csak annyi kiegészítéssel hogy egy vállas perselyt készíttetnék megfelelő hosszal , és "még nem látható " méretű tányér részel , a másik oldalára pedig alátét szerű tárcsát raknék , amibe a vállaspersely illeszkedik , külső átmérője pedig szintén a nem látszó legnagyobb.... , lehetőleg a furaton kívül mindenhol szorosra illesztve . Anyagát tekintve lehet akár bronz , vagy alu is . ...
    Egyik ismerősnek egyébként a lépcsős csavar kopott meg , ezért lógott az egész kar (sőt a furatot is kikoptatta a hébliben)
    Megoldásként azt találtuk ki, hogy a furatot tűreszelővel kiigazítottuk úgy hogy a központja hozzávetőlegesen passzoljon, majd az egészet fúróval felfúrtuk hogy kör-körös legyen (a kormányra hegesztett konzol felső felét is !) , majd ebbe készítettünk egy - a gyárival külsőre egyező - lépcsős csavart ami szinte lógás (játék) nélkül mozgott az új furatba. Ezt pedig úgy követtük el (bér lehet hogy elsőre egy picit etnikai kisebbségi megoldásnak tűnik... ) hogy 10 mm átmérőjű 8.8-as szilárdságú nem végig-menetes csavarnak levágtuk a fejét , menet részét , majd a fúróba fogtuk (oszloposba , nem volt hirtelen eszterga a közelben) és reszelővel kialakítottuk a M5-ös menetes rész átmérőjét- hosszát-menetét , majd a középső rész átmérőjét -hosszát , majd a fejet...
    A horony belefűrészelése után belepróbáltuk a helyére , majd a hosszirányú lógás kiküszöbölésére , a hézag kitöltése gyanánt, a kellő vastagságú (1-mm volt) alu lemezből hézagolo alátétet készítettünk úgy , hogy egy 12-14 mm széles lemez csíkba az adott átmérőjű furatot készítettünk , majd ollóval levágtuk, kb körkörösre csipkedtük, csavarra fűztük (6-os), majd az előző módszerrel a megfelelő külső átmérőre "esztergáltuk" (nem volt tökéletesen központos de a célnak megfelelt és nem látszott !) a lapját reszelővel eligazítottuk , és összepróbáltuk . Amikor az egész stimmelt , a lépcsős-csavart ismét kivettük , és korrózióvédelem gyanánt leónoztuk a fejrészt. (később egy picit megszürkült , de nem volt rozsdás ! ) Ha még melegen a "felgrundolt" fejrészről ,tiszta, nem műszálas ruhával letörülöd a fölösleges cint egész fényes lesz eleinte ... (egyébként az egészet egy nagyobb elektromos pákával követtük el ,persze a megfelelő folyasztószer alkalmazásával, ami horganylemezzel oltott sósav volt)
    Alulra persze önzárós anya ment, és az egész be lett zsírozva , még összerakás előtt. Egyébként még most is szuperál , még a kuplungholtjátékot is be lehet jól állítani .
    Elnézést hogy egy picit hosszúra kerekedett , csak eszembe jutott hogy ilyet is csináltunk . Tudom hogy nem a legszakszerűbb , de működik . Lehet hogy most , már másképp csinálnám meg (pl: a Sepy által javasolt megoldás !)...
    Béla Rácz, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment

    Ugrás az oldal tetejére
    Working...
    X