A napokban került hozzám egy P-10 es. Mindene megvan, első gazdás, papírok, élő tulaj, igazi sikertörténet, csak egy baja van szegénynek. Hónapokig víz alatt volt, mert elöntötte a sajó a garázst. A dugó nem mozdul. Már próbálkoztam petróval, WD 40-el, és melegítéssel is. Várom a véleményeteket
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Megszorult dugattyú szerelése
Collapse
X
-
Nálam az Izs-en sajnos az utolsó lehetőség, a dugattyú kiütögetése is komoly küzdelembe telt. Előtte hónapokig petróleumban áztattuk a dugattyút, finoman ütögettük, de semmi eredmény. Végül beáldoztuk a dugót, így legalább a hengert meg lehetett menteni egy fúrás (vagy csak hónolás, már nem is emlékszem) után. Így is nagyon sokáig kellett kalapálni (vascsővel, mert a fa nem bírta), hogy meginduljon. Szétszedés után kiderült, hogy a dugattyú a felületének jó harmadán-felén megragadt, így már érthető, miért volt olyan erős a kötés.
Ütögetni persze először csak fával, hogy ha lehet, hogy legalább a többi alkatrész ne sérüljön. A dugattyú egy ilyen megragadás után azt hiszem amúgy is csere érett.
Arra persze kíváncsi lennék, mit érez ilyen kalapácsoláskor a főtengely, főleg ha a csapágyak is összeálltak. Mi lelazítottuk a hengert (szerencsére nem f.h.p-n állt a dugó), és amennyire lehetett, átmozgattuk a főtengelyt. Hengert visszatettük, csavarokat meghúztuk, majd jött a dugattyú-kalapálás.
Remélem a tiéd könnyebb helyzet lesz. Sok sikert!mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
-
Üdv!
Nem akarlak elkeseríteni, de úgy tapasztaltam, hogy ha a Panónia nagyon meg van szorulva roncsolás nélkül nem oldható.
Melegítés után ha nem tudod megindítani, akkor ez a helyzet. A lassú megoldás:gázolajjal megöntöd a hengert, minden nap kocogtatod, és lehet, hogy megindul (ez akár hónapok is lehetnek). Gyors megoldás, a dugattyú tetejét beszakítod és megpróbálod a halytórud károsítása nélkül a palástot úgy összetörni, hogy a csapszeggel lefelé lemenjen a hajtórúd.mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha gondolod megpróbálhatsz egy nekem már sokszor bevált dolgot,vegyél egy literes leggagyibb Colát ,öntsd fel aztán türelem-roncsolódás mentességet terem.(ez jó még minden hasonlóhoz-fékmunkahenger,karburátor,....)
a rozsdától függően kb 1 hét, néha cserélheted a colát.
Persze ezt a mutatvány csak akkor érdemes végigcsinálni ha mindenképp meg kell menteni a dugót--jelen esetben osztom az előző véleményt:óvatosan kitörni ,megfurni ,uj dugó.mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa gondolod megpróbálhatsz egy nekem már sokszor bevált dolgot,vegyél egy literes leggagyibb Colát ,öntsd fel aztán türelem-roncsolódás mentességet terem.(ez jó még minden hasonlóhoz-fékmunkahenger,karburátor,....)
a rozsdától függően kb 1 hét, néha cserélheted a colát.
Persze ezt a mutatvány csak akkor érdemes végigcsinálni ha mindenképp meg kell menteni a dugót--jelen esetben osztom az előző véleményt:óvatosan kitörni ,megfurni ,uj dugó.
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok!
Van egy régi mondás felénk, ami már több évtizede tartja magát. Ami megállította, majd megindítja.
A dugattyú és henger megmentése érdekében javaslom, hogy a henger belső felszínét vízálló zsírral kend be, ahol tudod, majd öntsd fel vízzel és várj,néha kocogtasd, de ne túl finoman, kevés és határozott ütéssel és a dugattyúra NE KALAPÁCCSAL üss rá, hanem rakj rá egy kemény fából készített dornit és ezt üsd, akkor a fa károsodhat, a dugattyú nem,ez már több Pannóniánál bevált. A rozsdát nem az okozza, hogy egy tárgy full vízben van, hanem az hogyha a víz csak felületi és időnként ki tud száradni, akkor oxigén éri és rozsdásodik, de,ha folyton utána öntöd a vizet akkor nem tud, csak minimálisan rozsda képződni, de az is csak hosszú idő után.(hónapok)
Egyébként a gázolaj sem rossz, csak utána nem vállalnám a henger melegítését. A melegítés után csak a lehűlést követően ütötted a dugattyút és nem indult meg akkor elég masszív lehet a rozsda.
- 2 likes
Komment
-
és vki próbálta már a rozsdamaróval??? :S
--- Ez még eszembe jutott: ---
bár pont ilyen esetem volt egy hete ktm cometen a hengerben beszorult a dugó. és akkorr wd40-el orrbaszájba fújtam és vártam egydarabig. és keményfával 1-2 órás küzdelem után lejött szépen a henger kisit karcolt de hónolható. a dugó ép lett .) csak gyűrű rozsdásak.
bár az a szerencse hgy a főtengely csapágyak oké voltak..
Komment
-
Már várom az eredményt, kíváncsi leszek,hogy sikerül mir-mur-nak.
Brumo, én nem próbáltam még rozsdamaróval, de nem is ajánlom, mivel az összetétele alapján a vasat is megrághatja némelyik készítmény, amit rozsdamaróként árusítanak. Bár értem a viccet.
A gyűrűknek, ha nincs válla, akkor a rozsdától vízpapír- gázolaj - ronggyal letörlés sor többszöri ismétlésével megszabadítható és üzembe állítható újra.mir-mur és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz most nagyon jól jönne, mert a panninál nekem is hasonló gondom van!Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 jún. 09, 20:22.
Komment
-
Meg lehet próbálni nagynyomású zsírzóval, ha a megszorult dugattyú zárja a nyílásokat. Ehhez kell egy közdarab a gyertyanyílás és a zsírzógomb közé. Ezzel lehet a legnagyobb erőt kifejteni sérülésmentesen.
125-ös MZ-vel jártam úgy, hogy több heti áztatás után sem indult meg a dugattyú. Végső elkeseredésemben úgy döntöttem, széthúzom alatta a blokkot és kiütöm a dugattyút a hengerből. Levettem a bal deknit, rátettem a villáskulcsot a lánckerék anyájára és láss csodát, megindult a dugattyú. Dekni visszaszerel, henger lehúz, gyűrűk cserélve, a "csúzli" azóta is pöfög.
- 5 likes
Komment
-
Szeretném bemutatni a folyamatot hogyan sikerült szétszedni a megszorult P-10-es hengert. A célszerszám 3 fő részből áll: 1 tárcsa, amit a hengerfej felfogató csavarjainak megfelelően fúrtam ki. Ehhez kapcsolódik egy finommenetes orsó és végül egy metamidból esztergált dugó, ami a dugattyú peremét fogja nyomni.
A szerszámot a képen látható módon helyeztem fel a hengerre és a menetesorsó tekerésével elkezdtem kisajtolni a dugattyút. Művelet közben folyamatosan petróleummal kentem a henger falát. A saját káromból okulva ajánlom mindenkinek, hogy vagy ketten csináljátok és valaki fogja a hengert, vagy oldalra kell fektetni a blokkot, nehogy úgy járjatok mint én.
Összegezve az egy hétig tartó áztatás, melegítés, kocogtatás nem hozott eredményt. Ezzel a szerszámmal húsz perc alatt sikerült levennem a hengert.
--- Ez még eszembe jutott: ---
Megkérem Zolit, hogy öntse egy kicsit elfogadhatóbb formába az előző hozzászólást, mert nekem nem sikerült.
- 14 likes
Komment
-
Szia mir-mur!
Ez nagyon profi megoldásnak tűnik, nekem nagyon tetszik! Egy dolgot azonban nem értek: miért kellett lehúzni a hengert a kisajtoláshoz? Alsó holtponton volt a dugattyú? Valószínűleg ha nem húzod le a hengert, túléli a dugattyú is - kérdés, hogy amúgy nem lett volna-e kuka.
Még egy: a menetes tengellyel a metamid dugót nyomod? Ha igen, valami alkatrész nekem még hiányzik a képről, mert ránézésre a tengely átesik a dugó közepén. Hol a trükk?
--- Ez még eszembe jutott: ---
Még talán annyit finomítanék a szerszámon, hogy esztergálnék négy egyforma hosszúságú perselyt a hengerfejcsavarokhoz, amit a henger és a tárcsa közé tennék, hogy a szerszám ezeken keresztül a henger tetejére feküdjön fel. Így tuti tengely irányban kapná a nyomást a dugattyú. De többet nem okoskodom, mert amúgy nem jutott volna eszembe ilyen jó megoldás. Gratulálok!
- 1 like
Komment
Komment