Közlemény

Collapse
No announcement yet.

19-es kerékre gumiabroncs

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    19-es kerékre gumiabroncs

    Sziasztok!
    Minap vettem egy pár 19-es spanyol ráfot, Pannónia T5-re lesznek.
    Milyen márkájú és típusú gumiabroncsokat lehet beszerezni manapság, milyet használtok előszeretettel, melyik kerülendő és milyen paraméterűre van szükség, mekkora méretűek valók erre a motorra?
    Ugyanezek a kérdések a belső tömlőre is.

    #2
    Hali!

    Előre 3 x 19 es, hátra 3.25 x 19-es gumit kell venned.
    Legolcsóbb a Mitas gyártmányú gumiabroncs ( kb 8000 Ft /db ), ilyet börzén is láttam már.
    Én hátra ebben az évben vettem Heidenau 3,25 x 19 K34 mintázatú gumiabroncsot.
    Ez drágább márka ( kb. 15000 Ft a hátsó), de szerintem jobb is a Mitasnál.

    Belsővel még nincs tapasztalatom.

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 nov. 16, 17:33.

    Komment


      #3
      SZia!

      DKWmon is Mitas, IZSen is, JAWAn is az volt, Hondamon is.... korrekt z ár érték aránya H02 a veterán mintás asszem de csak 3,50es van belőle, 3,25ben h01 van...
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        Hali!
        Ma megvettem a két Mitas H01-t, amíg a dobokat ki nem fényezem, addig pihennek a sarokban. Köszönöm a segítséget!
        soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Sziasztok, van valakinek tapasztalata a Furtune gumiabronccsal? (325-19 Köpeny 54N F-899 TT 4PR Fortune MO-FA-KER Kft.) A Mitas közel 10eFt jelenleg. Volt korábban nekem fent Mitas és meg voltam vele elégedve, de mivel keveset megyek és akkor sem nyélgázon, ezért gondoltam egy olcsóbb gumira. köszi

          Komment


            #6
            Nekem Fortune van rajta. Még semmi gond nem volt velük.
            ptm004 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Én is ilyet vettem hátra, olcsóbb árfekvésben nincs is más, mert a Mitas H01 elsőkerékre való.
              ptm004 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Jó reggelt! Érdeklődők hogy szerintetek a 110es gumit még rá lehet tenni a pannónia felnire?

                Komment


                  #9
                  Jó reggelt! Érdeklődők hogy szerintetek a 110es gumit még rá lehet tenni a pannónia felnire?
                  Srácok!
                  Nem tudtok valami táblázatot,az általunk használt gépekhez használható hazai és idegen méretezésekkel?
                  Engem is érdekelne a felszerelhető legvastagabb külső.A belsőkkel az a tapasztalatom,hogy a méretezés több méretet ir és a legnagyobbhoz nem felel meg:szűk a szerelésnél,nem a külsőben,hanem a ráfban fekszik fel,ez rendkívül megneheziti a szerelést.
                  Emiatt az alsó mérethatárú belsőt választom.Pl:19x3,25 külsőhöz 19x3,25-3,5-ig
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A belsőkkel az a tapasztalatom,hogy a méretezés több méretet ir és a legnagyobbhoz nem felel meg:szűk a szerelésnél,nem a külsőben,hanem a ráfban fekszik fel,ez rendkívül megneheziti a szerelést.
                    Emiatt az alsó mérethatárú belsőt választom.Pl:19x3,25 külsőhöz 19x3,25-3,5-ig
                    Igaz hogy nem motoros hanem bicajos tapasztalat, de a könnyebb szerelhetőségen kívül nekem még az is feltűnt hogy jobban bírja a defektet ha a belső alsó mérethatára jó az adott kerékhez. Én ezt annak tudom be hogy nem kell annyira kitágulnia, nem feszül annyira, így vastagabb a fala és így defektállóbb.
                    Persze motorral az úton nincs olyan nagy esély a defektre mint bicajjal az erdőbe mindenen keresztül hajtva, de én úgy vagyok vele hogy jobb megelőzni a defektet. (én ezt bicajon is és motoron is defektvédő folyadékkal oldottam meg)
                    Igrich kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      A gumikról nekem annyi tapasztalatom van, hogy ami jelenleg rajta van kitudja hány éves orosz gumi, még jó. Betonkemény, de 1000km-t legurultam már vele, és nem volt baj. Jóformán levegő sem kell bele, tartja magát..
                      Előző motorom egy Simson S51volt, azon Mitas gumik voltak. Na azzal csak száraz aszfalton nem estem, vizes, poros, havas úton igen. Volt, hogy esett az eső, és éreztem hogy kicsit keresztbe haladok folyamatosan, ellenkormányoznom kellett mert csúsztam le a nyílegyenes útról a minimális lejtése miatt. Volt fosás rendesen.
                      Szóval én nem adom alább, egy Heidenau szettnél. Heidenaut még nem láttam megkeményedve, és jókat hallani róla. Egy (illetve 2) jó gumival állítólag meg meg lehet többszörözni a motorozási élményt
                      CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        a 110es gumit még rá lehet tenni a pannónia felnire?
                        Ez gumifüggő. Minden gumigyártó megadja a tól-ig ráfszélességet, ami használható a gumihoz és nem mindig függ olyan mértékben a gumi szélességétől, mint azt gondolná az ember.
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          #13
                          cocojumbo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Egy (illetve 2) jó gumival állítólag meg meg lehet többszörözni a motorozási élményt

                          Különössen "bizonyos "útszakaszokon .. gondolom mindenki lakhelye környékén vannak ilyenek ..
                          Fergusson kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            kitudja hány éves orosz gumi, még jó. Betonkemény, de 1000km-t legurultam már vele, és nem volt baj. Jóformán levegő sem kell bele, tartja magát..
                            Szovjet defekttűrő gumiabroncs. Én azt se vettem észre, hogy kiszakadt a szelep
                            A Barum bakelitkerék is tartós, a vízmintás gyári elsőt nekem 40ezer km után kellett cserélni.
                            mátéapu és RedBull477 kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Én Fortune gumikat hadználok már régóta.Először mondhatni viccből vettem a Simsonomra mert 2500Ft körül volt akkoriban a bütykös Enduro kivitelű darabja 2.75-16 méretben.Ez volt 2010-ben.Az első keréken még mindig az van fent bár most tervezem lecserélni egy ugyanilyenre.A hátsót már 2szer cseréltem 2010 óta.Nekem pozitív meglepetés volt hogy mennyire jól tapad aszfalton is vizes úton sem csúszik meg olyan könnyen,szóval ár érték arányban szerintem verhetetlen.Viszont a puha keverék miatt elég gyorsan kopik.Ismerősömnek ETZ 250-én van fent és ő is dicséri a tapadását.Megéri kipróbálni szerintem.Ja egyébként a simsonomat naponta használom munkábajárástól a túrázásig mindenre télen is,szóval éves szinten a minimum 4000 km mindig megvan bár durván a 40százalékát terepen teszem meg.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X