Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Henger homokszórásnál jó megoldás még egy öreg gumibelső. Félbehajtva átfűzni a hengerfuraton, aztán jól felfújni, ilyenkor a gumi pont oda szorul a hengerfalnak ahol védeni akarjuk a felületet! Így a kokszos csatornák is könnyen kitisztíthatók!
      ici169 kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Célszerűbb összecsavarozva lefújni - blokkfelek, deknik, váltófedél -, akkor nem lesznek festékesek a tömítési felületek.
        Érdemes akár beáldozni egy tömítéskészletet (kb. 500 Ft), az még az esetlegesen befolyó festéket is megfogja. Vagy rajzlapból vágni egy provizórikus tömítést a festés idejére.
        Mi azért festettük külön a blokkfeleket és a dekliket, mert féltünk, ha szétszedjük, akkor a peremeknél, illesztéseknél lepattanik a festék és javítani kell. Így hogy külön festettük, szerintem jó lett, nem látszik az illesztéseknél festékhiány. Persze , ha újra kellene csinálni már sok mindent másképp csinálnék. Fontos, hogy ha nem magunk festjük, akkor mindent mondjunk el a festőnek, hogy mit maszkoljon, hova ne kerüljön festék, mert utólag sok bosszúságot lehet megspórolni.

        A blokkszám le lett alapozva nekem, de ezt később egy csavarhúzóval lekapargattam, majd későbbiekben piros festékkel és ecsettel körbehúzom, hogy még jobban látható legyen.
        Click image for larger version

Name:	P1020358iiii.jpg
Views:	1
Size:	204.1 KB
ID:	129067
        Natloz kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          A blokkfelek síkoltatásának mi a módja? Ki tudná ezt megcsinálni nekem?

          A blokk külső szemcseszórását úgy tudnám elképzelni, hogy a 4 blokkfelet üres állapotban összecsavarom és a henger helyére egy odaszabott lemezdarabot csvarozok, hogy ne jusson be a belső részbe az anyag. Vagy mi ennek a módja?

          Komment


            #20
            ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            [ATTACH=CONFIG]1942[/ATTACH]Homokszórt alkatrészek.
            Szia az lenne a kérdésem hogy a blokk belsejét is homokszórattad azért ilyen szép tiszta, vagy azt valamilyen más megoldással tisztítottad ki?

            üdv, Odin

            Komment


              #21
              Szia!

              Csak a forgattyúsház lett homokszórva, ami a belső részhez tartozik. A váltóházat áztattam "ruszki"gázolajban, majd vízben oldódó tisztítószeres vízben is, közbe bevetettem egy fogkefét, a hűtőbordák között is fogkefével tisztítottam, csak azt leköszörültem, hogy beférjen. Ezután magasnyomású mosóval mostam tisztára és már szép is lett.

              Remélem tudtam segíteni.

              Üdv.: Ádám
              Utoljára szerkesztve a következő által: ici169; 2011 aug. 02, 20:45.
              apacsavo, OdinHEM és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Titus, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Sziasztok!
                  Biztos nem én vagyok az egyedüli, aki így járt. A berúgószerkezet félholdját támasztó stift kitört a blokkból. Szeretném az eredeti blokkot visszatenni a motorba a motorszám miatt.
                  Ötletem van, hogy lehetne javítani, de hátha van erre valami bevett módszer, amivel egyszerű(bben)en lehet orvosolni a problémát.

                  Ádám
                  Hali!

                  Úgy néz ki, hogy az én blokkom is hasonló cipőben jár, csak azzal a különbséggel, hogy nekem mind a két csap hibás. Még nem bírtam szétszedni teljesen (lendkerék lehúzóra várok), de lefényképeztem.
                  Az előző gazdája megpróbálta orvosolni a problémát, esztergáltatott bele két jókora csapot, a hátoldalon két - két hatalmas kontraanyával és egy köszörült laposvassal.

                  [PICASA=sebokrichard]Pannonia_utkozok[/PICASA]

                  Nekem szimpatikusabbnak tűnik ici169 megoldása.
                  Szerintetek megéri a vesződést?

                  Üdv
                  apacsavo kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Sziasztok!

                    Ma szétszedtem a blokkot.
                    A berúgó szerkezetnél láthatóvá vált még két repedéses furat.
                    Szerintem a hegesztőnek és az esztergályosnak lesz dolga vele.

                    Üdv

                    [PICASA=sebokrichard]Pannonia_repedesek[/PICASA]

                    Komment


                      #25
                      Tisztelt fórumozók!

                      A bal oldali főtengely csapágyak között az én blokkomban nem szimeriházas távtartó 25x50x10 szimeringgel, hanem 2db 25x62x10 szimering volt beépítve szembeforgatva.
                      Jó ez a megoldás?
                      Szerintem a távtartó jobban rögzíti a két csapágy közti távolságot, így a főtengely biztos oda kerül ahová kell.

                      Üdv

                      Komment


                        #26
                        Hali!

                        A minap vettem egy - forgalmi szerint - T5 -ös Pannoniát, 1967-es évjárat. Kisebb hibái vannak, de alapvetően szép állapotban van, kb. 100 métert még lehetett is menni vele, aztán kifogyott az üzemanyag belőle. Az a baj, hogy én ugyan szoci motorokon nőttem fel, de Pannoniám sose volt. Meg tudja valaki mondani, hogyan lehet az, hogy a T5-ösöket ábrázoló képeken a gyertya mindnek a hengerfej bal oldalán van ferdén, ennek viszont a tetején? Fura volt, hogy nem lehet hozzáférni a tanktól. Létezett ilyen blokk is, ha igen, miben (T7 -es képen láttam csak ilyet)?

                        Mellékeltem egy képet, be tudná valaki azonosítani? Elnézést a butácska kérdésért, és köszönöm előre is.


                        Click image for larger version

Name:	IMG_0290_fb.jpg
Views:	1
Size:	101.8 KB
ID:	129157

                        Komment


                          #27
                          una038 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hali!

                          A minap vettem egy - forgalmi szerint - T5 -ös Pannoniát, 1967-es évjárat. Kisebb hibái vannak, de alapvetően szép állapotban van, kb. 100 métert még lehetett is menni vele, aztán kifogyott az üzemanyag belőle. Az a baj, hogy én ugyan szoci motorokon nőttem fel, de Pannoniám sose volt. Meg tudja valaki mondani, hogyan lehet az, hogy a T5-ösöket ábrázoló képeken a gyertya mindnek a hengerfej bal oldalán van ferdén, ennek viszont a tetején? Fura volt, hogy nem lehet hozzáférni a tanktól. Létezett ilyen blokk is, ha igen, miben (T7 -es képen láttam csak ilyet)?

                          Mellékeltem egy képet, be tudná valaki azonosítani? Elnézést a butácska kérdésért, és köszönöm előre is.


                          [ATTACH=CONFIG]2382[/ATTACH]
                          Üdv!
                          A te motorodon a hengert és a hengerfejet kicserélték a P10- es tipuséra.

                          Komment


                            #28
                            Üdv!
                            Valóban a henger és hengerfej P10-esé, és nagyfékdobos kerekei vannak (tudtommal a T5-ösök kisfékdobosak), a kipufogója (legalábbis a furulya alapján) pedig egy "H"-s típusú Pannoniáé (amit a légszűrő helye nem indokol). Vagy pedig kapott egy "nem külön légszűrős" oldaldobozt.

                            Komment


                              #29
                              Hello!

                              Most ahogy eljött a rossz idő, elkezdtem tervezni a T5 blokkjának felújítását. Ezzel kapcsolatban szeretném kérdezni hogy kinek menyibe volt/van stb? Természetesen minőségi csapágyakkal, főtengely felújítással kérdezném. Azért kéne hogy úgy nagyságrendbe tudjam mennyi az "anyagköltség". Abból indulok ki, hogy ami benne van nem szorul cserére, mert most is kitűnően funkcionál, veszi az összes sebességet, stb. Amiért neki kéne veselkedni rendbe rakni: a csapágyak már nagyon hangosak a blokk-ban. Erre szeretnék tapasztalatokat kérni!

                              Köszi

                              Komment


                                #30
                                Sziasztok!

                                Szétszedtem a T5 blokkot, és a bal szélső főtengelycsapágy szinte kicsúszott a blokkfélből annyira ki van kopva. Mit lehet ilyenkor tenni? Csapágyragasztó, vagy van a görgős csapágyaknál is különböző tűréshatár amivel talán lehetne egy kicsit nagyobb külső átmérőjű csapágyat találni? Előre is köszönöm a segítséget.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X