Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Igaz ami igaz, a P10 azután 'jött ki', hogy a piros köny harmadik, javított kiadása megjelent. És valóban, az első-hátsó teleszkóp az, ami lényeges eltérés a T-s és a P-s egyhengeres modellek között (persze vannak egyéb apróságok, de nem olyasmi, ami a szerelés tekintetében komoly különbséget jelentene), ezért ez egy jogos felvetés.

    A P-s teleszkópok teljes felújításának menete, illetve annak részletes leírása egy több oldalas dokumentumot tesz ki, szükségszerűen jó pár magyarázó képpel, egy ilyen teljes anyag megírására időhiány miatt a közeli jövőben nem tudok vállalkozni, de az egyes lépéseknél (szétszedés, cserélendő/javítandó alkatrészek, összeszerelés) megpróbálok/unk tanácsokkal, ötletekkel segíteni - ahogy haladsz előre, mindig az adott feladatra vonatkozóan.

    Javasolom, hogy kezdd el szakszerűen szétszedni a telókat, fényképezz, megnézzük, mit kellhet rajta csinálni, stb., így lépésről-lépésre ebben a témában összegyűlhet az ismeretanyag. Legyél te a "projektvezető" !


    Indulásnak néhány ötlet (ezek nagyvonalakban a lépések, ha valahol fehér folt van, további tanács kell, kérdezz rá!):

    1. teleszkópszárak kiszerelése
    - kormányt, kormányszorítót, felső villahidat leszereled (nagyon hasonlóan, mint a T-s modelleknél)
    - alsó villahíd csavarjait kilazítod
    - megfelelő segédeszközzel (pl. keményfa dorni) a teleszkópszárakat kiütöd a villahídból

    2. első teleszkóp szétszerelése
    - kúpos záróhüvelyt lecsavarod ('szentegyula 260. oldal, 3-as sz. tétel) - ide valóban kell egy célszerszám, amit azért nem olyan nagy munka megcsinálni (ha lesz egy kis időm, felteszem a Pannónia célszerszámok sorozatba)
    - alsó-felső szárakat széthúzod, többi szétszerelést a hivatkozott ábra alapján le tudod vezetni

    3. hátsó rugóstag szétszerelése
    - első lépéseket elég jól leírja a 'szentegyula',
    - lengéscsillapító részhez a "speciális szerszámok" mindössze két megfelelő méretű körmöskulcs, illetve vigyázni kell a dugattyúszárra, hogy ne karcold meg. Többit látni fogod, nem túl bonyolult.

    Ha eddig sikerült eljutnod, tegyél fel pár képet, illetve osszad meg itt a tapasztalataidat, és közösen kitaláljuk, hogyan tovább.
    Tisztelt ApaE!

    Az első teleszkópok kiszerelésével nem volt gond. Akkor akadtam el vele, amikor a kúpos záróhüvelyt kellett volna kicsavarnom.
    A hátsó teleszkópokat is szakszerűen sikerült szétszednem az általad említett körmöskulcsos részig, amelynél az alábbi képen szereplő (vagy ezekhez hasonló) szerszámokat tartom megfelelőnek:
    Attached Files

    Komment


      #17
      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ...2. első teleszkóp szétszerelése
      - kúpos záróhüvelyt lecsavarod ('szentegyula 260. oldal, 3-as sz. tétel) - ide valóban kell egy célszerszám, amit azért nem olyan nagy munka megcsinálni (ha lesz egy kis időm, felteszem a Pannónia célszerszámok sorozatba)
      - alsó-felső szárakat széthúzod, többi szétszerelést a hivatkozott ábra alapján le tudod vezetni.
      Tisztelt ApaE!

      Majd akkor felteszed légyszi a célszerszámot, amiről írtál?

      Előre is köszi: jjzoli

      UI.: Nagyon tetszik a sorozat. Egyet értek én is a célszerszám készítésével. Főleg mert nem érdemes 'gányolni', 'szét-szakbarbárkodni' az adott alkatrészt, meg hát (ahogy írtad) sok bosszúságtól megkímél.
      Utoljára szerkesztve a következő által: jjzoli; 2011 okt. 06, 19:13.

      Komment


        #18
        Tisztelt ApaE!

        Majd akkor felteszed légyszi a célszerszámot, amiről írtál?

        Előre is köszi: jjzoli

        Komment


          #19
          Üdv Mindenkinek!

          Segítséget szeretnék kérni első teleszkóp összeszerelésében. Szétszedtem, mert kicsit meg volt szorulva és miután orvosoltam ezt a problémát már pont ez miatt nem bírtam összerakni. Folyton összecsuklik, ahogy tolnám felfelé a felső villáig, ahol beletekerhetném a zárócsavart.
          Bizonyára vagytok néhányan, akik szereltek már szét, majd össze első teleszkópot. Gondolom van valami trükkje, vagy praktikája.Tudna nekem segíteni valaki?

          Előre is köszönöm: jjzoli

          Komment


            #20
            Üdv Mindenkinek!

            Segítséget szeretnék kérni első teleszkóp összeszerelésében. Szétszedtem, mert kicsit meg volt szorulva és miután orvosoltam ezt a problémát már pont ez miatt nem bírtam összerakni. Folyton összecsuklik, ahogy tolnám felfelé a felső villáig, ahol beletekerhetném a zárócsavart.
            Bizonyára vagytok néhányan, akik szereltek már szét, majd össze első teleszkópot. Gondolom van valami trükkje, vagy praktikája.Tudna nekem segíteni valaki?

            Előre is köszönöm: jjzoli

            Komment


              #21
              Zoli, ez a harmadik, betűre megegyező hozzászólásod egymás után (egyet már kitöröltem ma). Aki tudja a választ a kérdésedre, úgyis reagálni fog, akár most olvassa a friss tartalom gombra kattintva, akár egy hét múlva. Aki viszont nem tud segíteni, azzal tökre kiszúrás, hogy újra és újra fölöslegesen idevonzod. Érthető az információéhséged, de egy fórumban nem illik ilyet csinálni. Vagy legalábbis nem 24 órán belül.

              TZ szokásait követve ezt a harmadik hozzászólást már nem törlöm ki, így talán elejét vehetjük az "up"-olásoknak.
              apacsavo kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Zoli, ez a harmadik, betűre megegyező hozzászólásod egymás után (egyet már kitöröltem ma). Aki tudja a választ a kérdésedre, úgyis reagálni fog, akár most olvassa a friss tartalom gombra kattintva, akár egy hét múlva. Aki viszont nem tud segíteni, azzal tökre kiszúrás, hogy újra és újra fölöslegesen idevonzod. Érthető az információéhséged, de egy fórumban nem illik ilyet csinálni. Vagy legalábbis nem 24 órán belül.

                TZ szokásait követve ezt a harmadik hozzászólást már nem törlöm ki, így talán elejét vehetjük az "up"-olásoknak.
                Rendben, értem. Ne haragudj.
                Sajnos az a tapasztalatom (okkal), hogy csak a Veteránapró (én innen közelítem meg a Fórumot) alján olvasható "friss" témákra érkezik reakció. Mármint amíg és ami ott olvasható. Nyilván mindenki gyorsan szeretne választ kapni a kérdéseire. Ezzel én is így vagyok. De megpróbálok türelmesebb lenni.
                Még egyszer elnézést.
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #23

                  Komment


                    #24
                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Zoli,

                    Nem vagy 'elfelejtve', csak nálam mostanában nagyon korlátos idő marad a fórumozásra - ez a téma pedig 'combos' irományokat igényel(ne), fotókkal, rajzokkal.

                    Az ígért célszerszámot is fel fogom tenni (még vagy négy-öt másik társaságában, amelyek azóta várják a sorukat, hogy tavasszal megálltam a blog írásával, mert indult az építőipari szezon), és a teleszkópod távgyógyítására is kísérletet teszünk majd - ha ki tudod várni .

                    Addig viszont segíts egy kicsit - mit értesz az alatt, hogy "összecsuklik"?
                    Gyakorlatilag a felső része (amelyiket rögzítenem kellene a zárócsavarral felül) az visszacsúszik a teleszkóp alsó cső részébe (amelynek a szétszerelésével kapcsolatban már beszéltünk korábban. De végül mégsem szedem szét -legalábbis egyenlőre - , mert sikerült egy kis noszogatással újra mozgásba hozni.) Tehát most már mozog le is és föl is, de a burkoló védő cső és a lámpatartó cső miatt nem bírom egy helyben fixen tartani, amíg feltolnám a villa felső részébe.
                    Attached Files

                    Komment


                      #25
                      jjzoli és stalker kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szia Zoli,
                        Megtalálod a kért célszerszámot az új blogbejegyzésben !
                        Üdv
                        ApaE
                        Tisztelt ApaE!

                        Megtaláltam a célszerszámról szóló leírásod. Nagyon szép, és precíz munka. Ez bizonyára nagyban megkönnyíti a teleszkópok szerelését (szemben az általad is említett 'szakszerszámokkal'). Én valamiféle körmöskulcsra gondoltam mint célszerszám. Ez egy hajszálnyit bonyolultabb, de nem vészes. Bizonyára el fogom készíteni ugyanis úgy tűnik, hogy pont ennél a záróhüvelynél szivárog az olaj. Hihetetlennek tűnik, mert arra számítottam, hogy az olajleeresztő csavarnál ereszthet majd, de ott úgy tűnik, hogy minden rendben. Magának a záróhüvelynek az a "kétajkú körmös tömítőgyűrűje" cserélhető? Vagy van rá valami megoldás?
                        Írtad, hogy a villaszár kiszerelését is majd leírod valamikor. Várom nagyon, ugyanis nekem a kiszereléssel nem volt gondom, csak (mint azt korábban írtam) a visszaszereléssel. Most úgy ahogy helyén van, de nem az igazi. Én valami olyasmire gondoltam, hogy egy menetes végű csövet bele kellene tekerni a zárócsavar helyére és azzal felhúzni az egészet a villákon keresztül. Lehetne valamit a másik végére hegeszteni, amin keresztül fel lehetne óvatosan 'ütögetni' a felső villába (mert oda már több kell, mint húzóerő, elég szorosan illeszkedik). Persze nem tudom, hogy mennyire sérülne meg a belső menetes rész az ütögetős felhúzás során.
                        Nos én valami ilyesmire gondoltam (félig meg is valósítottam, de nem igazán sikerült teljesen felhúzni a helyére). Ezért várom türelmesen a Te megoldásodat is.

                        Köszönöm a segítséged a kúpos záróhüvelyes célszerszámmal kapcsolatban. Meg úgy mindennel kapcsolatban, és bocs a korábbi türelmetlenségemért.

                        Tisztelettel: jjzoli
                        Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          apacsavo, jjzoli és Che kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            jjzoli kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Rendben. Köszönöm a segítséget. Pont ma készült el a csúszókalapácsom a teleszkóp felhúzásához, de mivel úgyis szét kell szednem a teleszkópot a karmantyú végett (amit remélhetőleg az általad megadott linknél olvastak alapján be tudok majd szerezni), így lehet, hogy nem is lesz rá szükségem. Mert ugye az volt nekem a bajom, hogy (ahogyan Te is írtad) fogást próbáltam keresni rajta, de megforgott egymásban az alsó és a felső cső. De ha szétszedem és utólag csavarozom fel az alsó részt, akkor a felsőt egy kényelmes fogással fel bírom tolni a villába (lehet, hogy azért egy enyhe 'nyomást' gyakorolok rá a csúszókalapáccsal).
                              Meg ugye a sztendert is úgy sikerült még jobban elgörbítenem, hogy a lábam közé fogtam az első kerék és tank nélküli motort, előrebillentettem és birkóztam a teleszkóp beszereléssel. A teleszkóp alsó részét a földnek nyomtam, a felső részénél meg próbáltam felhúzni. Na, azt hiszem ez a 'szakbarbár' hozzáállás vezetett a sztenderem további elhajlásához. De azt már orvosoltam. Sőt, az oldalsztendert is megcsináltuk, így most már megáll a lábán így is meg úgy is.
                              Most hogy okosabb lettem a teleszkóp szerelést illetően, így már (talán) nem okozok még több kárt, amikor a karmanytyú végett megint szét kell szednem.
                              Már csak azt a célszerszámot kellene elkészítenem hozzá, amiről nemrég írtál.

                              Még egyszer köszönöm!

                              UI.:holnap talán megvizsgáljuk a világítás alkatrészeit is, és aztán megírom a tapasztaltakat. De azt már nem ide
                              apacsavo és Che kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Hali! Én is épp egy P10-es hátsó rugóstagot gyógyítgatok az egyik ismerősömnek.
                                A feltöltési mennyiséget megtaláltam már itt, de lenne egy kérdésem.
                                A belső csö egyik végén van egy igen pici furat a paláston, amit nem vettem észre a szétszerelésnél, és most nem tudom, hogy alul, vagy felül volt...
                                Ha lenne valakinek egy metszeti rajza, amin látszik, vagy szedett már szét ilyent és emlékszik hogy volt, annak hálás lennék, ha válaszolna.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X