heeegany eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia karburátor
Collapse
X
-
heeegany kedvelte ezt.
- 1 like
-
A javaslatoknak megfelelően ecetbe tettem a súbertűt és az úszóház fedelet egy jó 10 percre. Utána kis krétapor segítségével - finoman ide-oda forgatva a tűt a fedél réz fészkében -összecsiszoltam őket. Addig csináltam, amíg a tű kúp palástján egy körbemenő kis fényes gyűrű volt látható (a tű fészkébe nem sikerült belelátnom...)
Kipróbálásnál nem csöpögött a benzin akkor sem, ha megdöntöttem a motort.
Az úszószintet is be tudtam állítani úgy, hogy 15 fokon csöppenjen ki a benzin az üresjárati fúvóka furatán.
A többi beállítás még vissza van, de szerettem volna megírni az eredményt, és köszönöm a jó tanácsokat!!!
(Nem gondoltam volna, hogy ilyen apróságokon is múlnak dolgok...)
- 3 likes
Komment
-
Elmesélem, mi történt velem tegnap: A karburátor finom beállítását végezném , de valami nagyon nem stimmel. Amikor letettem a motort szépen ment előtte, de most hogy indítom, gázadásra lehörög. Eddig egyébként az volt a gondom, hogy sokat kapott, nagyobb gáznál ( négyesben 70 körül) tortyogós lett a hangja. A finom beállítást is erre alapozva folytattam volna”¦). Most meg ugyan elindul szivatóval, de ha elveszem a szivatót leáll. Melegen is nehezen indul, és csak akkor megy, ha a szivatót ráhúzom. Mondom magamban, biztos kevés a benzin. Állítom a súbertűt, semmi hatás. Újra nekikezdek az úszószintnek, semmi javulás. (utólag belegondolva, ez marhaság, hiszen ha előtte jó volt, ez nem lehet gond”¦) Szétszedem a karburátort, megtisztítom, semmi javulás (ez elvileg lehetett volna gond). Rutinszerű gyertyacsere, a gyertya nedves. Mondom magamban, hátha feljebb van a gond, szemre ugyan csordogál a benzin, de biztos, ami biztos, vízzsák kipucolás, benzincsap szétszedés és tisztítás, semmi javulás. Sötétedik, szúnyogok gyötörnek, abbahagyom, és azon gondolkozom, mi lehet a baja?!?
Szikra van, üzemanyag van, a keverék lehet rossz. Miután szivatóval „játszva” életben lehet tartani, valószínűleg szegény a keverék. Ha elég az üzemanyag és mégis szegény a keverék, akkor biztos sok a levegő, azaz falsot kell kapnia, gondolom”¦?! Még nem tudom, mi a megoldás, de miután aludtam egyet rá, attól tartok „elment” a gyújtás alatti szimeringem. Legközelebb lehúzom majd a lendkereket, és ha olajos alatta a gyújtásalap, akkor megvan a probléma”¦ Mondjuk erre előbb is gondolhattam volna”¦.Amennyit eltököltem a benzin rendszerrel, akár ezt is ellenőrizhettem volna”¦. (Mindezt nem dicsekvésként írom, hanem hogy tanuljon más is belőle”¦)
Amúgy a motorban néhány száz kilométer van a blokk felújítás után, és viton szimeringet tettem bele, ami eddig kitűnően üzemelt”¦Talán ezért nem is jutott eszembe ez a lehetséges ok”¦Talán annyi változás van, hogy az utóbbi időben felváltás előtt jobban kihúzatom a motort, kicsit pörgetősebben járatom. Valójában semmi kedvem újra szétszedni a blokkot... Mi a véleményetek róla, szükség esetén ki tudom „bányászni” a szimeringet úgy, hogy nem húzom szét a blokkot?!? Van erre ötletetek?
Reménykedem, mivel nem fémházas szimering. Meg abban is reménykedem, hogy a rugója nem pattant szét, hiszen közvetlenül mellette van a golyóscsapágy”¦
Meg utána be is kell tenni egy új szimeringet úgy, hogy helyén van a főtengely”¦Csinált már valaki ilyesmit?Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 szept. 01, 10:39.
Komment
-
Ha elég az üzemanyag és mégis szegény a keverék, akkor biztos sok a levegő, azaz falsot kell kapnia, gondolom”¦?!
Féktisztítót fújtam a csonk és a karbiház közé, ezzel aztán tudtam játszani, ha eleget fújtam akkor le is tudtam állítani csak ezzel.zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Továbbra sem megy a motorom...
Sok szívatás után indul, és csak akkor megy, ha rajta van a szívató. Ekkor veszi a gázt, de ha visszaveszem a szívatót, megáll. Igaz ez alapjáraton és ha ráhúzom a gázt, akkor is.
A gyertya nedves természetesen.
A karburátor tiszta, sőt már kipróbáltam másik főfúvókával, sőt egy másik karburátorral is, a helyzet ugyanaz...
A hipotézisem, hogy falsot kap, csak azt nem tudom, hol?!?
Néztem a szívócsonk-karburátor csatlakozást, jól illeszkedik. Néztem a szívócsonk talpa és a henger csatlakozását, de ott sem láttam hibát...
Most jut eszembe, a henger talp csavarokat nem néztem, de papír+ tömítőpasztával lett összerakva, és a motorral már mentem pár száz kilométert.
A jobb oldali szimeringre gyanakszom, hogy ott szívhat esetleg falsot. Találkozott már valaki ilyesmivel?!?
Levettem a gyújtást, szemre semmit nem látni a szimeringen. megpróbáltam hogy olajjal bekenem a csatlakozó felületeket, és hátha látok valami "mozgást", ha rugdosom, de semmi...1500 ft-os viton szimering, nincs kedvem szétgányolni, ha nem muszáj.
A lendkerék agy belső oldalán némi olajos korom szerű lerakódást láttam, de a tekercseken nem volt olaj, és lehet, hogy ez is már rajta volt a beszerelés előtt...Ha csatakosak volnának a tekercsek, akkor legalább biztosan tudnám, hogy a szimering enged.
Létezhet olyan, hogy a záró irányba kifelé működik a szimering, de befelé átenged, és szívás közben az ajaknál is szív be levegőt?!?
Van valakinek ötlete???
Komment
-
ApaE
-
Szívhat balról is falsot. Milyen színű a füst? Már amikor jár a motor, 'ugye'.
Füstöl és csöppen is olaj a kipufogó végén, de ezt eddig a sok szivatózásnak és a bejáratós 20-as keveréknek tudtam be.
Ill gondoltam rá, de elvetettem, mondván, hogy onnan levegőt nem tud szívni, csak olajat...de ez nem igaz, hiszen az olajszint a főtengely vonalánál lejjebb van, így bőven tud levegőt+ olajat szívni.
Holnap megnézem, milyen színű a füst, ill. milyen a kipufogott olaj, bár lehet elégve nem tudom megállapítani, hogy ez Repsol, vagy váltóolaj...
Csináltam is egy videót róla, a telefonommal, hogy bemutassam, csak valamiért nem sikerült...Úgy látszik rossz szériám van...
Ha jobban belegondolok, a hollandernél is köpködi rendesen az olajat...asszem szedhetem szét...pedig olyan gonddal próbáltam összerakni...
Komment
-
ApaE
-
Üdvözlet mindenkinek
Van néhány 1 hengeres pancsi karbim. de az egyik picit másabb mint a többi. A légtoroknál ahol a fúvókáknak megy a levegő(1 furat és 1 oválfurat) annak az 1 centije ki van marva. Maga a felirat(27/01D) nem az úszóház alján van hanem a henger csatlakozás alatt. Próbáltam googlén képeket nézni de nem találtam ilyet.
Csak a kíváncsiság hajt hogy: miért különböző ? (korai,kései?) [nincs Pannóniám]
Komment
-
zerger88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÜdvözlet mindenkinek
Van néhány 1 hengeres pancsi karbim. de az egyik picit másabb mint a többi. A légtoroknál ahol a fúvókáknak megy a levegő(1 furat és 1 oválfurat) annak az 1 centije ki van marva. Maga a felirat(27/01D) nem az úszóház alján van hanem a henger csatlakozás alatt. Próbáltam googlén képeket nézni de nem találtam ilyet.
Csak a kíváncsiság hajt hogy: miért különböző ? (korai,kései?) [nincs Pannóniám]
http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...7/index18.html
A következő oldal elején pedig egy másikféle karbi.Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 okt. 29, 21:37.
Komment
-
ApaE
-
Sziasztok!
A képen az úszóház fedelén látszik, hogy van egy bemarás, ha megnyitom az üzemanyagcsapot tartalék vagy normál állásban akkor azon a kis nyíláson elkezd folyni az üzemanyag. Ez attól lehet, hogy az úszótű nem zár rendesen?
Olyan is történt előző este, hogy nyitva hagytam a csapot és kb. 1,5 óra alatt a levegőszűrő ház aljában kb. 2 dl üzemanyag folyt ki.
Komment
Komment