Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Őszintén szólva nem volt elég időm, hogy az összes hozzászólást alaposan átnézzem, ezért nem tudom említette-e valaki a benzincsapban levő perforált gumi korongocska által okozott dugulás lehetőségét.Jawa benzincsapnál fordult elő az, hogy elhasználódott, -talán a benzin ette meg ezt a kis tárcsát és gumi darabkák váltak le róla, amik elzárták a benzin útját.
    Megj.:arról a kis gumi tárcsáról van szó, ami elkülöniti a zárt,nyitott és tartalék állásokat.Börzéken lehet legkönnyebben hozzájutni ilyen tárcsához és érdemes is 1-2 darabot kéznél tartani,mert nehéz ilyet fabrikálni.Egyébként én tartok a szerszámos táskában egy darab benzincsövet, amelyen keresztül külömbözö helyekre be lehet fújni.Ezzel vagy ÁTMENETILEG megszüntethető a dugulás,vagy segít abban, hogy kiderüljön hol is van a baj.
    Lemezjáték, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      perforált gumi korongocska által okozott dugulás
      A kínai gyártmányú gépeimnél már megjelent ez a probléma (1db háti motoros permetező és 1db dongó+ segédmotor).
      Sokat kisérleteztem hogy mivel lehetne ezt pótolni, mi az az anyag ami tömít, faragható, és nem eszi meg a benzin.
      Végül a parafa vált be. Borosüveg dugójából tapétavágóval levágtam egy megfelelő vastagságú korongot, azt kivágtam kellő átmérőjűre, majd (lidlis) lyukasztóval készítettem el a 4db kis lyukat.
      Ez a módszer elég jól bevált.
      Sajnos már egyre ritkábban használnak parafa dugót, így még most kell bespájzolni.
      Könnyen lehet hogy pár év múlva már egyáltalán nem fog teremni csak úgy borosüveg szájában az ilyesmi anyag.
      Sokan átálltak a csavaros fém kupakra, vagy műanyag (szivacsszerű) dugóra.
      Ebből a dugóból is próbáltam ilyen tömítést készíteni, de egy nap alatt megette a benzin . Pedig állaga, faraghatósága jó lenne.
      Nektek van ötletetek hogy miből, hogyan lehet esetleg még egyszerűbben készíteni ilyet?
      Lemezjáték, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Köszönöm mindenkinek az ötletelést!
        Kaptam próbakarburátort, hálás köszönet Attila Szénási-nak. Feltettem de légszűrő nélkül mert nem igazán akart beférni. 3. rúgásra indult, gázadásra jól reagált, mentem vele ment. Visszatettem a sajátját,(légszűrő nélkül). Indult, vette a fordulatot, mentem vele, szépen ment. Ezután alapjáraton járatva vissza próbáltam tenni a légszűrőt, ahogy közelítettem a csonkja felé lefulladt. visszatettem rendesen a légszűrőt, nem indul. Levettem indul és rendesen működik. A légszűrő "tiszta", a levegő könnyen jár át rajta. A levegőcsavar 1 és 1/4-nyire kicsavarva. A szívócsonknál, hengertalpnál nem szív fals levegőt.(féktisztító spray-vel kipróbálva) Így mi lehet a baj?
        Utoljára szerkesztve a következő által: Iker József; 2017 szept. 26, 17:18.

        Komment


          Így mi lehet a baj?
          Leírtad:ha közelíted a légszűrőt leáll!Akkor egyértelműen a légszűrővel van probléma,esetleg próbalégszürő a próbakarbihoz nincs?Egyértelműen a légszűrővel való működéshez negyobb alapjáratot kell állítani a levegőcsavart:én meleg motornál annyira betekertem amennyire engedte a motor akár emelt alapjárattal és utána egy negyedet vissza ezután az alapjáratot állítottam kedvemhez!Ez mindig gondot okozott,mert amíg nem meleg a motor mindig megáll,főleg lámpánál kellett játszani a gázzal:
          Iker József kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            Próbáltam másik légszűrővel is. De ahogy írtam, a légszűrő tiszta, szinte átlátni rajta.

            Komment


              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nektek van ötletetek hogy miből, hogyan lehet esetleg még egyszerűbben készíteni ilyet?
              Kell csinálni egy sütőformát, elbattyogni egy gumisütős szakihoz és vitonból süttetni
              Avagy süttetni vagy valahol szerezni megfelelő vitonlapot és abból vágni. Az bírja.

              Parafa dugót mifelénk mezőgazdasági boltokban lehet kapni. Mindenféle méretben.
              dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                A karburátoron csavargatni csak jól előmelegített / üzemmelegnél is melegebb/ állapotban szabad. Ez az én tapasztalatom nem írott szabály.Ha jó meleg akkor a levegő csavart addig tekertem míg a legnagyobb fordulatot nem érte el természetesen gázadás nélkül. Ha ez megvan akkor érdemes az alapjárati csavarral bíbelődni természetesen nagy stenderen mert az oldalstender is csalóka. Én így csináltam. A benzincsapban lévő gumilap állapotát nekem mindíg jelezte az esetleges csepegés. Az is megkeményedik és utánna nem zár rendesen.
                Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2017 szept. 26, 19:57.
                zahi és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  Ha légszűrőre megáll , akkor azzal a karbival sokall !!! Rakd az úszótűt a megfelelő állásba , hogy a szint jó legyen . (beállítás vagy az így gondozd ... , vagy a piros pannóniás könyvben megtalálod , mindkettő fent van a neten)

                  Pancsimotoros

                  http://p-a-n-n-o-n-i-a.uw.hu/Pannoniakonyv.pdf

                  PANN

                  Szerelj megfelelő fúvókákat (a gyári méretet próbáld, kiindulási pontnak venni ... ) a karbiba , ami természetesen ki van tisztítva , és ki van fújkálva... (120-127 fő , 260-270 tűs ,40-45 alapjárati ,65-75 dúsító fuvóka) az alapjárati ütközőcsavar alaphelyzetben - a súberharang a karbi alján koppanva teljesen elzár (!) ... ebben a helyzetben a gáz bowdent beállítod , hogy a kormány bármely helyzetében legyen egy pici holtjátéka , majd rögzíted annak anyájával...
                  Állítsd be az alapjáratot , hogy a motor stabilan járjon, majd hangold hozzá (kifele csavarva ,legbentről) a levegőcsavart, hogy a legmagasabb fordulatszámot elérje (innen egy 1/4 fordulat vissza) majd állítsd be az alapjáratot , lehetőleg stabil és nem túl magas, vagy alacsony (kb 750-950 körül )de karakteres , pattogós alapjáratod van ! (ha nem akkor alapjárati fuvóka csere , bár ritkán kellhet) ... próbakör ,teligázon vagy 2 km... és gyertyakép alapján a főfuvóka meghatározása , majd a részterhelés beállítása fog következni a súbertű rakosgatásával (próbaköröl 2/3-ad - 1/4 gáz kar állás mellett , ha négyüteműzik állandó kar -állásnál: sokall , ha lassul gyenge : kevesell ...) , a már korábban leírt módon ! Semmilyen spéci beállítási érték , lev csavar súber .... nem létezik (!) minden motornak más lehet a beállítása , mert minden karbi is lehet más és más !
                  Mindennek alapfeltétele a jó gyujtás, üzemanyag , üzemanyag-ellátás , tiszta lev.szűrő, karbi , fals-mentes motor ....
                  Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 szept. 26, 22:43.
                  Lemezjáték, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Click image for larger version

Name:	sziv1.jpg
Views:	701
Size:	50.0 KB
ID:	218947 Betenném ide a gondomat
                    P10 vagymilyen porlasztó gombos szivatójában van egy "gumidugó"
                    Az egyiknél ki van szakadva és kemény, a másikban egyáltalán nincs
                    Hogy lehetne ezt pótolni?
                    Click image for larger version

Name:	szivato.jpg
Views:	892
Size:	26.4 KB
ID:	218946

                    Komment


                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      P10 vagymilyen porlasztó gombos szivatójában van egy "gumidugó"
                      Ha csak a működése a fontos akkor egy MZ vagy Simson szívató tolattyút tégy bele(a hossza és az átmérője azonos,a legtöbb karbiban nekem is az van),szerintem még kapható.Ez az eredeti gumi"kupak"csak utángyártott formában:Fóti-úrnál,börzéken beszerezhető.
                      Titus, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha csak a működése a fontos
                        A működés a fontos nem az "eredetiség"
                        Ez meglepő hogy stimmel és jó mert pl. Simson szivató minden utcasarkon kapható. Lehet viccböl ki is próbálom a Simsonomrol
                        A kormányra meg csak akad majd valami veterános szivatókar a neten
                        Köszönöm a segitségedet.

                        Komment


                          Az MZ-ken volt hasonló

                          Komment


                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Simson szívató tolattyú
                            Megvettem, nagyjábol stimmel.
                            Mégegy kérdés
                            Teljes gáznál a súber 1/4-e még belóg a szívótorokba. Kézzel még lehetne feljebb tolni. MZ gázkar van/volt a motoron
                            Normális ez?
                            Emlékeim szerint örök életben ez a gázkar és Pannonia porlasztó páros volt, de szerintem igy az életben nem érte volna el a 100km/órát sem

                            Semmi nem stimmel ezen a szerencsétlen motoron. Amit ma szétszedek azt holnap alig lehet összerakni

                            Komment


                              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Kézzel még lehetne feljebb tolni. MZ gázkar van/volt a motoron
                              Normális ez?
                              Nem ! ........Akkor mire való a teljes gáz?
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nem !
                                Gyanítottam csak nem tudtam
                                És jut eszembe, valamikor vagy az eredeti vagy Pannonia gázkar volt rajta. Mikor és miért került rá MZ , nem emlékszem./30 éve áll ez a motor/ Gondolom az MZ porlasztóban is mozdul a súber annyit mint a Pannoniában. Nem értem
                                A markolat állórészében felöntött ütköző van, talán kicsiszolom és fúrok egy mentet/csavart a megfelelő helyre.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X