Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A képek szerinti állapotban van... Akkor elkészítem a szerszámot a lecsavaráshoz
Még annyit hogy ahogy zahi írta, mind a négy csavart. Bár én nem csavartam be őket tövig mert akkora erő nem kelletett a szétszedéséhez hogy meg tudja nyomni az anyagot a csavar. De csak óvatosan. És a csavarlazítót ne spórold ki!
Nekem ezt a célszerszámot elfúrta az esztergályos szaki...három furat 90°-ban van, a negyedik kissé ferde és mellé is ment.
Ezért abba csavaroztam a hajtószárat, három körömmel is jól működött.
Segítséget kérnék azzal kapcsolatban, hogy a T1-es Pannónia első teleszkópjának mekkora lehet a maximális játéka a keréktengelynél fogva előre-hátra mozgatva?
Próbáltam keresni rá választ, de nem találtam (lehet, hogy csak ügyetlen voltam...talán a késői óra...), csak olyan adatot találtam, hogy mekkora lehet a teleszkóp persely ovalitása...a teleszkóp játékát kicsit könnyebben tudom ellenőrizni, mint a perselyeket kivenni...
Előre is köszönöm, ha van rá a fórumon válasz, csak annyit segítsetek, hol találom!
Rossz hír... , minden esetre köszönöm! Az enyémen van kézzel érzékelhető játék, bár pontosabban még nem mértem le.
(Abból indultam ki, hogy ha a bronz perselyeknél megengednek 0,1 mm ovalitást, akkor ezen elmozdulások összeadódásából, valamint amiatt, hogy a felső persely- kerék tengely táv nagyobb, mint a felső persely-alsó persely táv, szóval, hogy ezekből adódóan lehet valamennyi játéka...)
Akkor a "műnyúl továbbra is 50 m-rel előttem fut"...azaz, még messze vagyok attól, hogy átmotorozzak vele a műszaki vizsgán...
Amikor tegnap este átnéztem ApaE teleszkóp persely kihúzó célszerszámait, már akkor gondoltam, hogy szükségem lehet rájuk...
Annó a 80-as években a műszaki vizsga állomásokon (Egerben) ezt nézték is, mennyire "lóg" az első teló... a Pannóniáknál el-el néztek egy kevés mozgást, de a többi - újabb - gépeknél nem. Én akkoriban zsirral töltöttem fel a teló alját, hogy kicsi (kisebb) legyen a kottyanás...
Szerintem mostanában is nézik. Legalábbis a Trophy hátsó lengőkarját megrángatták oldalirányban. Az első felfüggesztésre meg csak néztek mint Mózes a malacokra
Elnézést kérek a Fórum szerkesztőségétől, hogy régóta hallgatok, de rengeteg elfoglaltságom van mostanában, és elég kevés időm marad a motorépítésre, és a fórumozásra.
Viszont a minap összeszereltem a T5-ösöm hátsó teleszkópját, és azt kell mondanom, hogy a lengéscsillapítása nulla.
Szerintetek ez normális, vagy valamit nem jól raktam össze. Kérlek benneteket, hogy mondjatok valamit, mielőtt teljesen összeszerelném.
Szia PETI ! Én évek óta keresem a megoldást , de mar csak egy ötletem maradt .... Nekem is borzasztó kemény volt , mintha kövön ültem volna ... Utána dugót cseréltem . Utána a TLF -ét P 12-re komplett ... Az is kemény . Marad még az , hogy a rúgót P21 Lux- ra cserélem ... Neked nem csillapít vagy nem rugózik ??
Az a helyzet, hogy addig még nem jutottam el, hogy kemény-e a rugózás, vagy sem, jelenleg az a bajom, hogy összeraktam a hátsó rugós tag lengéscsillapító részét, kézzel kihúztam párszor, és alig csillapít valamit. Azt tudom, hogy csak húzáskor kell csillapítania, de nem vagyok meggyőződve, hogy lesz lengéscsillapításom, ha ráülök majd a motorra.
Milyen és mennyi olajjal töltötted fel? Én ezt már rég csináltam, de tudom hogy a piros könyvben az olaj mennyisége el van írva (jóval kevesebb kell bele) az olaj minőségére meg azt tanácsolták nekem hogy trafó olajat és hajtőmű olajat(hogy milyen azt már nem tudok) keverjek össze fele-felébe és akkor kapok megfelelő viszkozitásút. És a végeredmény az lett hogy megfelelően csillapít.
Na meg(nekem régi fajta van)a műanyag fedeleket, a tömíteni hivatott O gyűrűvel és filccel együtt bevágtam a Pannóniás kacatos dobozba és csináltam hozzájuk normálisat. Amiben szimering tömít. Mert az tömít is
Azóta egy csepp olajat sem engedett. És megfelelően csillapít. (már amennyire lehet megfelelőnek nevezni, igazából a bicajomban jobbak a teleszkópok )
Komment