Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia alapjárati és főfúvóka mérete bejáratáshoz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Tragédia.
    Ezt azért sejteni lehetett előre. Lehet, hogy egy más konstrukciójú karbival tuti lenne, de ez a gyári nem bír el ekkorát.
    Igrich kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Végső helyzet jelentés.
      Visszaraktam az eredeti, 125-ös fúvókánkat, ez az érték a gépkönyvben is. Ez is volt bennünk a fúratásunk előtt is. Gyertyahézagunk 4,5 mm. Nagyon szép menetünk volt ma, gázfröccsre reagál Motorka a teljes tartományba, csodás hangok a motor felől 50 -60-70 túrasebességnél, semmi prüncögés, folyamatos és egyenletes gázadásnál nincs az a apró és sűrű lövöldözős hang, nem összetévesztendő a visszalövéssel. Egyszóval szép járat. Első 10 km 50-60 közötti, de inkább 50 felé tartó bemelegítő futás, majd 60 - ra határozott felhozatal, utolsó szakaszban egyenletes gáztartással. Jellemzők: jó és szép folyamatos motorhang, érződik a kiegyensúlyozott nyomaték átadás, dallamos motorjárás. Utolsó szakaszban erőteljes dinamikus felhúzás 70 és kissé a fölé. Eleinte vissza-vissza ejtéssel, a motorhűtés végett, néha bekuplungolás gázfröccsöcskékkel., majd tartós sebesség tartás itt, a bekuplungulások abbahagyásával. Fontos itt a fülre vezetés, a hallás alapján sok mindenre ráérezhetünk, ezért ilyenkor felettébb jók a kevésbé hangszigetelő sisakok, élni kell kissé a motorral, ne zárjuk ki a zaját. Mondjuk sosem szerettem a süket bukókat. A hang és a menetegyenletesség sok mindent elárul.
      A magamfajta énekzengő bohóc, ki igric szerepbe tengeti bús életét, igen alkalmas a felesleges szószaporításra, kéretik mindazok türelme, kik ezt hosszúnak tartott beszámolónak vélik, de jó volt elmondani tapaszatalatim és élményeim.
      Bízván bízom, hogy értül tán ebből a dolgokból valaki.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2015 jún. 11, 20:08.
      OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Értül hát, az ember sokszor így van ezzel, az marad meg a legjobban benne, amit maga tapasztal meg.

        Komment


          #19
          Nagyapám ezt úgy mondta : " Az okos ember más kárán tanul "

          Komment


            #20
            OK, de az kétségeket hagy maga mögött.

            Komment


              #21
              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nagyapám ezt úgy mondta : " Az okos ember más kárán tanul "
              Jó, de min van akkor ha a másik csak elcseszett valamit?
              Ezért kell kipróbálni, aztán ha nekünk se sikerül akkor tényleg a tervvel volt a hiba.

              Komment


                #22
                Ezért kell kipróbálni, aztán ha nekünk se sikerül akkor
                Akkor gondolkodunk.

                Komment


                  #23
                  Üdv demeter!

                  A gyári adatok szerint ez a fúvókák mérete.Click image for larger version

Name:	pannónia 2.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	144658Click image for larger version

Name:	pannónia 1.jpg
Views:	1
Size:	196.7 KB
ID:	144659

                  - - - Updated - - -

                  A cikk az AM-ban jelent meg.

                  Komment


                    #24
                    Jók ezek a korabeli cikkek, viszont a 150-es főfúvóka elmélet cáfolódott a gyakorlatban.

                    Komment


                      #25
                      St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A cikk az AM-ban jelent meg.

                      ....ez is csak egy ujság , azt meg ujságírók körmölik

                      Komment


                        #26
                        A cikkhez a főkonstruktőr adta a nevét,nem az újságíró.

                        Komment


                          #27
                          Persze , biztos így volt -- de sajna eddigi kis életem tapasztalati azt mondatják velem , hogy a főkonstruktőrnek kellett volna kiadni egy füzetet , sk .
                          Mert ha már egy fent nevezett foglálkozásu valakit bevontak a (bármi másról is szó lehetne ) akkor azt fenntartással kell kezelni .

                          - - - Updated - - -

                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Még mindig egyedül vagyok akkor azzal a véleményemmel, hogy 125-től nagyobb fúvóka nem kell se bejáratáshoz, se utána. Viszont én az enyémen a súbertűvel, de akár csak a levegőcsavarral
                          Dhogy vagy egyedül , csak nem akatam megint okoskodni . Én úgy gondolom ( de szépen fogalmazok , biztos a tormaleveles TŐTIKE kanalazása ragyogja be elmém ) hogy vissza kéne menni az elejére :
                          NEM dúsabb keverék - hanem SOK éghető elegy a cél .
                          A benzin levegő keverési arányát nem -vagy csak szűk keretek közt lehet ( szabad ) változtatni . Mert nem fog meggyulladni ....stb...stb
                          A jó keverékből kell minél többet bevinni .....kész . Erre meg a tű felhúzása szolgál . Nem ?

                          Aztán ha mindenképp járatgatni van kedve a kedves motorosnak ( mert nem akar segíteni otthon az asszonynak ) akkor jön a sok apró trükk ......stb ....------de a lényege mindig az , hogy a motor szabadon lélegezve könnyed forgással tudjon forogni . Esetleg persze érdemes hagyni összekopni az alkatrészeket , mielött a tudása határára kergetnénk a gépet .

                          aztán lehet , hogy most meg én maradtam egyedül ...

                          Komment


                            #28
                            A jó keverékből kell minél többet bevinni ...kész . Erre meg a tű felhúzása szolgál . Nem ?
                            Szerintem nem. :-)

                            Mi a különbség az közt, hogy nagyobb főfuvit teszek bele, vagy feljebb veszem a tűt? Mindkét esetben több benzin keveredik ugyanannyi levegőhöz. (tekintsünk most el attól, hogy melyiknek milyen gázállásban van hatása)

                            Egy picit szoktam dúsítani bejáratáskor, de tényleg csak az első km-ken, és csak keveset. A többletbenzin elég jól hűti a hengert. Talán 1-2-3 bemelegedés-kihűlési ciklusig van ennek értelme, később szerintem nincs.

                            Komment


                              #29
                              Ha mindenképp áldozni akarunk a hűtésre. Tuti módszer: pb palackos gáz benzinben feloldva. Mikor jelentős külömbség volt az árakban megoldottuk ügyesen. Hátránya volt,hogy 80km fölött lefagyott a karburátor. (Lada) Kívül,belül. Kívülről 2-3cm zuzmara.

                              - - - Updated - - -

                              Lehet ha gyorsabban megyünk,belefagy a főtengely.

                              Komment


                                #30
                                Lambda = 1, ez valami tudományos dolog, de ettől lefelé el kell térni a gondtalan bejáratás és a jó teljesítmény érdekében. Hogy a Pannónia karburátor mennyire partner a dologban, hát..

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X