OdinHEM eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia teleszkópok szerelése
Collapse
X
-
Üdv.
T5 első teleszkópot szerelek és az alsó telószárból már kihúzattam a csövet. Az egyik gödrösre rohadt, a másik meg hosszanti csíkokkal teli, végük van mint a botnak...
Tudnátok ajánlani anyagot amiből újra elkészíthető lenne esztergapadon(a felületen hőkezelés vagy kemény krómozás nyomát láttam, ami néhol lepattant) a két cső??? Továbbá Szegeden tudtok helyet, ahol beszerezhető volna az alapanyag?
Előre is köszönettel: Majdánka.
Komment
-
Helló Majdánka!
Szerintem is olcsóbb megoldás a börzén való kutakodás. De egyébként szerintem megteszi az általános szerkezeti acél (C45, A60). Felületi edzést el tudnék képzelni, de az megint a költségeid növeli, no meg persze ehhez szakembert is találni...
Egy krómozás, kromátozás szerintem megfelel a célnak. Rendszeresen zsírzás mellett szerintem hosszú életű lesz.
Jó munkát!majdánka kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése(a felületen hőkezelés vagy kemény krómozás nyomát láttam,Gergőke kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Üdv.:
Köszönöm a segítséget. Azért szeretnék újat, mert előbb utóbb elfogy az összes a börzékről, ami használható, de lehet hogy túlzó az elképzelésem. Szóval C45 lesz ebből.
Jokernek meg annyit: 1. nem iszom alkoholt soha, nem drogozom, nem dohányzom és kávét sem iszom. Az ufók meg lehet hogy baromságok, de ettől függetlenül létezhet élet más bolygón is, ilyen nagy számú naprendszer mellet.
2. A motorról annyit nem mondtam még, hogy kb minden egyhengeres típusból kapott alkatrészeket az előző gazdától, szóval nem feltétlen T5-é eredetileg a szár. Jól tudom, hogy biliacélból készültek a T5-nél ezen szárak és görbültek mint melegben a túró rudi Ez az egy pár van csak ilyen felülettel nálam.
(De sokan a szögletes hengerű P12-ben sem hisznek, pedig ilyenről is láttam már régi fotókat, meg az idősek is azt mondják, hogy arra már minden ment vegyesen, ami maradt.)
Majdánka.Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2013 aug. 05, 10:06.
Komment
-
Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevan e állítási lehetőség a T5-ösök hátsó teleszkópján?
A T1-eseken még egy kis alumínium kar állt ki, amelynek segítségével kézzel lehetett állítani (MZ-ken most is ilyen),de a T5 ösökről már elhagyták ezt (valószínűleg spórolásból).
A tiéd így néz ki valószínűleg. (a képen P12 van, de a T5-ösé ugyan ez)
A gyári szerszámkészletben van hozzá egy speciális kulcs amivel lehet állítani. Ennek hiányában ruhával körbetekered és megfogod csőfogóval az alsó részét (bekarikázott) és elfordítod. A magasabb állás 2 személyre vonatkozik."Az élet megállhat,de a CSEPEL soha!"
Söjtöri Motoros Találkozók ; Söjtör Környéki Motorosok Baráti Köre
Komment
-
Sziasztok! Végre sikerült kihúznom a P10-esem első teleszkópszárát... Már ez sem ment egyszerűen, eléggé össze volt "gyógyulva". Ezek után mi a teendő? A felső recés részről a rozsdafoltokat mivel lehet eltávolítani? Csatolok néhány képet is.. mi legyen a következő művelet? Hogy tudnám kipróbálni, hogy tényleg engedi-e az olajat, vagy csak pl eddig túl sok volt benne? (ugyanis azért szedtem szét, mert utántöltés után, menet közben eléggé engedte az olajat.
Komment
-
Én T5-ös re építek épp ilyet. Kettőt szedtem szét eddig, az egyik eléggé össze volt rohadva, azt este jó alaposan befújtam csavarlazítóval, másnap délután egy kis melegítés hatására engedett. Bár a rugó feletti műanyagnak nem igazán tetszett a hő, de valamit valamiért. Meg a szár felső része(az amelyik nem illesztett felület) is szerzett pár karcolást.
Én így szedtem szét.
Ennek a darabnak a záróelemei könnyen lejöttek. A másiké viszont(az igencsak jó állapotú) festékkel volt tömítve. Mivel az került a motorra arra már igencsak vigyázni kelletett. Szóval a maradékok közül előtúrtam egy kissé rozsdás, de átmérőben megfelelő csövet. Ezt a mellékelt képek alapján, 4 db csavarral a zárórészhez fogattam, a csövet pedig be a satuba, a tengely helyén átdugva egy vasrudat pedig szépen kitekertem a teleszkóp alsó részét a zárórészből.
Egy ilyen szerszám elkészítéséhez tényleg csak alap szerszámok kellenek. Fűrész, fúró és menetfúró. Szépnek nem szép, de működik
Ami a képeken nem látszik az a cső hossza, de az nem is lényeg. Csak rögzíteni tudd valahogy. Vagy úgy is jó ha erre teszel fogantyút és a teleszkópot rögzíted.
A rozsdát a nem illesztett felületekről én lecsiszoltam/drótkeféztem. Esztergába be, aztán szépen egyenletesen le lehet pucolni Persze az illeszkedő, részeire(a csúszóra meg főleg) vigyázni ám!Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 márc. 31, 21:39.
- 2 likes
Komment
-
bgabor73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAhogy olvastam, most jönna Ape célszerszáma a kúpos záróhüvely szétszerelésére Na.. ezt szeretném elkerülni , ezért mielőtt belevágnék, tuti biztos szeretnék benne lenni, hogy valóban ereszti az olajat...
Ez a teljes szétszerelés nélkül szinte lehetetlen lesz ! Sajnos csinálnod kell egy szerszámot , akár amilyet heeegany kolléga is szemléltetett , aztán a szétszerelés után válik láthatóvá hogy az a felület ahol a szimering tömít mennyire hervadt el, a megálló víz hatására vagy a kopásból eredően.(egyébként az előbbi a valószínűbb! )Ha esetleg ez a helyzet akkor se csüggedj , három lehetőséged van a további javításra : 1; másik, hibátlan a régivel megegyező teleszkópszár beszerzése , 2 ; a teleszkópszár visszamunkálás utáni fémszóratása , majd méretre köszörülése . 3; a teleszkópszár "tisztára" köszörülése kb, átmérőben mérve 0,2-0,3 mm-el, majd kemény-krómoztatása( max 0,4 mm kéreg lehetséges , nekem legalábbis ezt az infót adták) továbbá méretre köszörülése , az ugrasztógyűrű hornyokra tekintettel kell lenni !(ez a legprofibb és legdrágább megoldás, mivel kemény , kopásálló ,sima , korrózíónak ellenállóbb felületet hoznak létre. Minden valamire való telószár alapból ilyen)
Egyébként a gyári nagy nyomásáló többajkú "szimering" mostanra már bizonyosan megkeményedett , azt cserélni kell ! Ha lehet rúgós karmantyúra cseréld(axiális irányú mozgás közben tömít, a szimering pedig radiális irányú forgó mozgásnál) de lehet kapni kétajkú szimeringet is, visszahordó recék nélkül , amivel elég jó eredmények érhetőek el! (lehet hogy közbetét perselyt kell csináltatnod a karmantyúhoz) viszont a szimering csak 7mm magas, ezért távtartó alátétet kell gyártatni a tetejére (ne rozsdásodjon , mert tönkre teszi a szimeringet ,le lehet horganyoztatni !) , akár rézből is jó. A lényeg hogy az alátét amire a rugó ül,ne csak egy kis peremen feküdjön fel , továbbá a rúgó a szimeringet a fészkébe szorítsa be , de a szárhoz ne érhessen hozzá a gyűrű !
Ja a fent említett szerszámnál a csavarokat ne csak bekapasd az M5 furatba , de valamennyire húzd is meg őket , hogy a furatok (ezáltal az egész csésze) ne torzuljanak , vagy el ne nyírják a kellően "aláteflonozott" szoros menet miatt a csavarokat (négy csavart használj!)
Jó munkát kivánok hozzá , és legyen szerencséd a telószárhoz hogy csak egy ki "snaxospapírral" történő kezelés rendbe tudja tenni !Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
bgabor73 eredeti hozzászólásaViszont jól látom, hogy az felső- alsó részt .. elvileg simán szét kellene tudnom húzni és csak utána kell leszerelni a kúpos záróhüvelyt?
Komment
Komment