Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Le kellene méred a belső csöved „jelenlegi” átmérőjét az a tuti. Természetesen szűkebbre esztergálva és utána méretre dörzsárazva.
    Akkor azt hiszem viszem az alsó teleszkópszárat(vagy legalábbis egyet, ha méretben egyeznek) aztán csináltatom ahhoz.

    Komment


      Üdv.
      T5 első teleszkópot szerelek és az alsó telószárból már kihúzattam a csövet. Az egyik gödrösre rohadt, a másik meg hosszanti csíkokkal teli, végük van mint a botnak...
      Tudnátok ajánlani anyagot amiből újra elkészíthető lenne esztergapadon(a felületen hőkezelés vagy kemény krómozás nyomát láttam, ami néhol lepattant) a két cső??? Továbbá Szegeden tudtok helyet, ahol beszerezhető volna az alapanyag?
      Előre is köszönettel: Majdánka.

      Komment


        Lehet olcsóbbra jönnél ki ha keresnél börzén épet. Sajnos többi kérdésedre nem tudok válaszolni.

        Komment


          Helló Majdánka!
          Szerintem is olcsóbb megoldás a börzén való kutakodás. De egyébként szerintem megteszi az általános szerkezeti acél (C45, A60). Felületi edzést el tudnék képzelni, de az megint a költségeid növeli, no meg persze ehhez szakembert is találni...
          Egy krómozás, kromátozás szerintem megfelel a célnak. Rendszeresen zsírzás mellett szerintem hosszú életű lesz.
          Jó munkát!
          majdánka kedvelte ezt.

          Komment


            majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            (a felületen hőkezelés vagy kemény krómozás nyomát láttam,
            ....ez a látomás , még az ufók érkezése elött vagy az után volt ? Vagy a nagy melegben egy kevés homoki karcos , fröccsel hűsítetted magad ?
            Gergőke kedvelte ezt.

            Komment


              Üdv.:
              Köszönöm a segítséget. Azért szeretnék újat, mert előbb utóbb elfogy az összes a börzékről, ami használható, de lehet hogy túlzó az elképzelésem. Szóval C45 lesz ebből.
              Jokernek meg annyit: 1. nem iszom alkoholt soha, nem drogozom, nem dohányzom és kávét sem iszom. Az ufók meg lehet hogy baromságok, de ettől függetlenül létezhet élet más bolygón is, ilyen nagy számú naprendszer mellet.
              2. A motorról annyit nem mondtam még, hogy kb minden egyhengeres típusból kapott alkatrészeket az előző gazdától, szóval nem feltétlen T5-é eredetileg a szár. Jól tudom, hogy biliacélból készültek a T5-nél ezen szárak és görbültek mint melegben a túró rudi Ez az egy pár van csak ilyen felülettel nálam.
              (De sokan a szögletes hengerű P12-ben sem hisznek, pedig ilyenről is láttam már régi fotókat, meg az idősek is azt mondják, hogy arra már minden ment vegyesen, ami maradt.)
              Majdánka.
              Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2013 aug. 05, 10:06.

              Komment


                Nem szereléssel kapcsolatos a kérdésem. Azt szeretném megtudni, hogy ha két személlyel utazunk, kell-e, illetve van e állítási lehetőség a T5-ösök hátsó teleszkópján? Ha van, akkor hogyan, mert én semmiféle bizgenzyűt nem látok e téren a teleszkópon.

                Komment


                  Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  van e állítási lehetőség a T5-ösök hátsó teleszkópján?
                  Igen,van állítási lehetőség.
                  A T1-eseken még egy kis alumínium kar állt ki, amelynek segítségével kézzel lehetett állítani (MZ-ken most is ilyen),de a T5 ösökről már elhagyták ezt (valószínűleg spórolásból).
                  Click image for larger version

Name:	SDC10005.JPG
Views:	1
Size:	178.6 KB
ID:	138836 A tiéd így néz ki valószínűleg. (a képen P12 van, de a T5-ösé ugyan ez)
                  A gyári szerszámkészletben van hozzá egy speciális kulcs amivel lehet állítani. Ennek hiányában ruhával körbetekered és megfogod csőfogóval az alsó részét (bekarikázott) és elfordítod. A magasabb állás 2 személyre vonatkozik.

                  Komment


                    Sziasztok! Végre sikerült kihúznom a P10-esem első teleszkópszárát... Már ez sem ment egyszerűen, eléggé össze volt "gyógyulva". Ezek után mi a teendő? A felső recés részről a rozsdafoltokat mivel lehet eltávolítani? Csatolok néhány képet is.. mi legyen a következő művelet? Hogy tudnám kipróbálni, hogy tényleg engedi-e az olajat, vagy csak pl eddig túl sok volt benne? (ugyanis azért szedtem szét, mert utántöltés után, menet közben eléggé engedte az olajat. Click image for larger version

Name:	Fénykép0412.jpg
Views:	1
Size:	178.4 KB
ID:	139646Click image for larger version

Name:	Fénykép0413.jpg
Views:	1
Size:	180.4 KB
ID:	139647Click image for larger version

Name:	Fénykép0414.jpg
Views:	1
Size:	181.0 KB
ID:	139648Click image for larger version

Name:	Fénykép0411.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	139649

                    Komment


                      Ahogy olvastam, most jönna Ape célszerszáma a kúpos záróhüvely szétszerelésére Na.. ezt szeretném elkerülni , ezért mielőtt belevágnék, tuti biztos szeretnék benne lenni, hogy valóban ereszti az olajat...

                      Komment


                        Én T5-ös re építek épp ilyet. Kettőt szedtem szét eddig, az egyik eléggé össze volt rohadva, azt este jó alaposan befújtam csavarlazítóval, másnap délután egy kis melegítés hatására engedett. Bár a rugó feletti műanyagnak nem igazán tetszett a hő, de valamit valamiért. Meg a szár felső része(az amelyik nem illesztett felület) is szerzett pár karcolást.
                        Én így szedtem szét.

                        Ennek a darabnak a záróelemei könnyen lejöttek. A másiké viszont(az igencsak jó állapotú) festékkel volt tömítve. Mivel az került a motorra arra már igencsak vigyázni kelletett. Szóval a maradékok közül előtúrtam egy kissé rozsdás, de átmérőben megfelelő csövet. Ezt a mellékelt képek alapján, 4 db csavarral a zárórészhez fogattam, a csövet pedig be a satuba, a tengely helyén átdugva egy vasrudat pedig szépen kitekertem a teleszkóp alsó részét a zárórészből.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20140331_212732.jpg
Views:	1
Size:	184.3 KB
ID:	139650Click image for larger version

Name:	IMG_20140331_212744.jpg
Views:	1
Size:	180.1 KB
ID:	139651
                        Egy ilyen szerszám elkészítéséhez tényleg csak alap szerszámok kellenek. Fűrész, fúró és menetfúró. Szépnek nem szép, de működik
                        Ami a képeken nem látszik az a cső hossza, de az nem is lényeg. Csak rögzíteni tudd valahogy. Vagy úgy is jó ha erre teszel fogantyút és a teleszkópot rögzíted.

                        A rozsdát a nem illesztett felületekről én lecsiszoltam/drótkeféztem. Esztergába be, aztán szépen egyenletesen le lehet pucolni Persze az illeszkedő, részeire(a csúszóra meg főleg) vigyázni ám!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 márc. 31, 21:39.
                        demeter és zahi kedvelte ezt.

                        Komment


                          bgabor73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ahogy olvastam, most jönna Ape célszerszáma a kúpos záróhüvely szétszerelésére Na.. ezt szeretném elkerülni , ezért mielőtt belevágnék, tuti biztos szeretnék benne lenni, hogy valóban ereszti az olajat...
                          Üdv!

                          Ez a teljes szétszerelés nélkül szinte lehetetlen lesz ! Sajnos csinálnod kell egy szerszámot , akár amilyet heeegany kolléga is szemléltetett , aztán a szétszerelés után válik láthatóvá hogy az a felület ahol a szimering tömít mennyire hervadt el, a megálló víz hatására vagy a kopásból eredően.(egyébként az előbbi a valószínűbb! )Ha esetleg ez a helyzet akkor se csüggedj , három lehetőséged van a további javításra : 1; másik, hibátlan a régivel megegyező teleszkópszár beszerzése , 2 ; a teleszkópszár visszamunkálás utáni fémszóratása , majd méretre köszörülése . 3; a teleszkópszár "tisztára" köszörülése kb, átmérőben mérve 0,2-0,3 mm-el, majd kemény-krómoztatása( max 0,4 mm kéreg lehetséges , nekem legalábbis ezt az infót adták) továbbá méretre köszörülése , az ugrasztógyűrű hornyokra tekintettel kell lenni !(ez a legprofibb és legdrágább megoldás, mivel kemény , kopásálló ,sima , korrózíónak ellenállóbb felületet hoznak létre. Minden valamire való telószár alapból ilyen)
                          Egyébként a gyári nagy nyomásáló többajkú "szimering" mostanra már bizonyosan megkeményedett , azt cserélni kell ! Ha lehet rúgós karmantyúra cseréld(axiális irányú mozgás közben tömít, a szimering pedig radiális irányú forgó mozgásnál) de lehet kapni kétajkú szimeringet is, visszahordó recék nélkül , amivel elég jó eredmények érhetőek el! (lehet hogy közbetét perselyt kell csináltatnod a karmantyúhoz) viszont a szimering csak 7mm magas, ezért távtartó alátétet kell gyártatni a tetejére (ne rozsdásodjon , mert tönkre teszi a szimeringet ,le lehet horganyoztatni !) , akár rézből is jó. A lényeg hogy az alátét amire a rugó ül,ne csak egy kis peremen feküdjön fel , továbbá a rúgó a szimeringet a fészkébe szorítsa be , de a szárhoz ne érhessen hozzá a gyűrű !
                          Ja a fent említett szerszámnál a csavarokat ne csak bekapasd az M5 furatba , de valamennyire húzd is meg őket , hogy a furatok (ezáltal az egész csésze) ne torzuljanak , vagy el ne nyírják a kellően "aláteflonozott" szoros menet miatt a csavarokat (négy csavart használj!)
                          Jó munkát kivánok hozzá , és legyen szerencséd a telószárhoz hogy csak egy ki "snaxospapírral" történő kezelés rendbe tudja tenni !
                          Lemezjáték kedvelte ezt.

                          Komment


                            Köszönöm a sok segítséget! Remélem én is legjobbakat

                            Viszont jól látom, hogy az felső- alsó részt .. elvileg simán szét kellene tudnom húzni és csak utána kell leszerelni a kúpos záróhüvelyt?
                            Utoljára szerkesztve a következő által: bgabor73; 2014 ápr. 01, 13:09.

                            Komment


                              bgabor73 eredeti hozzászólása
                              Viszont jól látom, hogy az felső- alsó részt .. elvileg simán szét kellene tudnom húzni és csak utána kell leszerelni a kúpos záróhüvelyt?
                              A képek szerinti állapotban van? Ha igen akkor most kell lecsavarni a zárórészt. Ha ez megvan akkor tudod széthúzni. A többi már értelem szerű, szépen lefűzöl róla mindent.

                              Komment


                                A képek szerinti állapotban van.... Akkor elkészítem a szerszámot a lecsavaráshoz

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X