Igrich
Szívesen.
De nincs ott szerintem hirtelen feszültség emelkedés, szépen szinuszosan (vagy valami ahhoz hasonlóan, de mindenképpen folytonosan) váltakozik.
Az ohmikus fogyasztó, mint az izzószál nem bánja ezt, mert a feszültség változáshoz képest nagyságrendekkel nagyobb az izzószál hőtehetetlensége, ezért viselkedik úgy, mint ha az effektív feszültségnek megfelelő (ez mindig a csúcsfeszültségnél kisebb az ilyen váltakozó áramnál) egyenfeszültségnek megfelelő áram folyna rajta.
Szerintem nem kell oda semmi.
A gyújtásnál a megszakítókalapácsnál más a helyzet, a megszakítás pillanatában összeomlik az áramkör, ami valóban hirtelen változást jelent egy szinuszos lejtéshez képest.
A fényváltókapcsolónál lehet gond, hogy ahogy átváltasz nagyobb fordulaton országúti/ reflektorra, ott kap a hátsó lámpa egy áramlökést, és ezt szokták orvosolni, valahol van is róla szó a Fórumban...)
Az biztos hogy jó lenne valami, amivel egy kicsit lehetne lefaragni a hirtelen feszültség emelkedésekből a világítási körben,.
De nincs ott szerintem hirtelen feszültség emelkedés, szépen szinuszosan (vagy valami ahhoz hasonlóan, de mindenképpen folytonosan) váltakozik.
Az ohmikus fogyasztó, mint az izzószál nem bánja ezt, mert a feszültség változáshoz képest nagyságrendekkel nagyobb az izzószál hőtehetetlensége, ezért viselkedik úgy, mint ha az effektív feszültségnek megfelelő (ez mindig a csúcsfeszültségnél kisebb az ilyen váltakozó áramnál) egyenfeszültségnek megfelelő áram folyna rajta.
Szerintem nem kell oda semmi.
A gyújtásnál a megszakítókalapácsnál más a helyzet, a megszakítás pillanatában összeomlik az áramkör, ami valóban hirtelen változást jelent egy szinuszos lejtéshez képest.
A fényváltókapcsolónál lehet gond, hogy ahogy átváltasz nagyobb fordulaton országúti/ reflektorra, ott kap a hátsó lámpa egy áramlökést, és ezt szokták orvosolni, valahol van is róla szó a Fórumban...)
Komment