Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nos, mindenképpen széthúzom a blokkot. Lenn a leeresztőcsavarnál falsot szív, meg van szakadva a menet. Tud valaki Pest közelében vagy Pesten jó főtengelyest? Mert akkor már szeretném rendbe tenni...

    Komment


      Ha csak falsot szív, attól még nem biztos hogy szét kell húzni, lehet húzni a nagyjavítást későbbre is, ha valamílyen tömítő pasztával beragasztod a csavart. Én is jártam hasonlóan, mind a karter leeresztőval, mind pedig a váltó leeresztő csavarral. Ott egyszerű kóccal csavartam be a hibás menetbe a csavart, mint a vízvezeték szerelők...( plussz tavatta tömítő pasztával, lehet hogy nem így kell leírni, de akik a 70-es 80-as években dolgoztak, biztos ismerik, hallottak róla)

      Komment


        Ráfér a felújítás, nagyon hordós az alsó csapszeg..... ezért keresek jó főtengelyest.

        Komment


          Vissza a karburátor témára...
          Már én ezzel jóideje elvagyok, mai tapasztalás:
          Adott egy utángyártott, új súbertű. Vastagabb, kevésbé hegyes mint a gyári. Gondoltam megnézem, ez mit mutat.
          Ugye az elmélet és a gyakorlat szerint ezzel minden tartományban szegényítjük a keveréket. Levegőcsavar fél fordulattal beljebb kívánkozott alapjáraton és ezzel nekiindultam. A motor meg hörög, alig akar pörögni, gyenge...
          Eddig még oké is lenne, DE olyan füstfelhőt húztam magam után hogy még magam is elszégyelltem. No, honnan jön a füst!?

          Komment


            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            DE olyan füstfelhőt húztam magam után hogy még magam is elszégyelltem. No, honnan jön a füst!?
            És melegen is füstölt?
            Hidegen nekem is okádja a füstöt. Ház előle elrajtolva visszanézve csak a füstcsóvát látni
            De ha bemelegszik akkor alig füstöl.

            Komment


              Füstöl hát!
              De az a durva, hogy sokkal tovább, többet kellett szivatni hidegen, mert hallhatóan-érezhetően igényelte. És mégis, a szegény keverék összes tünete ellenére nagyon füstölt. Semmin nem változtattam a tűn és az alapjárati levegőcsavar beljebb tekerésén kívül.

              Komment


                Érdekes. Nekem is utángyártott tű van. Gyárival nem próbáltam még, abból csak egy erősen kopott és egy görbe van.

                Komment


                  Ennyire hiány alkatrész az eredeti súbertű a Pannóniába?

                  Komment


                    Nem tudom, de nekem sincs még egy ép, ezen az egyen kívül.
                    Azon gondolkodtam, hogy az utángyártott tű majd biztos jó lesz egy agyonkopott tűsfúvókával.

                    Komment


                      Kb 91! -ben dolgoztam az egri Finomszerelvény gyárban (pontosabban üzemgyakorlaton voltam kb két hónapot ott ...), a gyár akkor már meglehetősen nagy slamasztikában tartózkodott , már az egész hetet sem dolgozták végig a melósok , és a fizetésüket is ehhez mérten kapták. Akkor ismerkedtem össze egy jó pár szaki bácsival , és nénivel (!!!) akik a régi porlasztó gyártásban dolgoztak . Volt olyan eset is hogy beszélgetésünkre (megtudták hogy Pannóniám van ) egy órával a szaki bácsi kopogtatott a vállamon : "hoztam neked valamit , még ezek a fiók aljában voltak régóta" és a kezembe nyomott egy kisebb csokor utolsó szériás pannónia porlasztóhoz való súbertűt ! Mivel nem voltam érdekelt az egyhengeres pannóniákba ezért csak megköszöntem , és zsebreraktam , majd egyszerűen elosztogattam a márkatársaknak , "hátha egyszer majd jól jön ! " De akadt kéthengeres porlasztó cucc is jópár , volt aki otthonról hozta el kis zacskóban amit talált : "Vót valahol bilux kapcsoló , és gyujtáskapcsoló is a húszashoz de má nem tanáltam meg ! " (ilyenkor gőzölt az agyam , mert már akkor is biluxkapcsoló problémáim voltak, bár börzékről akkoriban én nem is hallottam...) úgyhogy egy sárga "Egységesített vegyi-sugármentesítő egységcsomag" dobozába gyüjtöttem össze őket , ami szinte meg is telt (mostanra pedig már szinte üres) De ha jól emlékszem a gyári tűk megmunkálása sem volt valami finom , és akkoriban a versenyzők sárgaréz forrasztó pálcából csináltak maguknak "speciál tűket" ... Szerintem lehetne készíteni a gyári méretek alapján (esetleg egy gyárival összehasonlítva) használható tűt csak egy kis ügyeskedés az egész ! Elnézést hogy ismét hosszú voltam , csak beugrott egy pár emlék !
                      demeter és heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        Szerintem a '90-es évek még kánaán volt Pannóniás szemszögből. Mára már más a helyzet sajnos...

                        Komment


                          Sziasztok. Ma volt időm egy kicsit foglalkozni a vassal. Beindul rugdosásra, egy ideig veszi szépen a fordulatot, és alapjárat is van, aztán meg olyan mintha elfogyna a benzin. Úszónál nyit, zár, benzincsapból jön rendesen a nyál. Igazából most értetlenül állok előtte. A karbit apró darabjaira szedtem, mindent kipucoltam, átfújkáltam, gyári méretű fúvókák vannak benne. Aztán ha leáll, művészet újra indítani. Szivatója működik, nem ragad le... Ötlet?

                          Komment


                            Gondolom szikra van... és van szikra kompresszió alatt is?

                            Tehát ha úgy rúgod meg, hogy egy gyertya a helyén, egy gyertyával meg kívül ellenőrzöd, hogy mekkora szikra van induláskor... (ez csak egy ötlet, ha már a karbi tényleg tökéletes...)

                            és amikor rugdosáskor nem indul, akkor a gyertya - ha kiveszed - olajos?

                            Komment


                              kompresszió alatt is van szikra. Ma eljutottam odáig, hogy beindult, és tudtam fordulni vele egy kört. De időnként olyan mintha elfogyna az üzemanyag. Ha túráztatom amikor gurulok, akkor nem áll le, elkapja újra. A gyertya picit olajos, nem vészesen. Próbáltam a levegő csavaron állítgatni, de nem volt változás. Most úgy indul, hogy ha normál leállítom, akkor az első rúgásra. Ha magától áll le, akkor viszont rugdosni kell egy ideig. Szóval itt tartok most. Van itthon 2 karburátor is, mindkettővel ugyanaz a hibajelenség. Az egyik szűkebb torkú, a másik ami most is fenn van, nagyobb torkú. Ezzel érezhetően erősebb és sokkal harapósabb....

                              Komment


                                Próbáltam a levegő csavaron állítgatni, de nem volt változás.
                                Ha magától áll le, akkor viszont rugdosni kell egy ideig.
                                Ezek fals levegő forrásra utalnak.



                                Most úgy indul, hogy ha normál leállítom, akkor az első rúgásra.
                                Ez meg arra, hogy a gyújtás megfelelő, ha éppen a keverékképzés is, akkor nincs gond.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X