Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Megszorult dugattyú szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Jó estét mindenkinek!
    Lenne egy kérdésem mit tegyek. Vettem nemrég egy Danuvia blokkot azt tudtam hogy megszorult.
    DEHOGY ALSÓ HOLTPONTON ÉS RÁADÁSUL A FŐTENGELY SE AKARÓDZIK MOZOGNI!!Mit tanácsoltok mit tegyek

    Komment


      #32
      Kedves Tamás500!

      Amit leírok az,egy megoldás lehet,-esetleg mások mást ajánlhatnak,ezért várj meg több hozzászólást!Tekintettel arra,hogy a főtengely is be van állva a motort mindenképp szét kell szedni.Szereld le a hengerfejet és óvatosan szedd ki a tőcsavarokat a blokkból,melyek a hengert és a hengerfejet a blokkhoz rögzítik.Utána szereld szét a blokkot,húzd le a primér fogaskereket és a lenkereket,A főtengely végeiben lévő csúcsfuratokra nagyon vigyázz,mert ezek a felújításkor,a centírozás egyik lehetséges kiíndulási pontjai (bázis)!A blokk széthúzása után ottmarad neked a henger és a főtengely hajtókarostól,a megszorult dugattyúval a hengerben.A megszorult dugattyút azután,-napokig áztatod petróleummal,(fékolajjal colával,ki mit ajánl),vagy esetleg rezsón felmelegíted,esetleg többször is és jól feltámasztva,hogy a hűtőbordák le ne törjenek,kipréseled kiütöd(nem tudom mik a lehetőségeid).
      Az ütlegelésekkel mindig nagyon,de nagyon óvatosan bánj,petróleumozz tisztíts,egyszóval légy óvatos,ha nem akar ma szétjönni,-szétjön holnap,vagy azután!

      Üdvözlettel:Che (mindig vigyázz a csúcsfészkekre)
      Titus és csabee kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Köszi a gyors választ én is felvetettem már azt a gondolatot hogy szét kellene szedni.
        Biztos is hogy szét kel szedni új csapágy meg még ez az.
        Che kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Jó napot mindenkinek egy kicsit nagyra sikerültek a képek de legalább jobban látható. Click image for larger version

Name:	PA311849.jpg
Views:	1
Size:	204.7 KB
ID:	129318Click image for larger version

Name:	PA311852.jpg
Views:	1
Size:	202.4 KB
ID:	129319Click image for larger version

Name:	PA311855.jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	129320Click image for larger version

Name:	PA311859.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	129321Click image for larger version

Name:	PA311860.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	129322Click image for larger version

Name:	PA311863.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	129323 Már érthető miért nem mozdult a főtengely.Nem tudom ez valami sport főtengely lehet A dugattyú is egy kicsit más. Elkébzelésem sincs hogy került bele ennyi kosz. Mi a vélemény.
          üdv:tamás
          soveny és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Tisztelettel mindenkinek!

            Egy biztos, ha nem is mérnöki ésszel de egyszerü paraszt fejel nézzük, az az ideális folyadék aminek a viszkozitása vagyis a folyadék film rétegének vastagsága a legkisebb. Tehát lehet gázolaj meg olajok sokaságát választani de mit ahogy valaki írta is a víz az egyik legjobb módszer ami hat a beált dolgokra. Az hogy megfog indulni a dugattyú vagy sem az meg annak a feltétele hogy a képződőtt oxid (rozsda) megindításához mekkora erőre van szükség. Mert ha nagyon eloxidálódott a gyürü meg a hegner illetve a dugatyú alati henger felülelete ami alátámasztja a dugatyút arró nem is beszlek hogy az aluminim az az anyag ami az egyik leggyorsabban oxidálódó fém (ennek a kemény oxidrétegnek köszönheti időállóságát) akkor nemvalószínü hogy roncsolás mentesen elvégezhetjük ezt a mentőakciót. A víz abban tud segíteni hogy valamilyen szinten fellazitja az oxidok kötését ami által csükken a surlódási tényező és kevesebb energiával sikerülhet elválasztani a dugattyút a henger falától.
            Szerintem ennyire egyszerű aztán vagy bejön vagy nem. Az ütögetések vagy ütések mértéke és intenzitása szubjektív. Itélje meg mindenki maga mi a legmegfelelőbb mert ezek a beázásos dugattyú berohadások mondhati egyedi estek amire nem írtak szerintem még soha szerelési kézikönyvet.

            Üdv mindenkinek
            Titus és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              tamás500 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Jó napot mindenkinek egy kicsit nagyra sikerültek a képek de legalább jobban látható. [ATTACH=CONFIG]2791[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2792[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2793[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2794[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2795[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2796[/ATTACH] Már érthető miért nem mozdult a főtengely.Nem tudom ez valami sport főtengely lehet A dugattyú is egy kicsit más. Elkébzelésem sincs hogy került bele ennyi kosz. Mi a vélemény.
              üdv:tamás
              Hol szoktál tankolni Mert akkor én oda nem megyek !!
              dongos78, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                tamás500 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem tudom ez valami sport főtengely lehet A dugattyú is egy kicsit más.
                A dugattyú eredeti gyári dugó( a csapszegnél a könnyités a beszorulás ellen van-régen minden keleti 2 utemű dugón volt ilyen, és a későbbi szivattyúblokk dugóján volt 3 gyűrű-szerintem ez is szivattyúdugó)
                A főtengelyed pedig a 125/50 es Csepel sonkás főtengelye(talán a 49-esen is ilyen volt)
                Amúgy ez a blokk gázolajjal ment, Láttam már ilyet
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 nov. 28, 10:20.
                tamás500 kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #38
                  BUÉK mindenkinek!!!!!
                  Elnézést a nagyon késő válaszér
                  Nálam a gép még be sem olt indítva megszorultan érkezett hozzám.Nagyot néztem amikor szétkaptam.

                  Komment


                    #39
                    Sajna ismét szorulásom van. De most nem dugattyú hanem a Simson S51 karburátor súberje állt be mint a gerely.
                    Nem használtam vagy 5 évig, és megragadt. Már egy hónapja ázik petróba de semmi eredmény.Click image for larger version

Name:	20120202173.jpg
Views:	1
Size:	192.3 KB
ID:	130685

                    Komment


                      #40
                      Mir-mur

                      Nem mai a bejegyzés, talán azóta már kijött
                      Lehet, hogy a benzinbe kevert bioetanol trutyisodott össze és száradt ki a végletekig. Lehet zsíroldó jó szolgálatot tenne, talán feloldja. De lehet melegítés is segítene esetleg..
                      dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        De lehet melegítés is segítene esetleg..
                        Köszönöm a segítséget. Rátettem a kályhára, és megindult. Igaz, az még az előző fűtési idényben volt.
                        Titus, dongos78 és Trophyman kedvelte ezt.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X