A napokban került hozzám egy P-10 es. Mindene megvan, első gazdás, papírok, élő tulaj, igazi sikertörténet, csak egy baja van szegénynek. Hónapokig víz alatt volt, mert elöntötte a sajó a garázst. A dugó nem mozdul. Már próbálkoztam petróval, WD 40-el, és melegítéssel is. Várom a véleményeteket
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Megszorult dugattyú szerelése
Collapse
X
-
Nálam az Izs-en sajnos az utolsó lehetőség, a dugattyú kiütögetése is komoly küzdelembe telt. Előtte hónapokig petróleumban áztattuk a dugattyút, finoman ütögettük, de semmi eredmény. Végül beáldoztuk a dugót, így legalább a hengert meg lehetett menteni egy fúrás (vagy csak hónolás, már nem is emlékszem) után. Így is nagyon sokáig kellett kalapálni (vascsővel, mert a fa nem bírta), hogy meginduljon. Szétszedés után kiderült, hogy a dugattyú a felületének jó harmadán-felén megragadt, így már érthető, miért volt olyan erős a kötés.
Ütögetni persze először csak fával, hogy ha lehet, hogy legalább a többi alkatrész ne sérüljön. A dugattyú egy ilyen megragadás után azt hiszem amúgy is csere érett.
Arra persze kíváncsi lennék, mit érez ilyen kalapácsoláskor a főtengely, főleg ha a csapágyak is összeálltak. Mi lelazítottuk a hengert (szerencsére nem f.h.p-n állt a dugó), és amennyire lehetett, átmozgattuk a főtengelyt. Hengert visszatettük, csavarokat meghúztuk, majd jött a dugattyú-kalapálás.
Remélem a tiéd könnyebb helyzet lesz. Sok sikert!mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
-
Üdv!
Nem akarlak elkeseríteni, de úgy tapasztaltam, hogy ha a Panónia nagyon meg van szorulva roncsolás nélkül nem oldható.
Melegítés után ha nem tudod megindítani, akkor ez a helyzet. A lassú megoldás:gázolajjal megöntöd a hengert, minden nap kocogtatod, és lehet, hogy megindul (ez akár hónapok is lehetnek). Gyors megoldás, a dugattyú tetejét beszakítod és megpróbálod a halytórud károsítása nélkül a palástot úgy összetörni, hogy a csapszeggel lefelé lemenjen a hajtórúd.mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha gondolod megpróbálhatsz egy nekem már sokszor bevált dolgot,vegyél egy literes leggagyibb Colát ,öntsd fel aztán türelem-roncsolódás mentességet terem.(ez jó még minden hasonlóhoz-fékmunkahenger,karburátor,....)
a rozsdától függően kb 1 hét, néha cserélheted a colát.
Persze ezt a mutatvány csak akkor érdemes végigcsinálni ha mindenképp meg kell menteni a dugót--jelen esetben osztom az előző véleményt:óvatosan kitörni ,megfurni ,uj dugó.mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha jól értem a szavaidat igyak egy kólát, és dobjam el közben a kalapácsot. Így lesz roncsolás mentes. Ha nem megy két kólát igyak ?joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa gondolod megpróbálhatsz egy nekem már sokszor bevált dolgot,vegyél egy literes leggagyibb Colát ,öntsd fel aztán türelem-roncsolódás mentességet terem.(ez jó még minden hasonlóhoz-fékmunkahenger,karburátor,....)
a rozsdától függően kb 1 hét, néha cserélheted a colát.
Persze ezt a mutatvány csak akkor érdemes végigcsinálni ha mindenképp meg kell menteni a dugót--jelen esetben osztom az előző véleményt:óvatosan kitörni ,megfurni ,uj dugó.
( Bocs ! nem hagyhattam ki ) Köszi kipróbálom
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok!
Van egy régi mondás felénk, ami már több évtizede tartja magát. Ami megállította, majd megindítja.
A dugattyú és henger megmentése érdekében javaslom, hogy a henger belső felszínét vízálló zsírral kend be, ahol tudod, majd öntsd fel vízzel és várj,néha kocogtasd, de ne túl finoman, kevés és határozott ütéssel és a dugattyúra NE KALAPÁCCSAL üss rá, hanem rakj rá egy kemény fából készített dornit és ezt üsd, akkor a fa károsodhat, a dugattyú nem,ez már több Pannóniánál bevált. A rozsdát nem az okozza, hogy egy tárgy full vízben van, hanem az hogyha a víz csak felületi és időnként ki tud száradni, akkor oxigén éri és rozsdásodik, de,ha folyton utána öntöd a vizet akkor nem tud, csak minimálisan rozsda képződni, de az is csak hosszú idő után.(hónapok)
Egyébként a gázolaj sem rossz, csak utána nem vállalnám a henger melegítését
. A melegítés után csak a lehűlést követően ütötted a dugattyút és nem indult meg akkor elég masszív lehet a rozsda.
- 2 likes
Komment
-
és vki próbálta már a rozsdamaróval??? :S
--- Ez még eszembe jutott: ---
bár pont ilyen esetem volt egy hete ktm cometen a hengerben beszorult a dugó. és akkorr wd40-el orrbaszájba fújtam és vártam egydarabig. és keményfával 1-2 órás küzdelem után lejött szépen a henger kisit karcolt de hónolható. a dugó ép lett .) csak gyűrű rozsdásak.
bár az a szerencse hgy a főtengely csapágyak oké voltak..
Komment
-
Már várom az eredményt, kíváncsi leszek,hogy sikerül mir-mur-nak.
Brumo, én nem próbáltam még rozsdamaróval, de nem is ajánlom, mivel az összetétele alapján a vasat is megrághatja némelyik készítmény, amit rozsdamaróként árusítanak. Bár értem a viccet.
A gyűrűknek, ha nincs válla, akkor a rozsdától vízpapír- gázolaj - ronggyal letörlés sor többszöri ismétlésével megszabadítható és üzembe állítható újra.mir-mur és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Nyugi küldőm ! Csak nekem a képek felrakásához segítség kell. A szerszám remekül működött, csak sajnos egy pillanatnyi figyelmetlenség "katasztrófához" vezetett. A henger lebillent a párnafáról, és a hajtókar kitört egy darabot a dugóból. Gondolhatjátok mit éreztem. A gyári alapméretes dugómnak annyi ! Ezért javaslom mindenkinek, hogy majd a szerszámomat csak oldalára fektetett helyzetben használja.joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz most nagyon jól jönne, mert a panninál nekem is hasonló gondom van
!Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 jún. 09, 20:22.
Komment
-
Meg lehet próbálni nagynyomású zsírzóval, ha a megszorult dugattyú zárja a nyílásokat. Ehhez kell egy közdarab a gyertyanyílás és a zsírzógomb közé. Ezzel lehet a legnagyobb erőt kifejteni sérülésmentesen.
125-ös MZ-vel jártam úgy, hogy több heti áztatás után sem indult meg a dugattyú. Végső elkeseredésemben úgy döntöttem, széthúzom alatta a blokkot és kiütöm a dugattyút a hengerből. Levettem a bal deknit, rátettem a villáskulcsot a lánckerék anyájára és láss csodát, megindult a dugattyú. Dekni visszaszerel, henger lehúz, gyűrűk cserélve, a "csúzli" azóta is pöfög.
- 5 likes
Komment
-
Szeretném bemutatni a folyamatot hogyan sikerült szétszedni a megszorult P-10-es hengert. A célszerszám 3 fő részből áll: 1 tárcsa, amit a hengerfej felfogató csavarjainak megfelelően fúrtam ki. Ehhez kapcsolódik egy finommenetes orsó és végül egy metamidból esztergált dugó, ami a dugattyú peremét fogja nyomni.
A szerszámot a képen látható módon helyeztem fel a hengerre és a menetesorsó tekerésével elkezdtem kisajtolni a dugattyút. Művelet közben folyamatosan petróleummal kentem a henger falát. A saját káromból okulva ajánlom mindenkinek, hogy vagy ketten csináljátok és valaki fogja a hengert, vagy oldalra kell fektetni a blokkot, nehogy úgy járjatok mint én.
Összegezve az egy hétig tartó áztatás, melegítés, kocogtatás nem hozott eredményt. Ezzel a szerszámmal húsz perc alatt sikerült levennem a hengert.
--- Ez még eszembe jutott: ---
Megkérem Zolit, hogy öntse egy kicsit elfogadhatóbb formába az előző hozzászólást, mert nekem nem sikerült.
- 14 likes
Komment
-
Szia mir-mur!
Ez nagyon profi megoldásnak tűnik, nekem nagyon tetszik! Egy dolgot azonban nem értek: miért kellett lehúzni a hengert a kisajtoláshoz? Alsó holtponton volt a dugattyú? Valószínűleg ha nem húzod le a hengert, túléli a dugattyú is - kérdés, hogy amúgy nem lett volna-e kuka.
Még egy: a menetes tengellyel a metamid dugót nyomod? Ha igen, valami alkatrész nekem még hiányzik a képről, mert ránézésre a tengely átesik a dugó közepén. Hol a trükk?
--- Ez még eszembe jutott: ---
Még talán annyit finomítanék a szerszámon, hogy esztergálnék négy egyforma hosszúságú perselyt a hengerfejcsavarokhoz, amit a henger és a tárcsa közé tennék, hogy a szerszám ezeken keresztül a henger tetejére feküdjön fel. Így tuti tengely irányban kapná a nyomást a dugattyú. De többet nem okoskodom, mert amúgy nem jutott volna eszembe ilyen jó megoldás. Gratulálok!
- 1 like
Komment
Komment