Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hali!

    Hát azért nem árt némi holtjáték a kuplungnak a karnál fent. Habár az én régi T5-ömön sem volt sosem. Viszont én nem találkoztam ilyesmivel sosem, hogy nem húzza vissza.

    Komment


      Holtjátékom megvan a kuplungnál. Szimplán a kuplung kart nem húzta vissza koppig. Ha igen akkor nem ott fogott a kuplung ahol én szerettem volna. szeretem ha bent fog a kuplung. Sok motoron ez gyárilag is meg van és Pannóniánál sem én vagyok az első aki rakott.

      Komment


        Ha a kuplungnál a rugók renden vannak akkor csak a bovden lehet a ludas. Van úgy,hogy belül szálkásodik ki és amiatt nem engedi vissza. Egy próbát megér kösd ki és próbáld meg mozgatni - meglesz a bibi.
        dkari kedvelte ezt.

        Komment


          Ha a kuplungnál a rugók renden vannak akkor csak a bovden lehet a ludas. Van úgy,hogy belül szálkásodik ki és amiatt nem engedi vissza. Egy próbát megér kösd ki és próbáld meg mozgatni - meglesz a bibi.
          Vadi új a bovden. Mielőtt felraktam egy napig olajoztam úgy hogy fellógattam és addig adagoltam az olajat míg alul nem jelent meg. Nem is az a gondom a bovdennel hogy szorul hanem inkább túl merevnek találom. Persze ha megjönnek a 20-25 fokok ez enyhülhet.

          Komment


            Sziasztok.

            Ha már porlasztó és teljesítmény, ide írok.
            T1 saját megítélésem szerint lomha. Sík terepen egész jól fel lehet húzni 80-90re. (1 ember - 130kg)
            Azonban ha jön egy bukkanó - esetleg emelkedő - akkor akár kettesig vissza kell kapcsolni.
            Kaptatón pedig max. kettes üvöltő motorral visz fel (ha időben nem kapcsolok vissza, akár meg is áll).

            Ezen felül bizonyos fordulatnál időnként rángat - adott fordulat elérése előtt és utána nem.
            Ilyen rángatásnál - főleg egyesben - olyan erővel ránt, hogy győzöm megfogni.

            Mivel ez az első működő Pannóniám, nem tudom, mi a valódi teljesítménye.
            De gondolom itt valami lóerőtolvajlás van, mert ilyen bukkanókon, emelkedőkön babettával is felmentem enyhe tekeréssel (hasonló sebességgel). A hiányzó lóerőket magyarázza a rángatásnál a megjelenő hirtelen erőtöbblet.

            Fórumot végigolvastam, sejtem hol kellene kezdeni, abban erősítsetek meg, hogy ez valóban alulteljesít.
            apacsavo kedvelte ezt.

            Komment


              abban erősítsetek meg, hogy ez valóban alulteljesít.
              Nyugodtan lehetsz! Meg vagy erősítve!Ezt a teljesítményt nem lehet alulmúlni!Gyógyítsd meg szépen!
              sepy, CZsolti és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sziasztok.

                Ha már porlasztó és teljesítmény, ide írok.
                T1 saját megítélésem szerint lomha. Sík terepen egész jól fel lehet húzni 80-90re. (1 ember - 130kg)
                Azonban ha jön egy bukkanó - esetleg emelkedő - akkor akár kettesig vissza kell kapcsolni.
                Kaptatón pedig max. kettes üvöltő motorral visz fel (ha időben nem kapcsolok vissza, akár meg is áll).

                Ezen felül bizonyos fordulatnál időnként rángat - adott fordulat elérése előtt és utána nem.
                Ilyen rángatásnál - főleg egyesben - olyan erővel ránt, hogy győzöm megfogni.

                Mivel ez az első működő Pannóniám, nem tudom, mi a valódi teljesítménye.
                De gondolom itt valami lóerőtolvajlás van, mert ilyen bukkanókon, emelkedőkön babettával is felmentem enyhe tekeréssel (hasonló sebességgel). A hiányzó lóerőket magyarázza a rángatásnál a megjelenő hirtelen erőtöbblet.

                Fórumot végigolvastam, sejtem hol kellene kezdeni, abban erősítsetek meg, hogy ez valóban alulteljesít.
                Üdv!

                Nem feltétlenül ide vág, de gondotam megosztom. Tavaly felújítás után szenvedtem kicsit a gyújtás beállítással. Ugyanez volt a tünet, hogy szinte csak magasabb fordulatszám tartományban üzemelt rendesen a gép. Alacsony fordulaton szinte meg akart halni, szembe szélben meg csak harmadikig bírtam kapcsolni. Végül sikerült eltalálni a helyes beállítást, és onnantól alacsony fordulatról már megindult.

                Komment


                  Kis javulás állt be erőtlen T1 ügyében.
                  - kipufogó égetés (nem volt nagyon eltelve, azért volt benne)
                  - gyújtásállítás - legalább megtanultam
                  - megszakító rendbetétel - legalább megtanultam
                  - gyertyapipa csere
                  - gyertya csere
                  Ez mind ráfért. Ezek után semmi változás.
                  Mérgemben felraktam egy másik porlasztót...
                  és kijött belőle pár hiányzó lóerő.
                  Jobban gyorsul, emelkedőt jobban bírja, jobb a járása, tempósabb.

                  És van egy új szokása, erről még nem olvastam itt.
                  Ha tempósabb menet után leállok üresbe - vagy épp kigurulok behúzott kuplunggal - elkezd felkúszni a fordulat. Méghozzá olyannyira, mintha húznám neki. Minden fordulattal, fokozatosan, egyre jobban hergeli magát. Annyira képes felpörögni, hogy már sebességbe se tudom rakni, le kell állítani.
                  Lassú menet után nem csinálja.
                  Szabad a gazda!

                  Komment


                    Első tipp:-szorul a gázbowden. II. mikor cserélted nem esetleg belül ki van szőrösödve és azért szorul. III. fals levegőt szív. Nekem ez jutott eszembe.

                    Komment


                      Megnézem. Közben azon agyaltam, hogy másik súber (henger) van benne és fennakad. Fals levegőtől szerintem még nem kap több benzint, ha lent van a tolattyú.

                      Komment


                        Bocs " henger az miben mozog a dugattyú". A súber ha cserélted és új akkor szorulhat be kell csiszolni szinte biztos mert nem méretesek sajna. A fals levegő ne tévesszen meg mert tud olyan furcsaságot produkálni mintha gázt adnál!.

                        Komment


                          Akkor megírom a történet folytatását.
                          Pár km. 80as tempó után gurulok a piros lámpához, kapcsolgatok vissza. Motorfék sehol. Kirakom üresbe, motor felpörög teljes gázzal üvölt. Jól van. Leveszem a gyújtást... üvölt tovább ugyanúgy. Semmi pánik, lekapom a gyertyát... motor teljes fordulaton pörög. Mi ez? Diesel?
                          Bevágtam egyesbe, kuplungot eldobtam. Gép egy kerékre állt és végre lefulladt. (Mellettem állók nagy örömére.)
                          apacsavo, Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.

                          Komment


                            bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Akkor megírom a történet folytatását.
                            Pár km. 80as tempó után gurulok a piros lámpához, kapcsolgatok vissza. Motorfék sehol. Kirakom üresbe, motor felpörög teljes gázzal üvölt. Jól van. Leveszem a gyújtást... üvölt tovább ugyanúgy. Semmi pánik, lekapom a gyertyát... motor teljes fordulaton pörög. Mi ez? Diesel?
                            Bevágtam egyesbe, kuplungot eldobtam. Gép egy kerékre állt és végre lefulladt. (Mellettem állók nagy örömére.)
                            Én is jártam már így, csak nekem még akkor se fulladt le ha fékeztem közbe... (hamarabb csúsztatta meg a kuplungot)
                            Benzincsap elzár, aztán még mentem vele majd 1km-t...
                            Kis pihenő után pöccre indult és hazavitt(bár az már csak úgy 500m-re volt )

                            Ennek az oka meg egyszerű. Túlmelegedett a gép.
                            80-as tempó után ne is csodálkozz ezen, főleg ha még az idő is szép volt, esetleg dimbes-dombos területen császkáltál vele.
                            Lemezjáték kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ez sok mindent megmagyarázna.
                              Meleg az volt. Múltkori felpörgések is jó kaptatók után jelentkeztek.
                              Legalább kiderült, hogy a kuplung jó.
                              heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                bokor28
                                Kirakom üresbe, motor felpörög teljes gázzal üvölt. Jól van. Leveszem a gyújtást... üvölt tovább ugyanúgy. Semmi pánik, lekapom a gyertyát... motor teljes fordulaton pörög.
                                ...Elnyűhetetlen dög, amint a példa is mutatja...Kicsit fejleszteni kellene és akkor talán benzin nélkül is működne...Az aztán tényleg ütős volna!!!
                                Fergusson és heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X