Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hello mindenkinek!
    Valakinek van otlete ,hogy a subertus fuvokat milyen motoreval vagy honnan lehetne beszerezni? En meg borzen nem talakoztam vele ami meg nekem van az mind az ot mas es mas meretu ?

    Komment


      Ismerős a kopott fúvóka jelenség...én nem tudok róla, hogy újat gyártanának bárhol is, de nem lenne rossz.

      Komment


        Komment


          Igaz nem a témába vág, de eljutottam ide az elmúlt 2 nap alatt

          Click image for larger version

Name:	IMG_2219.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	140826Click image for larger version

Name:	WP_001020.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	140827
          Utoljára szerkesztve a következő által: Sanders; 2014 aug. 12, 21:50.
          Örs, kineth és 7 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Még mindig 50 m-rel előttem fut a műnyúl...

            Rendesen kínlódok a T1-esem karburátorának beállításával.

            Elolvastam a KÖNYV-et, hogyan kell beállítani és nekiálltam.
            Kezdtem az úszószinttel. Ha jól értem az írást, úgy kell beállítani, hogy az üresjárati levegő fúvókáját kicsavarva, a karburátort az úszóházzal ellentétes irányban a függőlegestől számított 15 fokkal fordítva kell a furaton megjelennie a benzinnek?
            Nem tudom annyira lenti rovátkához állítani az úszót, hogy ez teljesüljön, mivel függőlegesen nem folyik a benzin, de ha kis mértékben elfordítom (max 10 fok), már ott a furatban a benzin.
            A motor amúgy rendesen indul, menni is lehet vele, de "tortyogós" hangja van, kivéve, ha a súbertűt legmélyebbre teszem, ekkor viszonylag pattogós hanggal, egész jól megy.
            Többször előfordult velem, hogy sztenderre téve a motort csöpögött a benzin a karburátor alján, ill. a légszűrőből. levéve a légszűrőt, az alsó furatnál láttam a benzint szivárogni.
            További szimptóma, hogy leállítás után a benzincsap elzárása után másnap a karburátor alján olaj cseppek vannak, gondolom csöpög a benzin , és elpárolog, ez meg a visszamaradó nyoma.

            Természetesen kitisztítottam a karburátort...Az úszóban nem lötyög benzin.

            Az itteni információkat is elolvasva arra jutottam, hogy valószínűleg az úszó tűszelepe nem zár rendesen.

            Ha nekinyomom az úszót az ujjammal a fészeknek, zár. Ha kicsit oldalirányba elmozdítom, akkor is.
            "Lehet, hogy így nagy erővel szorítom, és ezért zár csak, míg a benzin produkálta felhajtóerő kevés neki a záráshoz???!"-Ezt gondoltam és a siófoki börzén vettem egy másik karburátort, ami nem tűnt túl kopottnak (a harang kotyogását vizsgálva mondom ezt, ill. levettem az úszóház fedelét és az úszót ujjal megtámasztva a csonkba fújva próbáltam, hogy jól zár-e. Zárt, nem engedte át a levegőt.

            Ma levettem a vásárolt karburátorról az úszóház fedelét és az úszót is áttéve próbáltam a rendszert. Sztenderre téve rendben volt minden. Aztán próbáltam a 15 fokot, de ennél is már kis dőlésnél megjelent a benzin az üresjárati levegő fúvóka furatánál.
            Mindegy, mondom, kipróbálom, ahogy van...Talán valamivel jobban megy, mint előtte, veszi a fordulatot, lehet húzatni, jobb a hangja, de nem az igazi. (persze bejáratós, ész nélkül nem húzom neki...)

            Mentem vele vagy 20 km-t és félúton megálltam pihentetni...na meg persze gyönyörködni benne...
            Click image for larger version

Name:	201408141206.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	140895
            Sztenderre állítva semmi csöpögés a karburátornál, viszont oldalletámasztóra döntve elkezdett csöpögni...

            Hazamentem és megnéztem a gyertyaképet, kormos fekete, pedig 70 körül mentem vele.

            Most mi lehet a helyzet???

            Rossz a másik is? Tudom, nem kizárt, de előtte a D-Csepelemnél soha ilyen gondom nem volt, itt meg minden Pannónia karburátor, ami hozzám kerül rossz...?

            Lehet, hogy határeset az újabb is, és oldalletámasztóra állítva a motort, az úszó az oldalirányú játékánál fogva kicsit ferdén nyomja neki a tűt a fészeknek, aminél már folyik?

            Nekem most megállt a tudományom... Van valakinek ötlete?
            Örs kedvelte ezt.

            Komment


              oldalletámasztóra állítva a motort
              Lehet, hogy nagyon magas a benzin szint, és amikor megdöntöd, kifolyik.

              Az én topicomban ezt az utasítást kaptam zahi-tól:

              "Elméletileg a tűálláshoz az alapjáratnak nem sok köze van ! Ha az úszószint megfelelő , az alapjárati fúvóka szintén (és nem repedt a karbi...) az alapjárat a levegőcsavar és a súberütköző (alapjárati) csavar segítégével beállítható ! De kezd el inkább az elején: - mosd el a karbit (nekem az emelt toluoltartalmú „piros cimkés” nitro hígítós áztatás, mosás , majd kifúvatás vált be) ! - nézd meg a fúvókák, (tűs fúvóka is) állító kúpos csavarok épségét , megfelelő méretét (ne csak a számokat nézd , mérj !!!) ha kell cseréld. - rakd össze a karbit úgy, hogy a helyes úszószintet állítsd is be, majd rakd a súber-tűt kb középre, a levegő csavart kb1,5 ford kifele bentről - Indítsd be , melegítsd egy kicsit, azután zavard meg 1-2 km-t teljes gázon,hirtelen leállítás után gyertyakép vizsgálat , ha kell főfuvi csere - Ha eddig OK , akkor vizsgáld részterhelésre: kb 2/3 - 3/4 gáz állásíg a súbertű dominál a rendszerbe! - Ha kb1/4 -2/3 gáznál vizsgáld a motor járását,ha „négyüteműzik” darabosan jár akkor sokall, engedd lentebb a tűt eggyel és újra próba! - Ha erőtlen, gyenge, esetleg csak hörög fullad csak teljes gázra élénkül , emeld a tűt ! próba újra! (addig állítsd míg ki nem símul a járása) - így az úszószint , főfúvóka,súbertű beállítása után állítsd be a helyes alapjáratot az ütköző csavarral , finomítsd a levegő csavarral az egyenletes járás elérése érdekében (kb ahol a legmagasabb lesz a fodulat) , majd ha kell korrigáld az ütközővel az alapjáratot ! Azután próba! - vigyázz mert az alapjárati rendszer beállítása némiképp módosíthatja az üzemi rendszert is!!! Ezért az egész ismételt ellenörzését végezd el, ha minden az eddig felsoroltakból OK akkor győztél ! jó motorozást , nagy sebességet , relatív jó fogyasztást és kellemes időtöltést kívánok hozzá !"

              Ezt szó szerint idéztem, ezért csak a teljes gázon lévő megzavarást hagyd ki a bejáratós motor beállításából!

              Lemezjáték kedvelte ezt.
              "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

              Komment


                Elolvastam a KÖNYV-et, hogyan kell beállítani és nekiálltam.
                Hát, nem tudom...nem biztos hogy a valóságban minden úgy érvényes.
                Vegyük a főfúvókát, meghatározza hogy adott időegység alatt milyen mennyiségű üzemanyag képes átfolyni a karburátoron és távozni a motorba. De miért is kéne épp azzal kezdeni? Bejáratós motornál még úgysem szempont a végsebesség. De lehet hogy később sem lesz az, sőt. Én pl. nem is akarok 100-nál többel menni a motorral. Standard 125-ös tökéletesen megfelel.
                A súbertű-alapjárati állítócsavar-levegőcsavar együttest meg nem lehet úgy szétválasztani, ahogy a leírás teszi a könyvben. Bármit variálunk az első kettővel, utóbbit utána kell állítani. Mikor megvan a megfelelő tűállás, a két másikat egymással egyidejűleg kombinálva lehet elérni a megfelelő alapjáratot. És az még nem minden, nagyban meghatározza a részterheléses működést. Kedvencem, hogy állítsuk be a levegőcsavart aztán a súber magasságát állítsuk be a kívánt alapjárati fordulatszám eléréséhez...aztán miután végeztünk, el is szállt a keverékarány...

                Na mindegy, általánosságban én először azt csinálnám, hogy karburátor szétszed darabokra és minden részét ki kell tisztítani.
                Nekem az ecet vált be, de nagyon. A tejfölös vödörbe rakott karburátorházat jól átlocsoltam 20 %-ossal, olyan 1/3 - 1/2 arányban feltöltve aztán teletöltés vízzel. Kis állás után aprófejű fogkefével lehet támadni a szegleteket kívül-belül. Kb. húsz évet a szekrény aljában töltött karburátor van most a motoromon, vastagon telekövesedett belsővel húztam elő, de minden kijött belőle. Aztán slaggal, szórófejjel nagyobb nyomáson öblítettem, közben megfigyelhető az összes járat, furat szabad átjárása és kitisztulnak azok is. A kb. öt garnitúra fúvókámat meg higítás nélkül raktam az ecetbe, átlátszó kisüvegben és csak forgattam körbe-körbe az alján. Ezeket folyamatosan figyelni kell, időben ki kell szedni őket, mielőtt a sav megtámadja a fémet.
                A fúvókatartók tömítéseit zsírba kell nyomni és otthagyni mondjuk egy fél napra, közben pedig a tartók és a ház tömítéssel érintkező felületeit tűreszelővel rendbe rakni, mert nem mindegy tömítés szempontjából.
                Ezek után össze lehet rakni egy karburátort a meghatározott fúvókaméretekkel és középállásba rakott tűkkel, kiindulási alap mégiscsak kell.
                Aztán lehet kalibrálgatni, ami jó sok idő, ha minél jobbat szeretnénk. Viszont a végén akkor is kiderül, hogy a konstrukciónak a kompromisszummentesség nem éppen alapvető tulajdonsága. Ha egy adott szempont szerint javulást érünk el, akkor egy másik szempontnak meg kevésbé fog megfelelni, ez van.

                Az úszószint az első beállítani való, még álló helyzetben. Én végül nem döntögettem már a motort meg a karburátort, haladni kell felfelé és ahol megindul folyni a levegőcsavar helyén, attól eggyel vissza kell tenni.
                A konkrét esetedben ha ennyire problémás és gyanús az úszószint, javaslom a főfúvóka tartót kicsavarni és a helyére a furatba szorosan illeszkedő külső átmérőjű átlátszó műanyag csövet dugni. Ennek a kiálló részét függőlegesre állítva, esetleg egy kábelkötegelővel a házhoz fixálva, a csőben folyamatosan nyomon követheted a benzinszintet. Ki kell derülnie, hogy átereszt-e az úszótű és az is hogy különböző helyzetben milyen magas az úszószint.
                Titus, Lemezjáték és 5 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Komment


                    Kicsit megszínezte, ezért nem kockáztattam. De addigra már kitisztultak.

                    Komment


                      És a trisós főzés? Vagy az túl agresszív?
                      Mert az tuti hogy jól lepucolja az alut kívül-belül.

                      Komment


                        A trisós főzésről én annyit hallottam, hogy befeketedhet tőle az alumínium. Szerintem rizikós emiatt.
                        Amúgy nekem az alkohol vált még be. (Karbitisztításra is)

                        Egyébként én most szereztem egy 28mm-es Mikuni karbit, majd ezzel fogok próbálkozni. A gyárimmal nincs baj, csak már igen kopott a súber és gázadásra kicsit kihallatszik ahogy vergődik benne. Fúvókákat egyeztetek majd benne, hogy ne legyek messze a gyári paraméterektől, és onnan majd szerintem kitudok indulni. Mégiscsak korszerűbb konstrukció, és nincs tervben az OT vizsga, csak a mindennapi kényelem és használhatóság.

                        Komment


                          Én amikor próbáltam egyszer hengerfejen, egyszer oldaldeklin, egyszer karburátorházon a trisót mindig csak annyi lett a vége hogy ocsmány sötét színe lett, ezzel előrébb nem voltam csak hátrébb.
                          De mások másról számolnak be és lehet hogy én csináltam valamit rosszul.

                          Komment


                            Öntvények az ötvözőik miatt feketedhetnek. De nem ez a lényeg, hanem hogy kipucolja belőle-róla a mindenféle lerakódásokat.
                            Eloxálás előtt abba főzöm az alut, elég szépen leszed róla mindent.
                            Bár öntvényt még nem csináltam, szóval arról saját tapasztalat nincs. De van egy karbim amibe bele van rohadva a szívató, meg a főfúvóka, azt tervezem valamikor bevágni egy fazék trisóba aztán főni hagyni vagy 15-20 percet.
                            Aztán hátha sikerül valahogy kiműteni a szívatót. Meg törött csavar kiszedővel a főfúvókát.

                            Komment


                              Én annó coopos hideg zsiroldóval fujtam át. Kb 1-2 percet állt aztán nagynyomásu vizzel átmosni,itt is kell arra ügyelni hogy nemarja meg az alut. De olyat is halodtam aki E85 benzinben áztatta. Blitással kapcsolatban csak anyit hogy nincs két egyforma pancsi

                              Komment


                                t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                De olyat is halodtam aki E85 benzinben áztatta.
                                Nekem ez volt az alap minden karbinál.
                                Kis műanyag vödör etanolba ázott pár napot aztán kompresszorral 6-7 barral átfújkáltam az egészet.
                                De az összerohadt karbin pár hét ilyen áztatás sem segített.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X