Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az mekkora 'poén' lesz, amikor egy zégergyűrűnyi hornyot vág majd a negyvenéves titánkemény szimering a jó kis főtengelybe .
    Jó állapotban maradtak meg, elég puhák az ajkaik, de ha mégis így lesz, az is belefér.
    Feltéve ha lesz idejük ilyesmire, mert idén kb. 3 × 0,5 üzemórát ment a blokk.

    Komment


      Hali!

      Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek a berugótengely néha miért akadhat? A kuplungkosarat nemrég cseréltem, nem változott, a kis "közlő" keréken s a berugó félfogasíven semmi mechanikai sérülés nincs. Nem veszélyes, de a következő szétszedéskor, amikor kuplung láncot, berugótengelyt cserélek szeretném orvosolni ezt a problémát is.

      Komment


        Tegnap megvolt az első indítás, ment ahogy kell csak a lelkesedés nem tartott sokáig.
        Csörög veszettül.
        Azt azért nem gondoltam volna, hogy a szettben vett Ambika dugattyúhoz való gyűrű nem fog passzolni, pedig így van. Ma lehúztam a hengert és az alsó gyűrű érezhetően lazán volt a gyűrűhoronyban. Tehát ahogy sikerült, úgy gyártódott. Erről ennyit, a konzekvenciát levonhatjuk...
        De van más is, lepattant egy darab a kipufogónyílás pereméből és az is elvégezte a dolgát a hengerfalon.

        Click image for larger version

Name:	201210191003.jpg
Views:	1
Size:	125.3 KB
ID:	133089

        Mi jöhet még ezután? Vagy már megkímél a sors talán?

        Komment


          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mi jöhet még ezután?
          Pl. hónoltatsz, finoman letöröd reszelővel a nyílások éleit, aztán amikor összeraknád derül ki hogy a csomagba egy adott méretű gyűrű (pl. 68,5) került, meg egy kisebb furathoz való (68) került... Ilyen is megeshet, "That's life", vagyis "Ez az élet", ahogy Frank Sinatra énekelte...
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            Érdekes ez, mert direkt megkérdeztem a gépműhelyes szakit, hogy az élek reszeléséről mi a véleménye. Azt mondta ne csináljam, mert csak ártok neki...
            Én akartam, de valamiért mégis elfogadtam a véleményét, így csak a gyűrűk éleit vettem el.
            Fúratok másik hengert, az Ambikában ezután már nem bízom, bár elképzelhető hogy normális minőségű gyűrűkkel nem csörögne.

            Komment


              Pannónia blokkba mindenhova C3-as csapágy kell? Gondolom a főtengelyhez igen, de a váltóba is?

              Komment


                A váltóhoz nem, de a főtengelyhez a nagyobb hőtágulás miatt indokolt.
                Gergő kedvelte ezt.

                Komment


                  Ebben a cikkben van pár érdekes dolog: Totalbike - Tesztek - Sok munkával egy Pannónia is jó lehet

                  Tudja valaki kié ez a motor?

                  Leginkább ez fogott meg: "optimalizált kialakítású főtengely tervezése és gyártatása volt. A gyári 7,2 kilós alkatrészt sikerült furatokkal 5,2 kilóra csökkenteni. A kialakított lyukakat parafával tömítették, ezután szerelték csak be."

                  Kifurkálták a főtengelyt? Van egy tűzszerész ismerősöm, a 631-es légpuskámat tuningolta meg úgy hogy kifurkálta a dugattyút többek között...ez is olyasmi lenne?
                  You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                  Komment


                    Ez nekem is feltűnt, de nem épp pozitív értelemben. A gyári Pannónia könyv szerint a főtengely 52%-ig súlyozza ki a dugattyút. Hogy ez gyárilag jó arány-e vagy nem, nem tudom, de a történet engem erősen arra emlékeztet, amikor 50-es Simsonba ,,tuningképpen" 70-eshez való főtengelyt tesznek, mondván, hogy az erősebb, pedig valójában a 70-es dugattyú nagyobb tömege miatt van könnyítés a főtengely sonkáin.

                    Még érdekesebb a dolog annak ismeretében, hogy a P12 dugattyújának szoknyái még rövidebbek is a T5-nél, tehát nemhogy nehezebb, hanem még könnyebb is a P12 dugattyú. Szerintem nem indokolt a főtengely furkálása és parafázása egy P12-nél.

                    Én ha Pannóniát fogok utcára tuningolni, a hengerfejben az égésteret fogom optimalizálni, esetleg egy pár rezót terveztetek hozzá, CDI gyújtás megy rá, stb. A főtengely jelentősége szerintem eltörpül ezek mellett.

                    Komment


                      Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Tudja valaki kié ez a motor?
                      Szerintem "bervas" néven találod a törzsasztalon.

                      Komment


                        Igen ez bervás gépe. Ő játszott nem is keveset a főtengellyel. Na meg pár dologgal. Elég régen találkoztam /beszéltem vele. Amilyen jól megy a gépem mostanában, lehet hogy érdekelne most már 5. fokozat.:-)))) Neki bevált ha jóltudom.:-))))

                        Komment


                          TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          lehet hogy érdekelne most már 5. fokozat.
                          Mielőtt sokan belelkesülnének, a cikkben szereplő motoron elvégzett változtatások nagyon sok pénzbe kerültek (több százezer forintos nagyságrend), és ahogy azt egy másik fórumon olvasgatom, azóta még több átalakításon esett át a gép.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 okt. 25, 20:20.

                          Komment


                            Én csak az 5. fokozatra gondoltam, így natúr az én gépemre. Biztos nem menne két személlyel, csomagokkal, de szólóban (esetleg egy kis hátszél:-)))) szerintem szépen vinné. Nem tudom sikerült e összehozni a primer lánc kiváltását. Ha jól emlékszem erre is volt próbálkozás, az sem lenne egy utolsó hátrány.
                            Aztán ha össze jön, és lenne kereslet esetleg TALÁN valakinek megérné kicsit nagyobb sorozatban gyártani, és akkor ugye esne az ára.:-)))))

                            Komment


                              TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem tudom sikerült e összehozni a primer lánc kiváltását.
                              Igen sikerült.
                              Ezt írja róla: Ez lett az új megoldás. Nem újrahorganyzott kopott Csepel 250 kuplung, modern köszörült fogaskerekek profi gyártótól.

                              Click image for larger version

Name:	BIG_0010297405.jpg
Views:	1
Size:	79.9 KB
ID:	133175
                              Ilyen a hangja alapjáraton. Kicsi van neki, de nem veszélyes. Terhelés alatt, menet közben gyakorlatilag nincs hangja, nem visít, nem zörög.
                              Pannónia fogaskerekes kuplung hang - YouTube

                              Komment


                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szerintem „bervas” néven találod a törzsasztalon.
                                Nincs a tagok között
                                You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X