Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia alapjárati és főfúvóka mérete bejáratáshoz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia alapjárati és főfúvóka mérete bejáratáshoz

    Kis segítséget kérnék attól akinek van üresjárati és főszelepe feleslegben. Motorka hengerét újrafúrtuk, így most szükséges lenne két szelepre, de a bejáratáshoz szükséges méretben. A pontos méretet most nem tudom, csak azt, hogy nagyobb a rendesnél.

    címem: Csörögi Gábor, 5310 Kisújszállás Veres Péter út 24.

    Köszönöm segítségetek!

    #2
    Üdv Igrich!

    Szerintem fúvókákat keresel.A porlasztó típusát elfelejtetted megírni. Ha Bk-27es ,akkor az üresjárati fúvóka 35/100-as,a bejáratós fúvóka pedig 150/100-as méretű.
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Már megbocsáss , de nem tudnád kifejteni kicsit pontosabban , mert szelepet írsz , de a motorodon szerintem a kerekekben lévőn , és a tűszelepen kívül nincs is más ... (szelep az áramló közeget nyitja és zárja ...) . Nem fúvókákra (esetleg "dűznire" ) gondoltál ??? Főfuvóka , és üres- vagy alapjárati fuvóka amire szükséged van ?
      Egyébként ezeknél a legfontosabb a menet egyezése , és a furat mérete , egyhengeresnél nem egyezik ez PL: MZ-vel ?
      Igrich, OdinHEM és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm a helyreigazításokat, valóban fúvóka, a fene tudja miért írtam szelepet. Pannónia T5 -be kell, mint kiderült 150/100-as. A karburátor a jellemző gyári típus. Tehát ehhez keresek bejártáshoz szükséges üresjárati és főfúvókát.
        Xmotor.hu az online motorkerékpár bontó! - Pannónia porlasztó.
        OdinHEM és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szervusztok!

          "Látujátok feleim szümtükkel",-ezért szeretem és becsülöm a fórumot és annak tagjait,mert egy fogalom,vagy szótévesztés esetén,ilyen finoman,megmagyarázóan és elnézően tudunk egymással szemben megnyilvánulni.Büszke vagyok a fórum tagjaira,mert a napjainkban,még a médiákat is eluraló alpári stílus és az utcákat és tereket járva,akaratlanul is hallható egymást mocskoló és alázó beszéd helyett,az itt használatos beszélgetési forma olyan amilyen egy civilizált társadalom minden tagjától elvárható.

          Üdvözlettel:Che
          sepy, Lemezjáték és 9 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Igrich, ezt nem értem, miért kellene bejáratáshoz fúvókákat cserélni?
            Csak épp megint bejáratok, de nem is jutott eszembe ilyesmi.

            Komment


              #7
              Sziasztok!

              Bejáratáshoz én is 150-es fúvókát használok. Alapjárathoz elég a 35-40-es méret. Mindkettő beszerezhető kismoped boltokban, másnem meg kell rendelni. 35-40-es méretet azt hiszem Simsonhoz használnak, a 150-es pedig ETZ-hez való, de mindegyik beszerelhető a Pannóniákba.
              150-essel jó dús porlasztás érhető el. Mivel több benzin jut be a motorba így egyben több olaj is. Nekem kicsit "lustább" tőle a gép, de nem érdekel csak az, hogy ne ragadjon meg és kenje, hűtse a dugattyút.
              Van egy multiméterem, ami tud hőmérsékletet mérni is. Ezzel leállítás után 70-80°C-ot mértem a henger bordái között. Szerintem ez kielégítő.

              Komment


                #8
                Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ezzel leállítás után 70-80°C-ot mértem a henger bordái között. Szerintem ez kielégítő.
                Igaz már bejáratva, de nekem 130°C körül érzi jól magát.
                A váltóban az olaj is simán felmegy 100°C körüli hőmérsékletre egy hosszabb és gyorsabb út után.

                Komment


                  #9
                  Köszönöm mindenki észrevételét és tanácsát. Ma bementem a motorosboltba és vettem egy ETZ-be való fúvókát, 125-öst, mert az volt. De az pont középúton van 150/100-as között. Van egy hiányos karburátorom, ott kipróbálom, egyeznek-e a menetek. Még nem szereltem be, a tapasztalatokról írok.

                  Aztán kellene már valami esszészerű írás, na majd elmegyek esőbe motorozni, az úgyis kalandos szokott lenni. Legalább leázik a por a viharvászon esőkabátomról.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2015 jún. 08, 20:28.

                  Komment


                    #10
                    Ma bementem a motorosboltba és vettem egy ETZ-be való fúvókát, 125-öst, mert az volt.
                    Én azért rendelnék a helyedben egy 140-es, 150-es fúvókát. Hadd kapja a benyát járatás alatt, legalább hűti a dugót. De tudod, én csak jó tanácsként írom.

                    Komment


                      #11
                      Hello

                      én úgy emlékszem, az szerepelt a kékkönyvben, a gyáriak 1.05 vagy 1.1-ös fúvókát írtak elő bejáratáshoz, normál üzemre 1.00 vagy 0,95-öst

                      ehhez képest az 1.5 rengeteg, az 1.25 az elején esetleg, de én pl. 500-1000 km után cserélném 1,1-re

                      nincs tapasztalatom, nem csináltam végig egy bejáratást a motorral, de ha régen jó volt, most is jónak kellene lennie

                      Komment


                        #12
                        Attól függ, mikori a könyv, amiben nézted. Mert a korábbi típusú karburátorokhoz képzelhetők el ezek a méretek inkább.
                        120-125-ös főfúvóka a megfelelő a BK3-27-hez. Még mindig egyedül vagyok akkor azzal a véleményemmel, hogy 125-től nagyobb fúvóka nem kell se bejáratáshoz, se utána. Viszont én az enyémen a súbertűvel, de akár csak a levegőcsavarral is úgy be tudom dúsítani, hogy brutál rossz lesz utána, nem kell ehhez 150-es főfúvóka.

                        Komment


                          #13
                          Elnézést , hogy "belevau" ! Tudtommal kb 5 századdal szoktak nagyobb főfufókát előírni a normálnál, járatás idejére . Azt is csak azért , ha valami okból kifolyólag mégis 2/3 - 3/4 gáznál nagyobbat kellene neki húzni,a járatás ideje alatt...(mivel a főfuvóka mérete, csak ennél nagyobb gázállás esetén szól bele a BL keverék minőségébe! alatta a s.tű dominál főként .) De ezt ugye járatós motornál nem illik , csak úgy ,mint alacsony fordulat mellett nagy gázállással erőltetni ... Vagyis véleményem szerint a súber-tűn is való emelés, jobb megoldás a járatós motornak a dúsításhoz .Tehát csatlakozom az előttem szólóhoz ,Max 125-130 a BK3/27 -hez , egyel feljebb emelni a tűt. (ha már egy picit "négy-üteműzik " szerintem elegendő)De én odafigyelnék a megfelelő olaj mennyiségre is (váltóban is!, de az se jó ha túlzottak a mennyiségek .) , továbbá annak a minőségére is !(én valami szintetikussal próbálkoznék ,a magasabb hőmérsékletnek való, jobb tűrőképessége miatt.) Úszószint pedig gyári. Az alapjárati fuvi-hoz nem nyúlnék , azt a levegőcsavarral rendesen be kell szabályozni és OK.
                          Bejáratás után pedig lehet kezdeni a beállítást újra (már erről ,mintha írtam volna itt ...) nem szabad elfelejteni minden motor más és más , ezért a beállítási értékek is eltérhetnek ! Sok sikert hozzá !
                          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jún. 09, 16:02.

                          Komment


                            #14
                            Ma próbáltam ki 150-es fúvókával. Tragédia. Mindent csinált, csak menni nem akart. 50 -ig még hagyján, de utána.. Cseréltem egy 135-re, már jobb tapasztalat. Érzékeny végig a gázhúzásra. Viszont tartós 60-70 -él 10-15 km után leáll, a karbi nem adagol kellő mennyiségű üzemanyagot, feltöltés után újra rendes üzem. Úszó szint a lehető legnagyobb adagolás. Karbi nincs túlmelegedve, hőfok kb 25 fokC, kézzel tartósan fogható. Holnap egy kisebb fúvókával próbálkozom, egy 125-el. Ez az eredeti méret. Azért erőltettem kissé a nagyobb fúvókát, mert jobbnak tűnt a motorhang-. A 150-es brutálisan nagy. Valószínűleg az akkori motorolajok gyenge minősége indokolta ezt. Ha tartós üzemben rosszak lesznek a tapasztalatok, akkor marad az eredeti fúvóka, nagyon óvatos bejáratással.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2015 jún. 11, 00:06.

                            Komment


                              #15
                              Vegyél 2 db 125-ös fúvókát, és egy fúvóka kalibert. Tedd bele az egyiket. Próbáld ki, majd szereld ki, és reszelj rajta egy kicsit. 125-ről mondjuk 127-re. Ne nagyobb lépésekben. Próba. 130, 132, 135, stb... addig próbálgasd, amíg érzed, hogy "most jó", majd a következő méretnél érzed, hogy rosszabb. A második fúvókát reszeld be akkorára, ami a legjobb volt neki.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X