Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia teleszkópok szerelése

    Üdv Mindenkinek!
    Ugyan szó esett már P12-es teleszkópjába való olajról, meg P10-es teleszkóp-szárának a felújításáról, de tudna valaki segíteni abban, hogy hogyan kell egy P10-es első, illetve hátsó teleszkópját az első lépéstől az utolsóig rendbe rakni. Gondolok itt a szétszerelésre (robbantott ábra szerűen az utolsó alkatrészig), az estleges felújításra, olajbetöltésre (és annak módjára, mennyiségére), továbbá a helyes összeszerelésre (első teleszkóp esetén a helyes visszaszerelésre). Mikre kell odafigyelni stb...
    Sajnos ezen feladatok elvégzésére a kézikönyv szakműhelyt, vevőszolgálati szervízműhelyt ír, de ha valaki már csinált ilyet házilag, akkor az kérem segítsen, ha tud.
    zahi és noksi kedvelte ezt.

    #2
    Na jó ma megtaláltam a kézikönyvben azt a részt, ahol leírja, hogy hogyan kell az első teleszkópba olajat tölteni, mennyi olajat kell betölteni, annak szintjét hogyan kell ellenőrizni és hogy milyen olaj való bele. De a többi kérdés még megválaszolásra vár. Segítségeteket előre is köszönöm!

    Komment


      #3
      Mivel lengéscsillapító nélküli első teleszkóppal is gyártottak motorkerékpárt Csepelen, nevezetesen a "T" típusokat, itt mondanám, egyes leírásokkal szemben abba zsír való! Ugyanis az olaj előbb-utóbb megtalálja, hol tud kifolyni, nem kis bosszúságot okozva.

      A "P" típusok teleszkópjába - amibe lengéscsillapítót is építettek - azonban csak olajat tessék tölteni, ízlés szerint lehet bármilyent, attól függően, milyen csillapítást szeretnénk elérni. Én ragaszkodom a lengéscsillapító olajhoz, ilyent nagyobb MOL-kutakon szoktam venni.
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Tisztelt hozzáértők!

        T5-ös Pannónia első teleszkóp szerelésével kapcsolatban szeretnék kérdezni. Az alsó villaszár burkolatban lévő villaszárcső kiszerelésének mi a helyes módja?
        Még nem szedtem szét, csak majd szeretném.

        Üdv
        kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Attached Files
          Igrich, TLF65 és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Hali!

            Persze nem voltál szigorú, csak hát satuba csövet fogni, hát nem a legjobb megoldás szerintem.
            Nem biztos, hogy a piros könyv = Szentírás.
            Amúgy, ha valakit bosszant mások hülyesége, szerintem nem muszály válaszolni!
            Szoktam olvasgatni azt a bizonyos pannóniás fórumot, és kifejezetten nem tetszik az ottani művelt pannóniások ( akik már csak álnéven mernek bejelentkezni) hozzáállása a kopasz, tudatlan kérdezőkhöz.
            Én pedig ezt nem szeretném ezen a fórumon.

            Üdv
            Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 okt. 02, 19:41.
            Igrich és Pali61 kedvelte ezt.

            Komment


              #7

              Komment


                #8
                Satuba lehet csövet fogni! Az erre alkalmas szerszám neve: csősatu. A pofái nem egyenesek, hanem 90 fokos szöget zárnak be és speciálisan cső megfogására alkalmas!
                sricsi70 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  sricsi70 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem ismerlek személyesen, de látatlanban és bármekkora összegbe lefogadom, hogy nem vagy elég izmos ahhoz, hogy azt a telócsövet te összeroppantsd egy (bármekkora) satuval !
                    Bármikor egy kézzel kinyomom a palacsintából a lekvárt!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 okt. 02, 20:01.

                    Komment


                      #11
                      Attached Files

                      Komment


                        #12
                        Akkor maradok a jól bevált satu + aluminium lemez kombinációnál.
                        Remélem nincs nagyon összegyógyulva a két anyag!

                        Komment


                          #13

                          Komment


                            #14
                            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szia,

                            Három nagyon egyszerű lépésben tudod kiszerelni az alsó villaszárcsövet :


                            1. >> innen << letöltöd a 'híres' "piros könyvet" (melynek 'becsületes címe': Pannónia motorkerékpárok kezelése és javítása - ez mindent elárul!)

                            [ATTACH=CONFIG]2559[/ATTACH]


                            2. Megkeresed a tartalomjegyzékben azt a részt, amelyik az első teleszkóp javításával foglalkozik, és a 128. oldalon elolvasod ezt a bekezdést:

                            [ATTACH=CONFIG]2558[/ATTACH]


                            3. Elvégzed az ott leírtakat, és kész is vagy !


                            * * *


                            Komolyra fordítva a szót: mindenkinek javasolom, hogyha Pannóniával foglalkozik, és még nem eléggé jártas a motor szerelésében, forgassa sűrűn, olvasgassa akár szórakozásból is a 'piros könyvet' és a 'szentegyulát' (ami azokban nincs benne, azt nem is kell megjavítani egy Pannónián), és ha elakad valahol, vagy valami nem teljesen érthető, kérdezzen itt.

                            Nem lenne jó, ha ez a fórum is befásulna úgy, mint egy másik (nem mondom meg, melyik), ahol a törzstagok szép lassan elmaradoztak, mert belefáradtak, hogy ugyanazokat az ismétlődő kérdéseket válaszolgatták meg, mert a kérdezők sem az odavágó szakirodalmat, sem a korábbi hozzászólásokat nem voltak képesek elolvasni a kérdezés előtt.

                            Remélem, nem voltam túl 'szigorú' .
                            Azért kérdezzetek továbbra is bátran, de 'adjatok kicsit magatokra' azzal, hogy felkészültök előtte!
                            Tisztelt ApaE!

                            Mivel a "piros könyv" sajnos nem tartalmaz P10-es kezelési és javítási útmutatót, így vettem a "fáradságot" és letöltöttem a Szente Gyula féle könyvet. Az viszont már tartalmazza a P10-es részleteket, de sajnos mikor a teleszkópokhoz ér (legyen az első, vagy hátsó - tökmindegy), akkor azt írja, amit konkrétan a P10/H-mhoz vett Használati és kezelési utasítás is, hogy:

                            "A villaszár kiszerelésével, ill. szétszerelésével házilag semmiképpen ne próbálkozzunk. A szétszereléshez speciális szerszámokra van szükség, melyek nélkül lehetetlen sérülésmentesen szerelni. Olajfolyás vagy más egyéb hiba esetén szervizhez kell fordulni."

                            "A rugóstag lengéscsillapító részének szétszerelését, olajcseréjét és feltöltését, valamint javítását házilag nem javasoljuk, mert ez speciális szerszámokat igényel és csak szervizműhelyben végezhető el."

                            A kérdésem ebből kifolyólag az lenne, hogy ha fel szeretném újítani ezeket az alkatrészeket, akkor mi a teendő. Gondolok itt az első teleszkóp alsó szárának a krómozására, vagy a hátsó teleszkóp olajcseréjére.

                            Komment


                              #15

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X