Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    bgabor73 eredeti hozzászólása
    A képek szerinti állapotban van... Akkor elkészítem a szerszámot a lecsavaráshoz
    Még annyit hogy ahogy zahi írta, mind a négy csavart. Bár én nem csavartam be őket tövig mert akkora erő nem kelletett a szétszedéséhez hogy meg tudja nyomni az anyagot a csavar. De csak óvatosan. És a csavarlazítót ne spórold ki!

    Komment


      Nekem ezt a célszerszámot elfúrta az esztergályos szaki...három furat 90°-ban van, a negyedik kissé ferde és mellé is ment.
      Ezért abba csavaroztam a hajtószárat, három körömmel is jól működött.

      Komment


        Segítséget kérnék azzal kapcsolatban, hogy a T1-es Pannónia első teleszkópjának mekkora lehet a maximális játéka a keréktengelynél fogva előre-hátra mozgatva?
        Próbáltam keresni rá választ, de nem találtam (lehet, hogy csak ügyetlen voltam...talán a késői óra...), csak olyan adatot találtam, hogy mekkora lehet a teleszkóp persely ovalitása...a teleszkóp játékát kicsit könnyebben tudom ellenőrizni, mint a perselyeket kivenni...
        Előre is köszönöm, ha van rá a fórumon válasz, csak annyit segítsetek, hol találom!

        Komment


          Érzékelhető"játék": = O (ezért nincs adat)
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Érzékelhető"játék": = O (ezért nincs adat)
            Rossz hír... , minden esetre köszönöm! Az enyémen van kézzel érzékelhető játék, bár pontosabban még nem mértem le.

            (Abból indultam ki, hogy ha a bronz perselyeknél megengednek 0,1 mm ovalitást, akkor ezen elmozdulások összeadódásából, valamint amiatt, hogy a felső persely- kerék tengely táv nagyobb, mint a felső persely-alsó persely táv, szóval, hogy ezekből adódóan lehet valamennyi játéka...)

            Akkor a "műnyúl továbbra is 50 m-rel előttem fut"...azaz, még messze vagyok attól, hogy átmotorozzak vele a műszaki vizsgán...

            Amikor tegnap este átnéztem ApaE teleszkóp persely kihúzó célszerszámait, már akkor gondoltam, hogy szükségem lehet rájuk...

            Köszönettel: Lemezjáték

            Komment


              Annó a 80-as években a műszaki vizsga állomásokon (Egerben) ezt nézték is, mennyire "lóg" az első teló... a Pannóniáknál el-el néztek egy kevés mozgást, de a többi - újabb - gépeknél nem. Én akkoriban zsirral töltöttem fel a teló alját, hogy kicsi (kisebb) legyen a kottyanás...
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                Szerintem mostanában is nézik. Legalábbis a Trophy hátsó lengőkarját megrángatták oldalirányban. Az első felfüggesztésre meg csak néztek mint Mózes a malacokra
                mátéapu, sepy és CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  Ha nem cserélsz perselyt hiába teszel új simmeringet rövid életű lesz. Már mikor stenderre emeled hallható a hangja általában.

                  Komment


                    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    csak néztek mint Mózes a malacokra
                    ......ez a legjobb mámaaa
                    mátéapu és sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      néztek mint Mózes a malacokra
                      És azután mi volt? Vizet fakasztott belőlük is?
                      dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Elnézést kérek a Fórum szerkesztőségétől, hogy régóta hallgatok, de rengeteg elfoglaltságom van mostanában, és elég kevés időm marad a motorépítésre, és a fórumozásra.
                        Viszont a minap összeszereltem a T5-ösöm hátsó teleszkópját, és azt kell mondanom, hogy a lengéscsillapítása nulla.
                        Szerintetek ez normális, vagy valamit nem jól raktam össze. Kérlek benneteket, hogy mondjatok valamit, mielőtt teljesen összeszerelném.

                        Komment


                          Szia PETI ! Én évek óta keresem a megoldást , de mar csak egy ötletem maradt .... Nekem is borzasztó kemény volt , mintha kövön ültem volna ... Utána dugót cseréltem . Utána a TLF -ét P 12-re komplett ... Az is kemény . Marad még az , hogy a rúgót P21 Lux- ra cserélem ... Neked nem csillapít vagy nem rugózik ??

                          Komment


                            Rúgót cseréltem ... Bocs

                            Komment


                              Az a helyzet, hogy addig még nem jutottam el, hogy kemény-e a rugózás, vagy sem, jelenleg az a bajom, hogy összeraktam a hátsó rugós tag lengéscsillapító részét, kézzel kihúztam párszor, és alig csillapít valamit. Azt tudom, hogy csak húzáskor kell csillapítania, de nem vagyok meggyőződve, hogy lesz lengéscsillapításom, ha ráülök majd a motorra.

                              Komment


                                Milyen és mennyi olajjal töltötted fel? Én ezt már rég csináltam, de tudom hogy a piros könyvben az olaj mennyisége el van írva (jóval kevesebb kell bele) az olaj minőségére meg azt tanácsolták nekem hogy trafó olajat és hajtőmű olajat(hogy milyen azt már nem tudok) keverjek össze fele-felébe és akkor kapok megfelelő viszkozitásút. És a végeredmény az lett hogy megfelelően csillapít.
                                Na meg(nekem régi fajta van)a műanyag fedeleket, a tömíteni hivatott O gyűrűvel és filccel együtt bevágtam a Pannóniás kacatos dobozba és csináltam hozzájuk normálisat. Amiben szimering tömít. Mert az tömít is
                                Azóta egy csepp olajat sem engedett. És megfelelően csillapít. (már amennyire lehet megfelelőnek nevezni, igazából a bicajomban jobbak a teleszkópok )

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X